Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 26 oktober 2018

Hemma igen!




Jag är tillbaka! Efter en veckas vila på mitt hotell hade jag massor att jama om i bilen på väg hem. Hotellpersonalen skötte sig exemplariskt, framförallt fick jag mat i sådan omfattning att jag åt väl så mycket som jag brukar hemma. Lisa var litet mer tveksam till hotellboende. Hon är ju van att regera, och emellanåt ansåg hon sig nödgas tillrättavisa hotellpersonalen. Sånt skulle aldrig falla mig in! Hotellet har all rätt att behålla sina fem stjärnor, anser jag.

När vi parkerat på min tomt fick jag direkt komma ut för en första inspektion. Gjorde pliktskyldigast en kort runda för att syna av det viktigaste. Men sen ville jag faktiskt komma in!

Väl inne möttes jag av en stängd dörr? Fast jag hörde olycksbådande ljud från andra sidan dörren!

Här var det nog tur att husse lyfte upp mig innan han öppnade dörren. Är inte så mycket för att få en klo i ögat! I stället fick jag komma in i sängkammaren, få massor av mat, för att sedan få hoppa upp på husses säng och njuta av att vara hemma. Inte ens det bästa av hotell kan slå det!






8 kommentarer:

  1. Åå vad du ser nöjd ut på bilderna över att vara hemma igen! Men tänk att lilla Lisa t o m 'skämmer' ut sig på ett lyxhotell!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det är skönt att vara hemma, även om jag tycker det är helt ok på hotellet också. Jam, Lisa, hon är som hon är, för henne duger bara matte och husse!

      Radera
  2. Välkommen hem!
    Du jamar helt rätt, borta bra men hemma bäst.....
    Antar att Lisa tyckte att något behövde rättas till på hotellet som hon inte var van vid hemifrån.
    Vaknade du också till vitt på det gröna idag?
    Trodde knappt mina ögon, men det har försvunnit nu.
    Önskar dig en riktigt härlig mysig hemmahelg med de dina nu.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Nu är allt som vanligt igen. Fast du har rätt, i lördags var det INTE som vanligt på morgonen, jag vägrade tassa ut när jag vaknat. Sånt vill jag inte se mer!
      Lisa tyckte nog att det som skulle rättas till var att matte skulle passa upp henne i stället!

      Radera
  3. Vad roligt att du är hemma igen. Skönt att hotellet får behålla sin stjärnstatus också. Det måste betyda mycket för dom att du ger dom högsta betyg. Och givetvis måste det betyda ännu mer för matte och husse att de får ännu högre betyg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina människor hade nog blivit ledsna om jag vägrat att följa med hem. Men det var litet roligt att det fanns två till katter i min ålder där, så vi hade en del pensionärsjam oss emellan!

      Radera
  4. Så skönt att vara hemma! Men visst är det bra när det funkar när man är borta också.
    Härligt att komma ut och kontrollera sitt Område. Fina bilder på dig!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nåt visst att få tassa runt och kontrollera vad som hänt sen sist. Särskilt när allt utfaller till belåtenhet!

      Radera