Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 30 november 2018

Längtar



Jag längtar och längtar

Helt ärligt tycker jag att livet är tämligen trist nu. Vad ska man hitta på så här års? Idag var det åtminstone inte lika fasansfullt kallt längre, så jag var ute och lyckades hitta litet gott gräs. Men eftersom min päls inte värmer särskilt bra längre, måste jag rätt snart tassa in igen. Det är det som är så tråkigt. Som jag saknar att kunna ligga ute och spana! Jag berättar ofta för mina människor att jag inte är nöjd med utvecklingen, men inte händer det något?

Nåjam, jag ska inte bara klaga. Häromdagen lyckades jag överjama husse att han skulle dela med sig av sin underbart doftande fisk. Det gäller att sitta nog länge och titta bedjande när han äter. Rätt effektivt har jag märkt. Men det är skrämmande vilken liten del jag brukar få. Slickar noga på golvet, så han ser att jag gärna tackar ja till litet till. Tyvärr brukar det aldrig hända.  Men bättre att vara i himmelriket en kort stund, än inte alls!

Nu önskar jag alla en skön och avkopplande helg, denna första i julmånaden!
 
 



6 kommentarer:

  1. Jamar som du om att det inte är lika kul att vara ute denna tiden på året.
    Även om jag har tjock päls så tycker jag det är svinkallt iallafall.
    Sen ovanpå det kommer det blött blåsande också.
    Då skriker jag till o rusar mot dörren o vill in.
    Men du har ju det bra inomhus med husse hemma (förhoppningsvis) och även om han är snål med tilldelningen av fisken så får du ju lite iallafall.
    Hoppas att du och de dina får en fridfull helg med allt nytt krafs som glimmar i fönstren.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man, som du, har tjock päls känns nog blåsten mera också? Nä, uschjam, man skulle kunna göra som igelkottarna, gå och lägga sig tills våren är tillbaka!
      Jodå, husse är hemma ända tills slutet av januari. Det underlättar förstås litet att ta sig igenom några tråkiga månader!
      Och härifrån önskar förstås jag och mina inneboende är detsamma!

      Radera
  2. Ja nu är det inte alls skönt ute, vi är knappt ute och vänder med nosen på balkongen.
    Vi önskar dig och de dina en trevlig första kattvent!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också vända, redan inomhus. Det räcker att känna med nosen den kalla luften som kommer strömmande. Usch- och fyjam!
      Och önskar er detsamma!

      Radera
  3. Vi är många som längtar till ljus och värme, inte minst alla kompisar som inte har nåt hem alls. Bra att husse förstod att ge dig en liten bit av fisken, men lite märkligt att han inte lärt sig ännu att det finns en fiskälskare till i familjen som han borde räkna med när han är och handlar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min mage har varit litet dum och inte velat behålla fisk, men den här gången fattade den äntligen hur den skulle bete sig! Så nu hoppas jag på fler smakprover framöver!

      Radera