Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 20 juni 2016

Rapport, hört, funderat



Hej på er igen! Nu har jag haft litet semester. Så mycket ledigt som en katt kan ta som ansvarig för ett viktigt Område? Jo, jag fick faktiskt en hel vecka helledigt i början. Då bodde jag på mitt hotell, utan några som helst förpliktelser. Bara att äta, sova och kika på utsikten. Puff bodde i rummet bredvid, men vi lät var och en sköta sitt.

Tillbaka på hemmaplan tog det litet tid att kolla igenom
Det blev ett rejält hack i örat efter vår uppgörelse
allt, och återställa de rätta dofterna på en mängd strategiska platser. Har förresten fått höra att inkräktaren, som berett mig en hel del obehag, ska ha fått ett hem. Tydligen var han hemlös, och det var ju synd om honom. Men det kan förstås jag inte ta hänsyn till! Hoppas han nu får ett alldeles eget område att ta tass om.


Sedan har jag funderat en del, och kommit fram till att jag kommer ta det litet lugnt med bloggandet över sommarmånaderna. Kommer berätta för er när det hänt något. Annars blir det bara "tassade ut i morse, och var ute ända till sena kvällen". Det blir ju tämligen trist läsning i längden. Men så fort det händer något som är värt att rapportera tassar jag in här!

Om någon undrar hur det är med Puffisen, så var hon på kontroll förra måndagen och tog prover. De var bra. Den första augusti ska hon på nytt ultraljud och ny provtagning. Hon får väldigt speciell -och god- mat, som jag försöker komma åt bäst jag kan, men lätt är det inte!


 


 

7 kommentarer:

  1. Klart att du tyckte det var lugnt o skönt att bo på hotellet en vecka o bara finnas till utan att behöva lyfta en tass i onödan.
    Det är ju rena kattpensionärstillvaron.
    Gott att du jamar om att Puffens prover var bra.
    Hoppas det fortsätter med det.
    Tycker du gör rätt i att ta det lugnt med bloggen, du måste ju alltid be matte om hjälp precis som jag måste be min matte om hjälp att trycka på tangenterna jag pekar på.
    Jag ska ha semester hela sommaren har jag bestämt.
    Eller det kanske var matte som jamade det?
    Ha en riktigt härlig midsommar o även resten av sommaren o ta tass om dina människor och Puffisen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att inte alls behöva vara på sin vakt är nog det bästa med att bo på hotell? Och har inte tänkt på det, men egentligen ÄR jag väl pensionär? Så nån vecka på hotell emellanåt är kanske inte helt fel?
      Vad bra att du också ska ha semester hela sommaren! Vi är allt bra kloka, du och jag! ;-)
      Hoppas att midsommaren blir fin hos dig också! Varmt verkar det bli i alla fall!

      Radera
  2. Ett stort välkommen hem, Gustav! Skönt att du är hemma igen, för det har varit väldigt tråkigt och otryggt utan securitass som skyddar oss.
    Vi har också haft ledigt, fast det var högst ofrivilligt då det var husse som var sjuk i nästan två veckor! Men idag gjorde vi ett inlägg för att visa att vi lever.
    Så vill vi bara jama att dina inlägg är aldrig tråkiga. Vi skulle tycka det var spinnande att läsa om hur du tittar på gräs som växer. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Det låter inget vidare med en sjuk husse, men jag vet ju att han har varit i trygga tassar i alla fall!
      Njam, när ni läst om gräset som växer i två veckor tror jag att till och med ni skulle tröttnat!

      Radera
  3. Vad roligt att du är tillbaka. Förstår att det varit en hel del att återställa när du kom hem. Vi är så klart glada när du låter oss ta del av vad som hänt dig i sommar, men kommer sakna dina vardaglig rapporter. Även en katt med stor kattpacitet måste vila ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det tar minsann ett tag innan man gått över allt igen! Hundar tar sig oerhörda friheter på Mitt Område! Men sen det var gjort har jag kunnat ta igen mig mycket i de gropar jag gjort i ordning i gräset. Och under hasselbusken, förstås. Det är riktigt skönt att kunna unna sig det!

      Radera
  4. Välkommen hem! Låter jamarskönt med semester på hotell, men hemma är alltid bästast ändå.
    Härligt att den hemlösa missen har fått ett eget hemma och då kanske du slipper hans krränkningar på ditt revir. Vinst för alla inblandade!
    Skönt att Puffis provsvar var bra. Vi önskar dig och de dina en jamarhärlig missesommar och ser fram emot din nästa rapportering.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera