Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 19 juli 2018

Ser ni nåt konstigt?




Ser ni nåt konstigt? Ni behöver inte alls titta så noga. Jag är ju inne! Fast det är ljust ute! Det var många månader sen sist. Men igår var jag inomhus och hälsade på en kort stund, för det blev litet fuktigt i pälsen ett tag där ute? Ganska snart insisterade jag dock på att få tassa ut igen. Helt rätt bedömning, för då var det torrt i luften som vanligt, och har så förblivit. Jag hoppas det dröjer innan jag måste vara inne igen, en tålamodsprövande hel timme!

Önskar alla en härlig helg och fortsatt skön sommar!


  

10 kommentarer:

  1. Ta tass om dig i värmen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det var litet jobbigt några dagar, men just nu är det faktiskt riktigt skönt. Ta tass om er också!

      Radera
  2. Tänk att regnet körde in dig i huset!
    Tror att din matte o husse jamade glatt över det som kom från ovan även om inte du gillade det.
    I tisdags efm kom 7mm och igår 1,5 mm hos oss.
    Ungefär lika mycket som jag svettas jamade husse.
    Men det tvättade buskar o träd enligt matte.
    Själv höll jag mig under soffan på altanen o tittade på något som jag inte sett på jamar länge.
    Ha en härlig helg med dina människor o Lisa.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kom nog mer blött hos dig än hos mig, här klagas det och klagas det på hur eländigt det ser ut på min tomt. Jag tycker det är helt ok, men litet mer gräs skulle jag önska förstås! Undrar just vad det var för spännande du såg under soffan??
      Önskar er också en riktigt fin helg!

      Radera
    2. Jag låg längst in mot väggen under soffan och rätt som det var såg o hörde jag något utanför altanen.
      Min matte stod också under taket på altanen och bara tittade förundrat, hon trodde inte sina ögon.
      Det regnade !!!
      I normala fall är det ju inget spännande att bli upphetsad över, men i år blir man det jamade mina människor.

      Ozzy

      Radera
    3. Aha! Jag trodde att du kanske låg där under och spanade på nån spännande som bara du visste om!
      Kan lova att ett riktigt regn nog skulle få mina människor också att bli upphetsade, minst jamat!
      Men kan du tänka dig, idag på eftermiddagen bars jag in när jag låg och sov i solen! När jag somnade var där skugga, men den försvann. Husse trodde jag tänkte bli kokt! Så jag fick vara inne några timmar och svalna. Det gillade jag INTE!

      Radera
  3. Tänk att få gå ut och in som man vill *drömmer*. Den dag kanske Jag också får det! /Tessie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tassarna hela tiden för att din människa ska dyka upp snart!

      Radera
  4. Skönt att gå in när det blir vått ute, man måste ju tänka på pälsen. Själva nöjer vi oss med trapptassning, så vi behöver aldrig oroa oss för det :-)
    Ha en fortsatt härlig sommar du med, käre vän <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog ett tag innan jag reagerade på det blöta, det var ju så länge sedan det hände senast! Trapptassning, det låter som en originell och spinnande aktivitet. Hade jag nog också gillat i yngre år, nu får det räcka med trappan från tomten till dörren! Och en gång!

      Radera