Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







söndag 11 december 2011

Dumma, dumma stormen!

Spaningstall. F.d.

Har ni sett vad den dumma stormen gjort med min spaningstall??? Min allrabästaste plats att ligga och spana på? Nu ser den ut som en stor, hånskrattande drake, som tänker sluka mig i sitt jättegap. Dumma, dumma storm! 

Det var i fredags, som det hördes ett väldigt knakande, och strax därpå kom tallen farande och lade sig över min vedbod. Det blev stora hål i taket. Förhoppningsvis får jag ett nytt tak snart, men någon ny spaningstall är svårare att ordna.

Matte har i alla fall sagt, att min tall inte får sågas ner. Kanske går det att få till en plats att ligga på ändå, även om jag är tveksam till att det blir bra nog? Men jag ska ge det en chans.

Annars har det varit en skaplig helg. Inte kallt, inget vitt. På söndagen slutade det till och med att blåsa. Inte en dag för tidigt. Eller, rättare jamat, två dagar försent.  

22 kommentarer:

  1. Men herreminjamare! Vad är det som har hänt med din spaningstall?? *chockad*
    Jag förstår (Tindra förstår också) att det är en fruktansvärd tragedi. Hur ska du kunna utföra ditt arbete som säkerhetskatt när din bästaste spaningsplats är borta? Vi lider med dig och hoppas att det ska gå att ordna till det hela på något sätt.

    Den ser faktiskt lite ut som en hånskrattande drake... *ryser*

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Ja, är det inte oerhört?? Kunde inte stormen tagit en annan tall? Här finns ju hundratals att välja på, och så tjuvar han MIN tall. *arg*

    SvaraRadera
  3. Herrejam, vilken kattastrof, nu får du ju lägga upp en helt ny spaningsagenda! Varken du eller området är ju säkert så länge tallen inte har ersatts. Önskar jag kunde hjälpa dig, lovar att försöka komma på något även om det är svårt när man inte har en klar bild av omgivningarna.
    Skönt att tallen inte försvinner helt, men du, tassa försiktigt innan den har "satt sig", man har ju hört om farliga rotvältor och liknande fällor.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  4. Vi säger som de andra, vilken kattastråf... din bästaste tall. Varför kunde inte den dumma stormen ta nån annan...

    =^.^=

    Tröstebuffar

    SvaraRadera
  5. Men, vicket elände!!! Hur skall du nu göra? Kanske du kan få en plattform att ligga på, så det i alla fall inte känns som om man blir uppäten av en drake! *ryser. stormar är bara ett elände om de ska sno hyggliga katters tallar så där. Den kunde väl köpa en tallplanta och vänta tills den blev stor, som alla andra får göra?! *fnys

    Tur i oturen att det var vedboden som fick hål i taket. Tänk om det varit ditt hus! Huvva!
    nosgos å tröstegottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  6. FRASSE: Det är jättekonstigt att inte kunna rusa upp och lägga sig på tallen som jag alltid har gjort. Det var den enda liggvänliga tallen som fanns här. Men där finns inga farliga rotvältor, tallen har knäckts av på stammen bara. Och KANSKE att man kan fixa en liggplats där.

    SvaraRadera
  7. HJULIA och SMULAN, AMANDA:Jag förstår inte heller det. Hela stranden är ju full av tallar som står kvar...

    SvaraRadera
  8. MAURICE och KAJSA: Kanske kan man göra en plattform där, det är ju vad jag hoppas på. Få se vad husse kan göra när han kommer tillbaka. Det finns en stor tall som kan komma på mitt hus. Jag tror att matte ska be att den får tas bort. Den står utanför mitt staket.

    SvaraRadera
  9. Nämen usch, så hemskt och skrämmande, att det gömde sig en ondskefull drake i DIN tall!
    Men, Gustav, fråga husse om han kan fixa en mysig uteplats, där du kan spana från drakmonstret direkt.
    Nu verkar ju draken vara oskadliggjord, så då vore det väl bra att använda den till något nyttigt.
    Herr Storm tog några träd här också, men inga som vi kommer att sakna. Våra fjäderkotlettsträd står kvar.
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  10. MOZART och VINCENT: Det är precis vad jag hoppas på, att jag ska kunna få till en spaningsplats när draken är oskadliggjord. Om man sågar och donar på rätt sätt blir det kanske bra. Även om det blir konstigt.

    SvaraRadera
  11. Typiskt såna där stormar att bara förstöra. Du som hade prickat in en så fin spaningsplats. Som tur är är ju vi katter duktiga på att hitta nya lösningar och det gör du säkert, men du har ju annat att göra också.

    SvaraRadera
  12. Åh nej, din fina tall!! Så trist, dumma storm. När vi tänker på dig så ser vi oftast dig sittande på din plats på tallen.. Nosbuff

    SvaraRadera
  13. KATTSON: Det finns ingen annan möjlighet till upphöjd spaningsplats, så jag hoppas min husse ska kunna ordna till något bra åt mig. Kanske i slutet på veckan.

    SvaraRadera
  14. DUI och DECO: Det var en så speciell tall. Tycker stormen kunde tagit en tall UTAN liggplats.

    SvaraRadera
  15. Nedrans dumma storm! Kan man inte få ha ifred ens den enda spaningstallen som finns i hela ditt Område? Hoppas, hoppas att husse kan komma på någon lösning! Och du, det låter som en klok idé om man kan förebygga och få lov att fälla tallen nära ert hus... innan nästa storm får ögonen på den. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  16. FINDUS, ISAK och RASMUS: Visst är det fånigt att sikta in sig på den enda tallen på hela mitt stora Område? Jag hade kunnat ge bort massor av andra tallar på stranden.
    Det är inte lätt att få fälla tallar här, för det finns vissa tallkramare, som inte vill ta bort en enda tall. Men be kan man ju alltid.

    SvaraRadera
  17. MEN Gustav då, att stormen tog din fina tall, Fy jamars så dumt :(
    Ja stormen är inte att leka med, kan ju t.o.m blåsas bort, suckajm
    bättre när vår och sommar kommer

    Tass Tss
    Önskar dig en trevlig lucia under tisdagen.

    SvaraRadera
  18. Jaså var det "bara" det... *phu*
    Förstår att du är upprörd! Vi tycker att Herr Storm kunde hållit sig borta från tallen i alla fall.
    Men vi tycker nog att den ska bort i alla fall. Stickor i tassen är inget bra, och tänk om det trillar ner rakt på dig?! *ryser*

    SvaraRadera
  19. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Det är väl bättre att tallen blåser bort än att jag gör det, förstås. Men det var ändå DUMT.

    SvaraRadera
  20. MAX och MÅNS: Klart jag är upprörd! Jag låg ju där varje dag! Och husse får väl slipa så där inte finns några stickor. Ingen fara att något mer trillar. Ni ska få se sedan!

    SvaraRadera
  21. Fy så trist att din bästa spaningstall har blivit en glupsk drake :(
    Hoppas att inte hela Tallen behöver huggas ner utan att det går att fixa till nån slags spaningsplats av den.

    SvaraRadera
  22. KJELLE BUS: Det är konstigt hur en tall kan transformeras? Husse har kommit nu, och han tror att han kan fixa den på något sätt. Jag håller tassarna.

    SvaraRadera