Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 23 december 2011

Min julönskan till er



Nu ska jag önska er alla något, som jag tycker är bland det vackraste som finns: Frid. 

Framför allt den frid som kommer inifrån.  Den känsla som infinner sig, när man är tillfreds med det man har, och nöjd med vad man uträttat. Att kunna känna frid, att vara tillfreds, är som det finaste balsam för själen. De stunderna man upplever frid, är man i total harmoni med livet man lever. Man har accepterat det man ändå inte kan göra något åt. Frid är Det Stora Lugnet.

Jag önskar er förstås också frid i betydelsen att slippa en massa måsten, bara för att det är jul. Det verkar som om våra människor lägger en massa krav på sig själva den här tiden. Tänk, så skönt att få vara katt, och inte behöva bekymra sig. Att få snurra ihop sig, lägga plikterna åt sidan och bara känna ända ut i klospetsarna hur bra man har det. Känna frid.

Frid och fred i alla hem önskar jag alla katter och människor. Eftersom jag vet, att vissa av er har också hundar inneboende, ska jag var generös så här i jultider, och innefatta även dem i min julönskan. Frid åt er alla!






34 kommentarer:

  1. Åh, jag önskar dig detsamma! Nospuss

    SvaraRadera
  2. Jam jag önskar mig frid, men med två ligister i familjen så vet jag inte hur pass fridsam julen blir... Vi får hålla tassarna för att det blir lite tid för en kattlur i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Tack det samma kloka Gustav!
    Vi önskar dig och familjen en riktigt

    GOD JUL

    =^.^=
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. God Jul!
    Ta tass om varandra.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. TACK kloke Gustav!
    Vi önskar dig detsamma!
    Nosbuffar
    M & V

    SvaraRadera
  6. Eftersom jag är så glad att jag ska få ett eget hem så har beslutat utöka kretsen som jag önskar frid och fred till att innefatta ALLA på hela jorden. Tänk så fint vi skulle kunna ha det om alla vore fridsamma och snälla?

    SvaraRadera
  7. God Jul och frid över hela kattbloggssverige!

    SvaraRadera
  8. BULLEN: Det får jag VERKLIGEN hoppas, att du får tid för MINST en kattlur! Annars får du stampa HÅRT med tassen!

    SvaraRadera
  9. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Detsamma till er förstås!

    SvaraRadera
  10. DUI och DECO: Här ska tassas som bara den! :)

    SvaraRadera
  11. MOZART och VINCENT: Massor av julbuffar till er!

    SvaraRadera
  12. KATTSON: Ja, tänk vilken värld vi skulle KUNNA ha! Men då måste människorna börja uppföra sig först. Men det är klart att vi önskar frid och fred till ALLA!

    SvaraRadera
  13. Mjau, det låter som du har stött på din inre katt kompis. Jag ska absolut följa ditt råd och bara känna frid. *spinner*
    Tass.

    SvaraRadera
  14. Även skällisarna?! Hmm...
    Ja vad jam.... även dem!
    Skaparkattens frid till dig Gustav.
    Jamen!

    SvaraRadera
  15. God Jul önskar vi klokaste kissekatten i världen, allas vår käre Gustav och hans familj!
    Hoppas att ni får det riktigt skönt, får massor av vitfisk och leverkorv!
    nosgos å dan-före-dangottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  16. En God och fridfull jul önskar vi dig käre Gustav och din Familj.
    Ta det nu lugnt och stressa inte.
    Tassetass

    SvaraRadera
  17. SIPPO: Min inre kattkompis...hmmm...du kan ha rätt. Eller, det är KLART du har rätt, du är ju Sippo! Hoppas verkligen du ska kunna känna frid i helgen, och det hoppas jag förstås också för hela din familj!

    SvaraRadera
  18. MAX och MÅNS: Visst kan man vara litet extra generös, så här i juletid? Bra att ni är med på det! :)

    SvaraRadera
  19. MAURICE och KAJSA: Ni kanske inte får leverkorv (det får inte jag heller, för grannen har rest till leverkorvslandet - ensam!), men kanske vitfisk eller något annat smarrigt?! Önskar er och er lillie allt gott i helgen!

    SvaraRadera
  20. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Absolut ingen stress! Bara ha det bra på alla sätt och vis. Precis som jag hoppas att ni ska få det!

    SvaraRadera
  21. Vi önskar dig all frid Gustav - och många goda skinkbitar *nosbuffar*

    SvaraRadera
  22. Önskar dig och de dina en riktigt fröjdefull och fridfull jul !!!

    SvaraRadera
  23. TROLLUNGARNA: Skinkbitar = mums! Buff, buff!

    SvaraRadera
  24. KJELLE BUS: Och jag tassar tillbaka samma önskan!

    SvaraRadera
  25. Så kolkt jamat - som vanligt! Och vilka är bättre på att sprida frid än vi katter? :-)
    Matte och jag önskar er en riktigt god jul med massor av mys och god mat!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  26. GUNILLA och FRASSE: Vi är nog nästan världsbäst på att sprida frid bara genom att finnas...Önskar er detsamma!

    SvaraRadera
  27. Helt klart en önskan värdig en så klok kisse. Detsamma önskar vi dig. God Jul på er alla! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  28. FINDUS, ISAK och RASMUS: God jul på er kissar, och detsamma till er matte!

    SvaraRadera
  29. God Jul & Gott Nytt År, kompis! JulTassKram Wikki & Nova

    SvaraRadera
  30. Myspys & Go´a juldagar med en massa gottisar, kärlek och kattastiska upplevelser! / Bröderna Bus & Busan ♥

    SvaraRadera
  31. WIKKI: Detsamma till er, ni fantastiska!

    SvaraRadera
  32. BRÖDERNA BUS och BUSAN: Oj, så många önskningar! Tack, tack, och jag hoppas ni också haft det så!

    SvaraRadera