Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 29 december 2011

Sovstilsdemo

Idag hade jag tänkt jama litet om sovstilar. Vi katter är ju experter på sovyoga. Jag är säker på att ni alla har era särskilda specialiteter på det här området. Tänkte jag skulle börja med ett exempel på en ställning jag anser vara ovanligt avslappnande. Bilden är faktiskt jamargammal. Jag är bara fyra år där (syns ingen skillnad mot nu, va?), men ställningen är lika aktuell idag. Praktiserar den rätt ofta fortfarande.
Extra avslappnande ställning, som endast kan användas i helt trygg omgivning. Jag tror att Piff kollat på mig, för hon intar ibland något liknande:
Fast hon har skruvat till det litet. Enligt min mening inte fullt lika avslappnande med den där böjen på kroppen,  men jag vill inte peka tass åt henne. Vi börjar ju bli rätt bra kompisar.

Puff är ju egen på alla sätt. Har aldrig förstått mig på henne. På dagarna sover hon nästan alltid i en slags igloo, som står i soffan. 
Tror inte jag jamar mer om det. Var och en får väl koppla av efter förmåga?

Min allra, allra bästa sovstil är i alla fall ställning grund, 1 A:
Det är basen, varifrån alla andra sovstilar utgår. Åhh, så skön! Zzzzzzzzzzzzzzz..................

29 kommentarer:

  1. Alla sovstilar är bra, vi skulle vilja se våra 2benta vrida till sig så här som bara vi katter kan... MYYYSIGT!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Den där extra avslappande ställningen gillar vi skarpt!
    Men OK, Puffs sovställning i iiglon ser ju också jamarmysig ut.
    Allra värst på att vrida till sovställningar här hemma, är faktiskt matte. Det är lite besvärande, för vi blir ju störda stup i kvarten. Man kan ju inte veta när, var och hur man får ligga ostörd.
    Tass, tass
    M & V

    SvaraRadera
  3. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Allra mest skulle jag vilja se matte ihoprullad med tårna över näsan! *fniss*

    SvaraRadera
  4. MOZART och VINCENT: Jaså, ni brukar också extra avslappnat? Mmm, den är bra. Vilken matte ni har som inte låter er få sovro! Det bekymret har inte vi. Hon rör sig knappt på hela natten, så vi får ligga ifred.

    SvaraRadera
  5. Åh va härligt! Sovyoga, det låter exakt som något vi håller på med också fast mamma tycker de olika ställningarna ser lite knasiga ut och ibland fotar hon dem också.. *fnys*. Men tack för att du avslöjade vad det kallas, för nu ska jag minsann berätta för mamma då hon själv gillar yoga.. *fniss*

    Tass och Nosgos

    SvaraRadera
  6. Du ser fortfarande ut som en ungkatt! Men, vi diggar din sovstil!På rygg, med en 270 graders vinkel på överdelen och ett brett leende!!! Puff har en lite världsfrånvänd syn på slaggande... Kanske på livet i allmänhet? Piff ser faktiskt ut som om hon vridit sig flera varv... Hmm undrar hur hon lyckats med det.

    Maurice brukar ligga antingen som du gör på sista bilden - eller "lite hur som". Kajsa ligger ofta på rygg, dubbelvikt och med tassarna i vädret (eller så kelar hon med lillies fot).
    nosgos å slaggargottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  7. REBELLEN: Då var det ju på tiden att hon blev upplyst om sakförhållandena! Nu kan praktisera yoga tillsammans!

    SvaraRadera
  8. MAURICE och KAJSA: Åh, tack för komplimangen! Tycker faktiskt själv att jag är rätt ungdomlig.
    Piffs stil ser inte särskilt bekväm ut, det tycker inte jag heller. Puff, hon är som hon är. Konstig katt. Undviker henne så gott jag kan.
    Hmm. På rygg, och DUBBELVIKT? Försöker föreställa mig hur det ser ut....*grubblar*

    SvaraRadera
  9. Den översta sovställningen verkar ytterst avslappnande, tror jag ska testa den vid tillfälle.
    Så måste jag jama att du ser precis likadan ut nu som du gjorde när du var fyra år. Lite tuffare kanske.

    SvaraRadera
  10. Jag jamar med dig Gustav att du ser precis ut som när du var 4 år fortfarande :)
    Ser ut att vara skööööna sovstilar allihopa tycker jag , även Puff´s !

