Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 22 december 2011

Stolt ägare till S:t Husse

S:t Husse dödade draken!
Den hånflinande draken
Min husse är modig. Resolut sågade han av huvudet på draken, och gjorde några snitt här och där på halsen. Ni kanske minns hur draken kom fram när det stormade?

Jag måste erkänna, att jag ännu är aningen skeptisk till min spaningstalls förändring. Men å andra sidan har det inte varit mycket till spaningsväder heller. Förmodligen blir det alldeles utmärkt att ligga där när vårsolen börjar värma.

Och så vill jag ödmjukast tacka Prinsessan Linnsen och Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan för den fina awarden jag fick för några dagar sedan. Att få känna sig uppskattad gör att man blir glad. Och jag ger awarden vidare till precis varenda en av mina kompisar. Ni är alla så fina katter och bra vänner. Ett riktigt fint pris ska ni alla ha!
 

26 kommentarer:

  1. Såååå modig din/er husse är som vågade ge sig till att såga i Draken !!!
    Han förtjänar verkligen att tilltalas S:t husse från och med nu :)
    Grattis till awarden !!

    SvaraRadera
  2. Så fint trädet blev efter husses behandling. Den blir säkert en bra utkiksplats till våren i solskenet!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken modig husse du har som vågar ge sig på en drake så där. *ryser* Fast jag måste jama att ditt spaningsträd ser aningen slitet ut nu. Hoppas att det snart kommer fram en lösning på det hela. Ett nytt träd kanske?

    SvaraRadera
  4. Vi bara undrar.
    Betyder S:t Husse, Sankte Husse eller betyder det Store Husse?
    Båda tolkningarna är ju jättebra!
    Indianernas misar skulle ju säkert jama: "Store Husse, ugh, ugh" och alla , som tror på Skaparkatten får ju vänta med sina jam, för husse finns ju här på jorden fortfarande.
    Husse var verkligen modig, som vågade ge sig på tallen, f´låt drakmonstret!
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  5. Det verkar ju som om husse (under din sakkunniga ledning antar jag?) gjort det bästa av situationen. Tror den blir en bra spanartall i vår. Nu får ju spaningen gå på sparlåga ett tag.

    SvaraRadera
  6. Bara en flisa av sitt forna jag.
    Vi tycker du ska använda trädet på andra sidan staketet i stället. Ju högre ju bättre!

    SvaraRadera
  7. KJELLE BUS: Han har fått en stor beundrare i mig från och med nu! Han kan minsann mer än jag trodde!

    SvaraRadera
  8. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Tror ni det? Jag hoppas också det. Får testspana någon dag framöver när solen vågar visa sig igen.

    SvaraRadera
  9. SIPPO: Klart det är litet slitet, men klösdelen är intakt, och liggdelen visserligen avskalad, men det kanske blir mjukare så? Ett nytt träd som växer på tvären vore önskedrömmen, men då får jag nog hitta en trollkarl först.

    SvaraRadera
  10. MOZART och VINCENT: Njam, jag tänkte väl mest på att det fanns en S:t Göran som slogs med en drake, och då kan väl min husse också få heta så. Tänkte jag. Fast Store Husse är inte illa det heller!

    SvaraRadera
  11. KATTSON: Klart att jag tassat mina instruktioner och önskemål. Ju mer jag tänker på det, desto mera tror jag det kommer bli bra ändå. Allt måste ju inte vara som förut.

    SvaraRadera
  12. MAX och MÅNS: Det har bara ett fel: Det har ingen LIGGDEL! Jag har ju massor med träd på stranden, men inget som är liggvänligt. Och NÅGOT mer än en flisa är det väl?

    SvaraRadera
  13. Hoppas verkligen att du kan använda din favoritplats till våren. Lite jobbigt med förändringar. ta tass om dig.Nosbuff

    SvaraRadera
  14. Vilken kattarackarns modig husse du har! Vi e sååå impånnerade! *applådunder!*

    SvaraRadera
  15. DUI och DECO: Det hoppas jag också. Min favorittall. *suckjam*

    SvaraRadera
  16. BRÖDERNA BUS och BUSAN: Han skar av huvudet bara sådär *visar med tassen* och så låg det på backen. Rätt åt den otäckingen!

    SvaraRadera
  17. Att husse vågade ge sig på det gapande drakhuvudet! *stora ögon* Kanske är bäst, att kalla honom för S:t husse ändå. Människor är så konservativa, så vi gissar att husse kanske skulle känna sig förvirrad om alla började kalla honom Göran. Eh, alltså, om han inte redan ÄR en Göran, förstås. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  18. FINDUS, ISAK och RASMUS: Näe, jag tror inte han är någon Göran? Har aldrig hört det åtminstone. Det blir väl S:t Husse, då. För nu har han stigit i graderna här i mitt hus.

    SvaraRadera
  19. Vet du, jag tycker du har värsta fina husse som försöker ge dig en fin kompromiss.. Och jag tycker det ser lite ut som om du kan använda det till någonting.. Använd fantasin så kommer din vår och sommar bli jättebra! :D Tassklapp och Nospuss

    SvaraRadera
  20. Varså god Gustav, ja vi tycker att alla vi katter är värda den fina awarden. Det är vi verkligen jamarsförtjänta av, så mycket som vi gör för våra tvåbenta, mjau


    Tassar in här i sena timmen.
    Vi har försökt att hjälpa matte lite med hennes julbestyr, så jamars, nu ska det vara klart, Så därför lite sent kommen hit, *Fniss*
    Hoppas det inte gjorde ngt, Vi har INTE glömt dig kompis!

    GOD JUL på dig och dina tvåbeningar

    Tass Tass

    SvaraRadera
  21. Det var inte dåligt - St Husse fixade det! Om det bli för halt för dig att spana, kanske han spikar på en liten plattform också. Eller så kan du ligga där draghuvudet fanns.
    nosgos å dan-före-dangottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  22. REBELLEN: Jag är överraskad att husse hade såna drakdödartalanger. Men glad. Kommer säkert gilla trädet bara jag får litet tid att vänja mig!

    SvaraRadera
  23. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Det är alltid lika kul när ni kikar in här. Klockor är väl inget vi bryr oss om?

    SvaraRadera
  24. MAURICE och KAJSA: En liten plattform var ett bra förslag! Gärna i något liggvänligt material också. Var får ni alla smarta idéer ifrån?

    SvaraRadera
  25. Det är nog bäst att du upp-katt-daterar din blogglista. ;-)
    Vi har bestämt oss och gått tillbaka till blogspot igen! För här hör vi hemma och här tänker vi stanna. Välkomna att tassa in till oss för ett besök! ♥ Nospussar från Bröderna Bus & Busan

    SvaraRadera
  26. BRÖDERNA BUS och BUSAN: Fixat!!!

    SvaraRadera