Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 20 december 2011

Burar ska icke nosas på

Igår tassade Piff och jag just omkring och väntade på vår frukost. Den var försenad av någon anledning. Då öppnades dörren, och husse kom bärande på den förhatliga kattburen. Piff och jag tittade på varann, och beslutade oss samtidigt och i samma sekund för samma sak. Sida vid sida tassade vi lugnt och värdigt ut ur rummet, mot säkrare utrymmen i huset. Puff, den tosan, kom däremot fram och nosade på buren. Hur naiv kan man vara?

Nästa gång jag såg henne, var när husse bar in buren i mitt hus innehållande just Puff. En omisskännlig stank av sticktant stod omkring henne. Piff och jag tassade fram och beklagade, men uppmanade henne att lägga på minnet och lära av det som hänt. Burar ska icke fram och nosas på. En grundregel varenda unge bör känna till.

24 kommentarer:

  1. Det är viktigt att komma ihåg, att man inte ska gå fram och nosa på burarna. Även om det ligger dentisar i dem.

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Dentisar i buren?? *ryser* FYJAM, vilket lumpet trick!

    SvaraRadera
  3. Svårt om de innehåller mutor, som gottisar.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det är lite ledsamt att se när andra går rakt in i fällan utan att förstå vad som är på gång. Enda glädjeämnet vid såna tillfällen är att man själv insett faran i tid och vidtagit lämpliga åtgärder.

    SvaraRadera
  5. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Men nog är det litet väl lågt att, jag skulle vilja jama "lura" i stället för "muta", på det viset? Fast jag tror inte jag skulle gå på det.

    SvaraRadera
  6. KATTSON: Både Piff och jag fattade givetvis direkt, det var ju bara några dagar sedan vi tvingades in i varsin bur. Gissa om det kändes skönt att undslippa faran för en gångs skull!

    SvaraRadera
  7. Nämen, hoppas läxan är lärd nu.. Man ska inte nosa för nära för då tar tvåbeningarna och stoppar in en i buren, och rymmer man (som jag lyckats göra trots att den varit stängd) ja då hittar de ett nytt sätt och hålla en kvar.. Pff.. Så himla taskigt tycker då jag..

    SvaraRadera
  8. Jam! vilket lumpet trick med dentisarna i kattburen... :-(
    Att undvika kattburen är en av de viktigaste lärdomarna. När den kommer fram är det oftast fara och färde, det slutar sällan med en positiv upplevelse. Huuu!

    SvaraRadera
  9. REBELLEN: Kunde du rymma fast den var stängd?? DET var verkligen beundrandsvärt!! Trodde det var helt omöjligt. Men du hade ingenting för det, ser jag. Så himla taskigt, och så himla TYPISKT!

    SvaraRadera
  10. BULLEN: Håller helt med! Såna fula knep måste förbjudas, det är inte rent spel! Och nä, hittills har jag aldrig någonsin fått något positivt ut av burinlåsande. Eller...skulle vara när jag fick åka hit, då. Men då var jag tre år. Det är nio år sedan! Så det är nästan avskrivet vid det här laget.

    SvaraRadera
  11. hahaha!!
    Hur dum får hon vara? Att likt en skällis att bara tassa fram. Om jag minns rätt fick de i alla fall jaga dig lite sist. :-)

    SvaraRadera
  12. Burar är jättebra - när de står still. Men, så fort nån (läs:människor) flyttar på dem det minsta lilla, så skall man sno iväg så snabbt som det bara går!

    nosgos å så naturligtvis en massa gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  13. Hoppsan, där gick visst Puff på en tvärnit! Tur att du och Piff hade koll på läget i alla fall. Ni får ta ett taktikjam med Puffen lite senare, kanske. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  14. Klokt jamat. Bur= hålla sig borta! Nosbuff

    SvaraRadera
  15. *fniss*
    Så förvånad Puff måste blivit när burdörren gick igen !

    SvaraRadera
  16. MAX OCH MÅNS: Man kan tycka att hon borde ha iakttagit och lärt sig något av våra misstag i torsdags. Men hon är litet skällis-lik, faktiskt. Åtminstone låter hon som en ibland. Hon gläfser. Konstig katt.

    SvaraRadera
  17. MAURICE och KAJSA: Våra burar är försvunna för det mesta. Ibland, när jag lyckats smita in i källaren, har jag sett en burtrave där. Så när de helt plötsligt dyker upp här inne i stället, ja, då VET man att det är elände på gång.

    SvaraRadera
  18. FINDUS, ISAK och RASMUS: Jama om tvärnit! Ja, Piff och jag insåg direkt vad det handlade om, och slopade alla tankar på frukost tills vidare. SÅ viktigt var det inte med mat...

    SvaraRadera
  19. DUI och DECO: Exakt så är det. Elementärt är vad det är.

    SvaraRadera
  20. KJELLE BUS: Hon blev nog litet överrumplad över att helt plötsligt befinna sig där inne. Uschjam, hoppas verkligen det dröjer innan de försöker sig på nåt sånt här igen.

    SvaraRadera
  21. Suckjam, matte brukar stänga in oss i köket när vi ska till vettisen, för dit in är det som en *skjutdörr, därifrån tar matte in oss i våra burar, Suck, det ska man väl inte behöva gå med på, men vi kommer ingen stans då, *hjääälp* Mjau

    Får försöka komma på ngt bra sätt nästa gång, som matte försöker lura in oss i den däringa buren.

    Tass tass

    SvaraRadera
  22. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Det är ju också ett fult trick, att bli instängd i ett litet utrymme utan flyktmöjlighet. Det blir nog inte lätt att ta sig ur den knipan. *suckjam*

    SvaraRadera
  23. Jag skäms att erkänna det - men det händer att jag gör samma misstag som Puff *skamsen* Och jag tassar ALLTID i torrisfällan, det vill jama tassar in i buren när matte lägger torrisar i den. Efter alla dessa år... Suckjam.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  24. FRASSE: Jamen, det är inte LÄTT, för man vill ju faktiskt LITA PÅ sin människa!!

    SvaraRadera