    SvaraRadera
  11. Mycket intressant studie. Stil 1 A ser jag fortfarande också som den bästa. Piff och Puffs sovstilar verkar OK, men kanske en aning amatörmässiga i sammanhanget.

    SvaraRadera
  12. SIPPO: Tack så mycket, det är alltid trevligt att få höra att man ser alert ut. Och tuff!

    SvaraRadera
  13. KJELLE BUS: Jag måste erkänna att jag aldrig testat Puffs stil. Men jag sover förstås heller aldrig i nån iglo. Bara på sängar, soffor och i min fåtölj!

    SvaraRadera
  14. KATTSON: "Aningen amatörmässiga", tack för de jamen! Hade dem på tungan, men fick inte fram dem...

    SvaraRadera
  15. Visst är det roligt med olika sovstilar. Alla har vi våran egen favorit.

    SvaraRadera
  16. Härligt jamat om sovstilar! :-)
    Jam vi har ju alla vår egen, jag ska nog visa min nån dag oxå.
    Nosbuff!

    SvaraRadera
  17. Jag kör mest basstilen numera. Men som de flesta har jag naturligtvis även testat och använt ställningen på första bilden flitigt.
    Det här med sovställningar är ett ämne som man kan jama om hur mycket som helst. Det finns så många infallsvinklar, så många olika sätt att se på det.
    Och man märker ständigt att det är de gamla traditionella ställningarna som håller ställningarna, om man jamar så... :-)
    Ser förresten ingen som helst skillnad mellan de gamla och nya fotona av dig.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  18. Just den där stilen att ligga utstäckt på rygg och med huvdet åt andra hållet gillar vi också men de flesta stilar är sköna.Nosbuff

    SvaraRadera
  19. TROLLUNGARNA: Jo, som dessutom kan vara olika från dag till dag...

    SvaraRadera
  20. BULLEN: Kanske har du nån helt annan? Skulle va' kul att se!

    SvaraRadera
  21. FRASSE: Jag skulle tro att basstilen är den vanligaste. Den är ju enkel, och kräver inte så mycket av omgivningen. Och visst är det intressant med sovstilar. Vi katter kan ju slappna av på de mest annorlunda sätt och annorlunda ställen!
    Vad skönt att du inte ser nån skillnad på det gamla kortet och de nya!

    SvaraRadera
  22. DUI och DECO: Jaså, ni ligger på rygg? Då gissar jag att ni har det ganska varmt och skönt hemma hos er. Åtminstone jag sover så mest när det är riktigt gosigt inne.

    SvaraRadera
  23. Tjusiga sovstilar på varenda en av bilderna! Man blir ju pömsig bara av att titta på dem. Skulle vara lite skoj att visa kort på våra människor i de ställningarna. :D Kurr och burr.

    SvaraRadera
  24. 1A är den bästa, och dess tassiljoner variationer.
    På rygg är inte dumt heller, om man vet att husse inte kommer dig och ska klappa. ;-)

    SvaraRadera
  25. Jamars, du är toppen Gustav, klart att vi katter har våra egna sovstilar, *Fniss*
    Visst är det underbart att kunna vrida sig hur som helst, när vi vill sova/Vila bekvämt.
    Tror knappast ngn skällis kan sova som du gör på en översta bilden, vi har inte sett det iaf.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  26. Mjau nu skäms vi. Vi har glömt att jama att Mimmi fyller år på nyårsafton, så då blir det nyårs supé för alla katter på våran blogg, så jamars välkommen.
    Vi håller på att bjuda in så många katter vi kan, så vi hoppas att alla kan komma då.

    Tass tass

    SvaraRadera
  27. FINDUS, ISAK och RASMUS: Det värsta är väl, att skulle de till exempel kunna rulla ihop sig sådär, skulle de väl aldrig kunna veckla ut sig igen!

    SvaraRadera
  28. MAX och MÅNS: Gillar ni inte magkli, alltså? Nä, man är ju aningen utlämnad när man ligger på rygg, det är nackdelen!

    SvaraRadera
  29. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Men va' kul med en nyårsfest! Jag sätter på mig bästa kravatten och tassar förstås till er! Ska se om jag hittar någon öppen kaninrestaurang, så tar jag med mig en rejäl stek. Hittade också en stor förpackning grädde i kylen. Tar med den också. Det blir roligt att få fira in det nya året med er och alla andra kompisar!

    SvaraRadera