Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







söndag 4 december 2011

Dags för innelivet?



Vilken helg det har varit! På fredagen hann jag som hastigast göra min kontrollrunda, innan jag blev inlåst tillsammans med Piff och Puff på eftermiddagen. Det är bara så jamarns tråkigt när husse och matte lämnar oss. Vad ska man hitta på att göra? Det blir mest att man försöka sova bort tiden. 

Efter en hel eeeevighet kom de tillbaka. Då hade det gått en eftermiddag, en kväll, en natt, en morgon och en mitt på dagen. En evighet. Vi hörde förstås det välbekanta billjudet, så vi formerade oss till en välkomstkommitté innanför dörren. Inte ett förebrående jam kom ur våra munnar. Vi är hyggliga katter ända ut i klospetsarna. De berättade att de varit där Frasse bor, men han hade inte synts till. Han hade väl fullt upp i sin lägenhet.

Nu hade jag mer än gärna velat tassa ut för att uträtta vissa nödvändiga saker, men jag kan jama, att det var faktiskt helt omöjligt. Det bara vräkte ner blött, och blåste! Fick bita i den sega ödlan igen, och klämma in mig på den hemska lådan. Sedan lade jag mig på husses säng för att vänta på att eländesvädret skulle upphöra. Piff låg i mattes säng under överkastet, och det var lugnt och skönt. Då hörde jag snabeldraken plockas fram.

Katt...du fåj låna min vovve

Nu är jag inte så orolig för den, men i sängen vill jag ha lugn och ro. För en gångs skull fick jag gehör för detta. Matte stängde till dörren till oss. "Där inne skulle han ändå inte vara", menade hon. Sedan hon dragit runt på draken i de andra rummen och tvättat golven, förstod jag vad hon menade. Minisen kom på besök med sin husse och matte. Det var kul att träffa honom igen, och han skrattade när han såg mig. Han gillar nog mig med.

 Ble du gla nu?
På söndagen gick det äntligen att tassa ut på morgonen. Hann med en hel del, innan det kom ner något väldigt obehagligt. Hårt regn, som studsade på marken. Och mera blåst igen. Bara att ge upp, och ställa in sig på inneliv. Det är väl innelivtiden nu.

18 kommentarer:

  1. Vilken snäll minis som vill låna ut sin skällis till dig. Den bits i alla fall inte, liiite att vara glad för ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Det krävs karaktär för att bita i den sega ödlan, det jamar jag bara. Att du dessutom inte förebrår dina människor när de kommer hem, visar att du är en snäll kisse.

    Är det där samma minis som kröp på alla fyra för en tid sedan? För ni ser ut att komma bra överens. *imponerad*

    SvaraRadera
  3. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Den snällaste -och tystaste- skällis jag träffat på!

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Jag försöker klara mig undan lådbesök så långt det bara är möjligt. Men det finns ju gränser. Är det fullt, så är det.
    Jodå, det är samma minis. Minisar ändrar format hela tiden har jag noterat. Och visst är vi kompisar!

    SvaraRadera
  5. Vi bet just i det sura äpplet och tassade ut.
    Nu kommer det vitt här. :-(
    Men att gå på lådan skulle få husse så chockad att vi inte vågar.
    Verkade vara en trevlig liten 2bening det där som lånade ut en skällis att bita i. :-)

    SvaraRadera
  6. MAX och MÅNS: Jamen, ni VILL ju ha vitt!? Det är förstås därför vi har skickat allt vårt till er!
    Ni kan ju tassa ut även när husse rymmer. Och ni vet hur det är här. Inte en chans. Här skulle nog matte bli rätt chockad om jag inte gick på lådan när nöden satte in.
    Minisen är mycket generös. Ibland.

    SvaraRadera
  7. Jamars vad den där minisen har växt. Det var väl den som du visade för ett tag sedan?
    Minisar växer fort har vi oxå fått lära oss.
    Här har det oxå ramlat ner ngt vitt på marken.
    *fryser*

    Tass tass

    SvaraRadera
  8. Det är riktigt, det är nu den börjar, innelivtiden. För min del har den varat länge nu, men jag har inget emot det när jag ser hur det ser ut utanför fönstret. Snäll mins som lånar ut leksaker (även om du ser lite tveksam ut).

    SvaraRadera
  9. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Visst är det samma en, han blir annorlunda varje gång jag ser honom.
    Vitt? Stackars er...

    SvaraRadera
  10. KATTSON: Du har rätt, det är verkligen inget vidare ute nu. Och klart att jag ser tveksam ut, skällisar tillhör ju inte favoriterna!

    SvaraRadera
  11. Mimisen verkar ha förstått att det är du som är katten som har DET. Verkar varit en lugn helg med intensivt slut.Nosbuff

    SvaraRadera
  12. DUI och DECO: Det är bara mig han bryr sig om. Kanske liiitet beroende på att de andra två rymmer när minisen kommer...

    SvaraRadera
  13. Vilken jamarns tur att det var en uppstoppad Skällis som Minisen lånade ut !!
    Varit samma skitväder på andra sidan Åsen oxå :(

    SvaraRadera
  14. Åh vad vi är imponerade över att du inte bara vågar umgås med, utan GILLAR, en minis! Brrrr vicka hårda nypor de har! Det måste vara en oerhört hygglig minis det där som är oerhört förtjust i dig, eftersom han t o m låter dig få låna sin lilla goseskällis!

    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  15. KJELLE BUS: Håller med...skällisar i det formatet är helt uthärdliga!

    SvaraRadera
  16. MAURICE och KAJSA: Han gillar mig jättemycket...och hans människor passar hans nypor..det är nog därför jag gillar honom också!

    SvaraRadera
  17. Så förargligt att jag missade dina människor. Samma sak hände ju när mina tvåbeningar var i dina trakter i somras, och tyvärr inte såg skymten av en röd katt vid stranden...
    Kul att det funkar så bra mellan dig och minisen. Det kan ju vara lite oförutjambart med de små liven :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  18. FRASSE: De tittade väl inte in i rätt fönster när de var där, annars hade de ju sett dig! Jag kopplar förstås inte av helt i umgänget med minisen, har ju uppsnappat en och annan varning. Men gillar varann, det gör vi.

    SvaraRadera