Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 24 januari 2017

En ryslig historia


Det var en gång en matte som satt och jobbade vid en dator. Hennes arbetsplats såg ut som de brukar göra. Ett bord, där bildskärmen stod, och ett tangentbord på en utdragbar skiva därunder. 

När matten suttit där en stund kom hon ihåg det goda rådet att man ska resa på sig rätt ofta. Eftersom matten ville hålla sig alert så länge som möjligt, gick hon ifrån arbetsplatsen några minuter. När hon kom tillbaka upptäckte hon det. Det kusliga! Datormusen hade flyttat på sig! Nu låg den en bra bit utanför musplattan!

Matten blev förstås litet skakad och rädd, men ställde tillbaka musen igen på plattan och fortsatte arbeta. Då såg hon något som fick kalla kårar att rusa upp och ner efter ryggraden. En tass med sylvassa klor närmade sig långsamt bakifrån utrymmet mellan den utdragbara skivan och skrivbordet! Nästan ljudlöst tog tassen tag i musen och drog den sakta, sakta tills den försvann utom synhåll för matten. Inget annat syntes, bara denna spöklika tass...

Inte konstigt de har svårt att sova i det huset nu?




 

13 kommentarer:

  1. Jamarns vad läskigt det låter... Övernaturliga krafter.... Men KAN det var tassen tillhörande en flickkatt vars namn börjar på L och slutar på a?....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det KAN förstås vara så, men det SYNTES ingen katt?? Bara en tass utan kropp. Hugaligen!

      Radera
  2. Huh, vilken hemsk historia.
    Jag blev nästan rädd när jag såg tassen med dom jättelånga klorna som dök upp.
    Vem kan det vara?
    Är det skåpmonstret som tagit sig ut?
    Hittade matte musen igen?
    Det som hände hos mig nu var att min matte började yra över att mina klor nog måste klippas igen.
    Vaa, dom klipptes ju precis till jul, hur fort går tiden?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en läskig bild?? Tänk att få de klorna inborrade i sin päls?! Skulle förstås kunna vara skåpmonstret, det är en av teorierna. Och jo, matten vågade till slut ta tillbaka musen ännu en gång. Men otäckt, det var det!

      Radera
  3. Men jamarns, vad är det som händer hemma hos er?
    Nu vet jag - det är den berömda spökkatten som ställer till det hos oss alla ibland och vägrar ge sig till känna! Tänk, nu har matten äntligen fått se den med egna ögon! Hoppas hon jamar om det till andra hussar och mattar så vi slipper bli misstrodda i fortsättningen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha - SPÖKKATTEN! Den där som välter ner saker och hittar på en massa bus? Att jag inte tänkte på det! SÅ kan det förstås vara!

      Radera
  4. Spökar det hos er? Läskigt värre!
    Är du säker på att det inte finns en liten buskatt med i spelet?
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog spökar det alltid! Om det finns en buskatt gömd nånstans vet jag inte, men jag vet i alla fall att jag INTE är inblandad!

      Radera
  5. Ohhhhhh, har ni märkt att det spökar i huset tidigare? Eller kan det vara skåpmonstret som hittat nya jaktmarker?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara litet småspökat sådär, mest att föremål förflyttat sig ner på golvet alldeles av sig själva. Men musbortförande har aldrig hänt! OM det är skåpmonstret tycker jag det ska hålla sig till sitt skåp och inte hitta på såna här dumheter!

      Radera
  6. Aaahhhhh! Det är skåpmonstret som lämnat skåpet och försöker infiltrera internet och stjäla våra bloggar!! Till vapen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj, tror du det är så illa?! Men okej, jag är med!

      Radera
  7. Haha känner igen det där allt för väl, vi har samma "problem" emmellanåt med :)

    SvaraRadera