Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 28 maj 2015

Fästingrekord


Jag är en godmodig typ med stort tålamod, men nu börjar det naggas i kanten. Enligt min mening råder det kamningshysteri i mitt hus! Åtminstone vad mig anbelangar. 

Matte säger att hon aldrig sett så många fästingar på mig förut? Jag hinner knappt sätta tassen utanför dörren innan de tydligen hoppar på mig? En hade dessutom haft det dåliga omdömet att gömma sig och suga sig fast på min haka. Stor och full av mitt blod fick den sitt straff, dömd till omedelbar kremering.

När jag nu accepterat sprut i nacken (motvilligt) och en medaljong hängande om halsen, (som fastnar i matskålen ibland), kan jag tycka att fästingarna skulle vara smarta nog att välja ett annat byte? Nu börjar jag i alla fall sätta tidsgränser för kamningarna. En minut ungefär tycker jag är lagom. Ska ju ändå snart ut igen. Och sen är det dags för nästa kamning. Och nästa...och nästa... 



Traktens mest välkammade?















 





12 kommentarer:

  1. Det syns att du är Bjäres mest och bäst kammade katt.
    Jag jamar instämmande om dessa fulingar som hoppar på oss.
    Jag hade också en som helt fräckt, utan att fråga om lov, hade satt sig nedanför min haka i min tjocka pälskrage.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varenda pälsstrå är genomgånget och ligger exakt rätt, så måste det vara efter allt kammande!? Ibland blir jag så less, och försöker slippa undan, men inte en chans. Då lyfts jag upp på stolen igen, och så börjas det om...Och nu har Åskar varit här och vattnat, så nu blir det ännu fler fästingar. Usch- och fyjam!

      Radera
  2. Det är hårt att vara eftertraktad. Jag har än så länge klarat mig rätt bra undan dessa blodsugare. Jag skulle då inte heller gilla att bli kammad stup i kvarten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är förstås dumt att ligga så mycket i gräset, men vad göra, det är ju där det är skönt???

      Radera
  3. Fy för de vidriga krypen! Här har vi haft tur hittills och inte blivit angripna (än, är det nog bäst att tillägga).
    Ha en trevlig kväll!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt för er! Här plockar vi ett antal varenda dag nu, förut har det varit kanske tio på en hel sommar. Hoppas det blir en lång torrperiod snart, då brukar det lugna ner sig.

      Radera
  4. Det är ju trist med de där fästingarna, men för en gångs skull kan man inte lasta våra tvåbeningar för att de gör fel. Skulden ligger helt och hållet hos fästingarna. Hoppas de snart förstår att man inte ger sig på Gustav ostraffat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tvivlar på deras förstånd i det fallet. Men de kan i alla fall inte ge sig på mig mer än en gång!

      Radera
  5. Tänk om du blir pälslös Gustav om du ska bli kammad i tid och otid. Din människa får allt hitta på bättre tidsfördriv än att kamma dig hela tiden. Låter som om dom har lite att göra...*funderar*
    Vi har inte så många såna där otyg här, men det beror kanske på att vi har många andra fyrfotingar i skogen som dom är intresserade av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Särskilt på kvällarna kammas jag extra noga, de påstår att de inte vill ha fästingar i sängarna? Jag sover ju hos matte och husse varje natt...
      Jag fattar inte varför vi har så många fästingar här i år? Kanske för att vi hoppade över vintern?

      Radera
  6. Det är verkligen äcklisar de där fästingarna, kliar gör det ju också. Hoppas att du slipper dem nu.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slipper dem, nä, jag har flera om dagen på mig. :-( Men jag hoppas på nästa vecka, när det ska bli soligt, för det gillar de inte. :-)

      Radera