Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 27 oktober 2011

Oväntat uppbrott

Jag är hemma igen. Matte och husse kom och hämtade mig på kvällen, för jag har inte mått så bra idag. Har kräkts, och det har varit blod i. Men nu har jag ätit några tuggor blötmat, och det var gott. Om jag inte kräks mer i natt, har matte lovat mig kokt vitfisk i morgon. Hoppas det blir så. Det var eeevigheter jag fick vitfisk.


Ni har ju fått veta litet om mitt jobb. Första natten var inget vidare, längtade hem ordentligt. Men sedan blev det bara bättre och bättre. Mest tyckte jag om den korta människan. Helst av allt ville jag ligga och vila på honom. Och han fick vila på mig. Vi tyckte jamarmycket om varann. Fick just veta att han gått och letat och letat efter mig i kväll. Vad dumt att jag skulle bli sjuk.


Men det är skönt att vara hemma också. Fast retligt att jag inte får tassa ut och kolla vad som hänt där ute. Först tyckte jag att matte och husse var jättedumma som inte släppte ut mig, men nu känner jag att jag är rätt trött. Sovfåtöljen står och väntar. Nu tassar jag dit.

 

12 kommentarer:

  1. Vad skönt att du är hemma igen - slår vad om att du har en hel del att ordna med efter din bortavaro. Synd bara att du skulle bli sjuk. Kanske har du trots allt smaskat i dig lite osunda mususlingar? vit fisk, det är jamarbra mot de flesta krämpor, så du kryar nog snart på dig så du kan gå ut och ställa allt utomhus till rätta.
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre imorrn Gustav , så du får vitfisk !!
    Jag har varit och hälsat på mattes föräldrars Gustav idag och kan du tänka dig att vi låg jättenära varandra idag :)

    SvaraRadera
  3. Man kan bli sjuk av att längta. Hoppas du blir frisk så snart du fått vitfisk!! För att vara på den säkra sidan bör du nog äta vitfisk ett par dagar ♥
    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Bra att du är hemma nu, alltid skönt att vara hemma när man är hängig, håller tassarna så att du mår bra imorgon, vitfisk är ju kalas! Spinnande med minisen, tänk att de kan vara så mysiga! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Men lilla gubben, kanske blev det lite för mycket med nytt jobb, ny miljö och en minimänniska mitt i allt? Hoppas du slipper kräkas mer och att d får vitfisk i morgon.

    SvaraRadera
  6. Men stackars Gustav! :/ Säger som Kattson, kanske blev det för mycket med jobbet och förväntningarna... Förhoppningsvis är ändå råttorna bortskrämda och du finns ju kvar och kan åka och jobba igen om det är så!

    Jag hoppas att du mår bättre i morgon, jag har fyllt år idag och KLosterkatterna undrade om jag inte skulle ha party och det hade jag inte tänkt på, jag tänkte nog att kanske inte så många läste bloggen så det skulle ändå bara bli familjen, men nu är vi uppe i hela 20 katter redan! Jag skulle känna mig väldigt hedrad om den store vise Gustav ville komma, så jag hoppas att du mår bar imorrn och orkar med resan. Piff och Puff är också välkomna om du vill ha med dom! ;)

    SvaraRadera
  7. Kräks blod??? Men vad är det nu som har hänt? *orolig* Hoppas att du blir bättre och det snabbt.
    Jag måste jama att vi blev lite snopna över att du och minisen blev så bra vänner. Starkt jobbat kompis.

    SvaraRadera
  8. Nu blir vi oroliga... Hoppas att det var en mususling som kom upp. Vitfisk botar det mesta ;-)
    Du behöver äta det mååånga gånger! Hoppas att du kryar på dig snabbt.

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  9. Fyjam, vad tråkigt. Nu blir vi allt lite oroliga. Vi hoppas självklart att du är bättre idag. Vila ordentligt i sovfåtöljen, och så hoppas vi att du får lite vitfisk som avrundning. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. Mjau, vilken lättnad att höra att du kan sova bort sjukdomen i hemmets lugna vrå. För hur det än är - visst kan borta vara bra, men hemma med husse och matte och alla kära sovplatser är ändå bäst! Och tjejerna förstås, bara de låter dig vila ut i lugn och ro nu...
    Välkommen hem, min vän!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  11. Så himla skönt att du är hemma igen. Dock blir man orolig när man hör att du inte mår så bra efter din tur ute.. Hoppas verkligen du mår bättre snart.

    Massa Kramizar och Styrka

    SvaraRadera
  12. Nej Gustav. Jama inte att du ätit en förgiftad mususling igen. :( Håller alla tassar för att du mår bra fort igen.

    Nosgos

    SvaraRadera