Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 21 december 2011

Monsterjakt igen


Den senaste tiden har jag börjat misstänka att skåpmonstret återvänt. Gjorde några ytliga besiktningar av skåpet i förra veckan, men kikade bara in. Idag beslutade jag mig för att överrumpla det. Med bestämda steg tassade jag fram till skåpet, satte tassen i dörrspringan och slet upp dörren snabbt, så monstret inte skulle hinna gömma sig. 


Som vanligt hade matte ställt fullt med skräp i vägen, men jag lyckades ändå klämma mig in och få en överblick. Framför allt kunde jag nosa där inne, och jag är nästan helt säker på att skummisen har hittat hit igen. Jag måste utöka bevakningen.


Ber om ursäkt att det blev sent ikväll igen. Det är ingen som helst ordning på min sekreterare just nu. Hon bara försvinner hela tiden. Hon har inte fattat att julen ska innebära lugn och ro.

21 kommentarer:

  1. Skåpmonstret ska inte tro, att du släpper på bevakningen bara för att det är jul! Bra att du resolut besiktigade skåpet. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. OM skåpmonstret är tillbaka så tar du honom säkert ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Men, va!!! har monstret kommit tillbaka. Vi trodde du kört iväg det för gott!! Men, du får säkert den skurken i morgon!
    nosgos å dan-före-dan-före-dan-före-dopparedangottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Hoppas du finner skåpmonstret. Då kan du säkert fånga det.
    Nu är det ju jul snart, då ska alla ta det lugnt och inte stressa.


    Tass tass på dig kompis

    SvaraRadera
  5. Mjau igen Gustav!
    Det är ju så här att vi egentligen har en Award hos oss till dig, MEN nu har ju vi våran blogg låst, MEN vet du ändå hur man gör för att låna den så är det jamars ok att låna den. Vi har jamat lite på bloggen, om hur vi har blivit bestulna på mattes bilder ibland, så därför har vi bloggen låst, MEN som jamat OM du vet ändå hur man gör, så låna den. Det ska gå OM man vet hur mman gör.

    Tass tasskram

    SvaraRadera
  6. Dom brukar vara väldigt snabba sånna där Skåpsmonster , det gäller att se till att dom 2-benta plockar väck allt dom ställt i vägen om man ska lyckas fånga dom !!!

    SvaraRadera
  7. Hrm, jag har själv försökt att överraska skåpmonstret här hemma, men utan framgång. De verkar vara ena riktigt luriga typer. Vi får smida bättre planer till nästa räd.

    SvaraRadera
  8. FINDUS, ISAK och RASMUS: Nä, tvärtom! Här ska bevakningen intensifieras, ifall det nu skulle ha fått för sin såna tankar. Gustav- alltid på patrull!

    SvaraRadera
  9. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Självklart! Det är bara en tidsfråga!

    SvaraRadera
  10. MAURICE och KAJSA: Jo, det trodde jag också, faktiskt. Men det är tydligen en fräck gynnare, som inte fattar hur farlig och envis jag är i min jakt på skåpmonster. Men snart blir det varse...

    SvaraRadera
  11. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Skåpmonstrets dagar hos mig är räknade. Garanterat!
    Och jag tackar för awarden, jag är glad att ni gillar att läsa mina nertassade rader!

    SvaraRadera
  12. KJELLE BUS: Jama om att det är SNABBT! Så många gånger jag varit bara SÅ NÄRA *måttar med klorna* att fånga det. Men trägen vinner, det är jag säker på! Klart det skulle underlätta enormt om skräpet försvann, men matte är löjligt envis med att det ska stå där.

    SvaraRadera
  13. SIPPO: Jo du, Sippo, vi borde slå våra kloka huvuden ihop. Även om de är luriga, så är ju vi utbildade SÄKERHETSKATTER, och det är faktiskt ett strå vassare!

    SvaraRadera
  14. å va spännande med skåpmonster!!! *rygghåren reser sej* Det måste du verkligen hålla under uppsikt så det inte gör några olämpliga överraskningar

    SvaraRadera
  15. TROLLUNGARNA: Irriterande mer än spännande skulle jag vilja jama. Det har gäckat mig under alla år här. Men nu känner jag mig mer taggad än någonsin!

    SvaraRadera
  16. Hoppas verkligen att du får tag på monstret nu,vi är riktigt nyfikna här.Nosbuff

    SvaraRadera
  17. DUI och DECO: Monstret ska minsann få se vem det leker med! *morr*

    SvaraRadera
  18. Otroligt vilka friheter våra sekreterare tar sig nu för tiden. Har haft samma problem med blogghjälpen ikväll. Tror de att de kan jobba hur och när som helst?

    SvaraRadera
  19. KATTSON: Om de ändå jobbade, alltså utförde något viktigt. Som kokade fisk eller så. Men åtminstone min sekreterare har jag inte sett göra något ordentligt. I så fall skulle väl ett resultat synas någonstans?

    SvaraRadera
  20. Undrar om det där med julefrid inte är en av de största myterna i mänsklighetens historia :-)
    Bra att du håller koll i skåpen, hoppas sekreteraren hinner notera din viktiga insats trots stressandet.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  21. FRASSE: Jag TROR att hon uppmärksammade mitt försök, men det är inte lätt att se var hon har sin uppmärksamhet just nu!

    SvaraRadera