Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 14 januari 2016

Det bästa av två världar



Ni kan inte tro vilket intressant uppdrag jag kom ut på härom kvällen! Det hade förstås varit mera behagligt om det varit en ljummen sommarkväll. Nu fick jag stå ut med snålblåst och kyla, men ibland får man bara uthärda. Glömde frosten i pälsen och snön på tassarna. Hörde på avstånd mina människor ropa. Gång på gång. Fullt koncentrerad på viktigare saker lät jag dem hålla på. 
Vad gott man sover efter hårt jobb!

Det är inte klokt vad tiden flyger iväg, när man håller på med någon roligt?! När jag till slut återvände hem och tassade in i värmen, hade det gått tre timmar påstod matte! De kunde inte förstå var jag varit? Nä, man kan inte begära att människor ska begripa vad som berikar livet för en katt!

Något som är bra med att vara borta länge, är att man som bonus får litet extra gos och uppmärksamhet. En perfekt kväll, alltså. Först en spännande utmaning, och sedan god mat och extra mycket kli bakom öronen. Det bästa av två världar!





10 kommentarer:

  1. Aha, där har du kommit på ett bra knep.
    Du slår två flugor i en smäll, först att ha riktigt roligt och sen när matte o husse ropat tillräckligt länge och blivit lite oroliga för dig så kommer du in och får extra av allt.
    Mycket bra uträknat Gustav.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en mycket bra kväll, det kan jag injama i! Det var då länge sedan jag blev så engagerad i något där ute. Tur jag gjorde det då, för nu verkar det bli för kallt. Men extra gos och annat kan man väl få ändå?

      Radera
  2. Gissar att det var ett synneligen intressant och roligt uppdrag du utförde när du stod ut så länge i kylan och blåsten. Rena vinsten att dessutom bli belönad med god mat och gos efteråt. Fast det borde du alltid få efter utfört arbete tycker vi.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett uppdrag av det ovanligare slaget, jag brukar vanligtvis inte engagera mig så hårt. Högst en halvtimme. Husse började leta efter gatan att det inte låg någon påkörd katt. Nä, det är bättre att jobba än vara påkörd!
      Jodå, men det skadar inte med litet extra mat och gos när man utfört något utöver det vanliga!

      Radera
  3. Undrar vad tvåbeningarna fått det där ifrån att de måste veta och förstå alla våra göromål?? De har ju ändå inte kapacitet till detta hur mycket de än försöker :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He-he, det där kallar jag att sätta tassen rakt på musen!

      Radera
  4. Står man bara ut med vädret ute så är det ju väldigt smart att man håller sig borta så länge att människorna blir oroliga. Själv har man ju så klart koll på läget och bonusutdelningen när man kommer tillbaka är värt lite snålblåst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste ju var jag var hela tiden, behövde inte vara ett dugg orolig! Matte och husse borde väl veta vid det här laget att jag alltid har full kontroll på läget? Har ju bott här över tretton år! Fast å andra sidan, utan oron kanske inte det vankats så mycket gott när jag kom hem. Det var nog bra som det var ändå.

      Radera
  5. Men vad var det för nåt spinnande som du smög på då? *biter på klorna*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av säkerhetsskäl kan jag inte avslöja det så här officiellt. Bara att det var ett Stort Uppdrag! Får berätta mer telekattiskt om vi kan komma överens om en våglängd?

      Radera