Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 20 april 2018

Lisa: När jaktsuget sätter in






Idag har det varit så varmt att jag blev litet trött? Jag?! Men nu har jag piggnat till, och jamat till matte att sätta på leksaken jag aldrig tröttnar på. Minst en timmes jakt blir det varje dag. Jag vet inte hur det är med er, men jag får ett väldigt sug efter att jaga rätt som det är? Ibland tassar jag då till min fjäril, alternativt börjar intressera mig för mattes fötter. Då förstår hon vad som gäller. 

Önskar er en lekfull och positiv helg med mycket sol!




 

8 kommentarer:

  1. Jam på dej Lisa i sommarvärmen.
    Ja, jag tyckte nog att det blev lite för mycket av det goda så jag har också sovit i efm.
    Du har samma leksak som jag, tror faktiskt att det var du som inspirerade matte o husse att köpa en till mig.
    Den är jamarkul.
    Något som inte är lika kul är att dom äckliga fästingarna kommit nu.
    Jag har alla redan fått 5 styck på mig som matte o husse plockat bort.
    Sen ska vi vara jätte glada att vi har dom tvåbeningarna som vi har.
    Matte läste om Katten Toby i Amerikatt som verkligen hade några hemska tvåbeningar.

    Ha de gott med de dina och Gustav i helgen

    Ozzy


    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns kul att tänka på att du har en likadan fjäril att jaga, och att du också gillar den! Hade ju inte varit roligt om jag lurat er till ett dåligt köp!
      När det gäller fästingar måste jag göra litet reklam för ett fästinghalsband som vetten säger att till och med Gustav kan ha, hellre än droppar. Redan förra sommaren började han med det. Och efter att ha haft många fästingar på sig vareviga dag, hade han sedan 1 (EN!) liten fästing som kröp omkring. Nu har han ett nytt (de håller 8 månader), och hittills ingen fästing! Det heter Seresto. Matte brukar inte göra reklam, men inget har varit så effektivt som detta.
      Har inte läst om Toby, men dessvärre om andra katter som bott hos förfärliga människor.
      Hoppas det blir massor med sol och fint i helgen på både er sida och min sida bukten!

      Radera
  2. Vi har varit på vår innätade altan både dag och natt de senaste dagarna. Mysigt men jobbigt hålla sig vaken hela natten - det är ju så mycket att hålla koll på då här ute i skogen! Trevlig helg Lisa och Gustav!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En innätad altan är guld värd. Nä, hundra strömmingar eller nåt sånt! Jag är också ute på min nästan jämt!

      Radera
  3. Ser riktigt skoj ut! Ska kanske jama om att få en sån. Ta tass om er! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera den här fjärilsgrejen. Det är lätt att tröttna på leksaker, men inte på denna!

      Radera
  4. Du - trött?? Blev lite förvånad över kombinationen, men sånt kan ju hända. Bra att du har mattes fötter som variation när det behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det händer, men inte är det ofta, det kan jag jama! Jag tycker också det är bra att ha mattes fötter som variation. Vi är INTE överens på den punkten.

      Radera