Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 26 januari 2017

Lisa: Min ledarskapsprofil

 
Min uppfostran av människorna här går framåt. Framför allt har jag infört tidig frukost. Klockan fyra tycker jag är hög tid. När jag var liten förstod jag inte bättre än att ligga kvar tills matte vaknade. Kunde ju dröja hur länge som helst! Såna fasoner har jag fått stopp på. Storsint som jag är får hon sova när jag väl jag fått mat, nästan hur länge hon vill!

Jag är tydlig i mitt ledarskap. Visar med hela tassen vad jag vill och inte vill. Till exempel vill jag inte bli störd när jag ligger på klöstunnan eller i min kattsäng. Det gäller också trevliga saker, som att bli kliad eller klappad. Något som jag annars älskar, men det ska förstås ske när jag bestämmer! Husse har haft litet svårt för att fatta det, han har tyckt att jag sett så söt ut, där jag ligger. Men jag tror han börjat lära sig?

Överlag är jag nöjd med det jag åstadkommit så här långt. Förhoppningsvis har jag lång tid på mig att finslipa detaljerna.





10 kommentarer:

  1. Ja a du pekar och dirigerar verkligen med HELA tassen! Du verkar inte vara en förespråkare av kompromisser.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kompo...kompromissar...vad är det?? Låter inte som något för mig, alldeles rätt uppfattat!

      Radera
  2. Jag tycker också det verkar som du har fostrat dina människor rätt bra.
    Men givetvis ska man inte slå sig till ro o nöjas utan det finns alltid förbättringar att göra.
    Detta med din frukost är ju ett typexempel på det som du lyckats med.
    Själv har jag fått min husse att sitta ute tidigt på morgonen på altanen med mig, även när det är mögväder ute.
    Jag har fostrat min matte till att min låda alltid ska tömmas direkt efter att jag varit där.
    Kvittar om det är kl 4 på morgonen, jag kan ju inte hjälpa att jag är nödig då.
    Nu undrar säkert vissa varför jag insisterar på detta, men människorna spolar ju på sitt dass direkt och då ska ju mitt dass "spolas" också givetvis.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, där fick jag några tips! Fast lådan är jag inte SÅ noga med, inte ännu i alla fall. Nu har jag ju bara haft ett halvår på mig, förmodar att det tagit dig litet längre att komma så långt? Att få din husse att sitta ute på altanen på morgnarna, det låter som ett STORVERK?

      Radera
  3. Oj, du måste jobbat jamarhårt för att få sån fin pli på din matte, husse kommer snart att följa din regler han med. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte varit lätt alla gånger, det ska ni veta! Kan ni tänka er, ibland inbillar de sig att DE ska uppfostra MIG???

      Radera
  4. Vad du har jobbat med dina människor! Jag (Deco) har fått matte att gå upp och följa mig till foderautomaten ett par gånger per natt, det är jag väldigt nöjd med.Det finns nämligen mat men det är klart man vill ha sällskap! Annars är det där med uppfostran av tvåbeningar en märklig sak, ibland tror man att man har fått pli på dem och så gör det totalt fel! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få upp din matte på nätterna, flera gånger till och med, det är värt stort beröm, tycker jag! Och jag ska tänka på det du skriver om att få pli på dem, så behöver jag inte få dåligt självförtroende (om) när det går fel. Det är sånt som händer alla.

      Radera
  5. Väldigt bra jobbat på relativt kort tid. Tror du kommer nå dina mål så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är själv ganska nöjd. Men det gäller att fast och konsekvent, och veta vad man vill!

      Radera