Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 8 november 2011

Ny uppgift igen

Idag är det en riktigt bra dag! Har fått veta att min absoluta favoritgäst och -kliare ska komma och hälsa på mig ikväll! Och hon ska stanna i många dagar! Nu kommer jag få ett mycket angenämt nattarbete den här veckan, nämligen att hålla henne sällskap i sängen, och hålla hennes fötter varma. Som  jag alltid brukar göra.

Det är synd om henne, för när hon flyttade för ett tag sedan, stannade hennes katt kvar i huset där de bodde. Så nu är hon utan en katts omvårdnad och kärlek. Det är förstås inte lätt. Jag vet därför, att jag har en stor och viktig uppgift att fylla den närmaste veckan. Jag ska bli människostödjare.
*stolt
 .


24 kommentarer:

  1. Det är verkligen ädelt gjort av dig att jobba som människostödjare. Det är en väldigt viktig uppgift, som du självklart klarar av med galans.

    SvaraRadera
  2. Men kan du inte hitte en ny katt henne, då?

    SvaraRadera
  3. Oj vad glad den här människan ska bli, och så gott hon ska sova med dig i sängen. Fast jag säger som Anonym, kan du inte hitta en ny katt åt henne? Det finns många katter som söker människor att ta tass om.

    SvaraRadera
  4. En mycket viktig uppgift du har fått. Du kommerer naturligtvis att klara av det galant.

    SvaraRadera
  5. Vilken ädel katt du är!
    Men det visste vi redan. Juste i alla fall att du ställer upp som människostödjare.
    Synd att hon inte har en egen misse, men den före detta missen som bor kvar i huset har det nog jamars bra just där. Fast med nya 2beningar förstås.
    nosbuff

    SvaraRadera
  6. En oerhört viktig uppgift! Låter som det kan bli trevligt också! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. SIPPO: Tror att det är det jobb jag är allra bäst på. Människor känner nog att jag tycker om dem. Det ska bli en givande vecka!

    SvaraRadera
  8. ANONYM: Vi får väl se vad som händer. Kanske. Men till dess får jag jobba som 'stand in'.

    SvaraRadera
  9. KATTSON: Jag vet ju att många katter längtar efter en egen människa. Ska höra med henne, tror nog att det kan bli så i framtiden, men inte just nu.

    SvaraRadera
  10. SKRUTTEN och SKORPAN: Tar min uppgift på största allvar, vet att det är ansvarsfullt. Ett mysigt jobb!

    SvaraRadera
  11. MAX och MÅNS: Det är väl det här som kallas att förena nytta med nöje? Hoppas att missen har det bra, fast han saknar nog sin matte litet grand ändå. Det skulle jag göra åtminstone. Tror jag?

    SvaraRadera
  12. DUI och DECO: Är helt övertygad om att den kommande veckan kommer bli jamarbäst!

    SvaraRadera
  13. Du har fina jobb på gång hör vi, maju
    Så bra att du kan jobba som människostödjare.
    Du är juu så bra på att ta tass om tvåbeningar.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  14. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Visst har jag glassiga jobb! Jag har haft stor tur i livet!

    SvaraRadera
  15. Den uppgiften passar dig som tass i vante! Känns som en win-win situation :-) Ha det så mysigt med favoritgästen!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  16. Ett mycket viktigt men slitigt arbete du har framför dig nu. Lycka till.

    Nosgos

    SvaraRadera
  17. Som den talangfulle och ansvarstagande katt du är, vet vi med oss att du kommer att klara även den uppgiften med bravur! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  18. Bättre stödkatt än du får man leta efter, så det är en lycklig kompis som du tar tass om. Hon kommer med all säkerhet känna sig så mycket bättre efter dina omsorger!

    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  19. En liten Babsan till gästen kanske ?
    Tazz o Kram

    SvaraRadera
  20. FRASSE: Det ÄR det! Och sådana situationer älskar jag!

    SvaraRadera
  21. NEA: Njaaa, jämfört med försvar av hus och hem så kan man nog knappt kalla det slitigt, precis...men viktigt, det är det!

    SvaraRadera
  22. FINDUS, ISAK och RASMUS: Jo, jag tror nog jag har tillräckligt torrt på tassarna för min uppgift!

    SvaraRadera
  23. MAURICE och KAJSA: Har fått mycket positiv respons hittills, tror hon är nöjd!

    SvaraRadera
  24. INKAN och LIGAN: Eeehhh?? En Babsan?? *kliar mig på huvudet* Har jag missat något?

    SvaraRadera