Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 15 november 2011

Vad menas?

Jag fick syn på en ytterst underlig annons härom dagen. Först tyckte jag den såg riktigt trevlig och tilljamande ut. En katt stod och åt något som såg smaskigt ut. Men så läste jag texten under... Först presenterades det som skulle säljas, en matskål med lock på. Detta lock skulle katten själv kunna öppna. Ja, fattas bara annat, jamar jag! Men sedan kom det underliga. Där stod "Äntligen slipper du otrevlig kattmatsdoft". 

?????

Vad menas? Är det inte så man blir upprörd ända in i kattsjälen? Vad är det för ett konstigt försäljningsargument? För det första så luktar min mat gott. Och jag vill känna doften av den. Hur kan man konstruera något så idiotiskt som att stänga inne alla aromatiska dofter? De har verkligen inte alls fattat grejen med matkultur!

För, hemska tanke, inte är det väl så att våra människor i hemlighet har gått och lidit i närheten av våra matplatser? Hållit andan, eller så? Smugit snabbt förbi, för att slippa känna matlukt?

Nä, fixa en matskål med en fläkt, som stilla blåser ut matdofterna över rummet i stället. kan vi jama om bra försäljningstrick!

26 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig kompis och jag är faktiskt upprörd ända in i kattsjälen.
    Men vill du höra något ännu värre? Min husse tycker att det var ett bra argument och funderar själv på att skaffa en. Vad ska vi ta oss till?? Kan inte du, som är en klok och mogen katt, starta en demonstration eller nåt?

    SvaraRadera
  2. Matskål-med-fläkt är ju en toppenidé! Skynda dig att ta kattent på prylen, för den skulle nog kunna bli årets julklapp? Matte tycker nog inte att lukten av vår mat brukar vara så farlig. Eller jo, ibland kanske, fast den brukar inte få ligga kvar på faten så väldigt länge. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Du har naturligtvis rätt som vanligt, Gustav, men vi måste också betänka att bland våra tvåbeningars många tillkortakommanden kommer även ett dåligt utvecklat luktsinne. De går helt enkelt miste om det kulinariska i kattmatsdoften.

    SvaraRadera
  4. Men hallå! Hur tänkte de nu! Måste blivit VÄLDIGT fel där! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Nämen, jag tror nästan mina morrisar ramlar av...han måste väl skoja, er husse? Rätt underlig humor, men i alla fall. Men SKULLE det, mot förmodar, vara att han har sådana tankar, måste vi givetvis vidtaga åtgärder. Absolut.

    SvaraRadera
  6. FINDUS, ISAK och RASMUS: Tyvärr är det väl för sent i år, för den utses väl idag, tror jag. Men jag ska genast skicka en ansökan till kattentverket, så ingen annan snor idén. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  7. KATTSON: Jovisst, det måste helt enkelt vara felkonstruerat. Stackarna, det är synd om dem.

    SvaraRadera
  8. Bra jamat Gustav! Fläkta ut alla goa dofter ända in i tvåbeningarnas sovrum!
    Tvåbeningar är så känsliga, så fort det blir minsta lukt som inte passar dom, så ska det vädras och sprayas med något som DOM tycker luktar gott!

    SvaraRadera
  9. Typiskt 2-benta att INTE tänka igenom saker och ting inann dom uppfinner nån mer dum pryl.
    Tycker som du att det hade varit mycket bättre med en matskål med en fläkt som sprider dom aromatiska dofterna !!

    SvaraRadera
  10. Matskål med fläckt!? Jamars så bra.
    OM locket skulle vara till för att hålla maten fräch hade det varit sin sak. Men att undanhålla aromer... *fnys*

    SvaraRadera
  11. ahhh, tänk en härlig doft av .....fjäderkotlett eller smaskigt, härligt frasig musstek...//Mizzan

    SvaraRadera
  12. huh??? Men... varför skall de krångla till matskålen?? Den är väl bra som den är - även om en sån där fläkt skulle göra susen, speciellt i stora hus, då man riskerar att missa något gottit.

    "otrevlig kattmatsdoft" - hmmm, det behöver man väl ingen speciell skål för att få bort det. Det räcker om man plockar bort äcklig mat och ersätter den med god mat!!!

    SvaraRadera
  13. Matskål med lock, pff, vilka mesar tvåbeningar kan vara! Men fläkt... mjaa, rent principiellt jamar jag med dig, men jag är rädd för att det kanske gör matmiljön alltför stirrig. Lugn och ro är ett livsvillkor för mig, och alldeles särskilt i matsituationer!
    Tassklappar
    PS Idag startar min stora adventstävling där man kan vinna fina kattprylar! Här kommer en direktlänk:
    http://allas.se/vinn-julklappar-till-din-katt/

    SvaraRadera
  14. FJUTTEN: Jotack, DE dofterna känner jag allt till, och vad är de jämfört med aromen av till exempel kaninkött? De är sannerligen märkliga, våra människor.

    SvaraRadera
  15. KJELLE BUS: Det värsta av allt är väl att de kallar vår matdoft för otrevlig. Jag fattar INGENTING!

    SvaraRadera
  16. MAX och MÅNS: Exakt! DET försäljningsargumentet hade jag jamat ja till, att syftet var att behålla maten så fräsch och fin som möjligt. Någon PR-nisse har definitivt missat något!

    SvaraRadera
  17. MIZZAN: ...åh...så du jamar...*dreglar*...

    SvaraRadera
  18. MAURICE och KAJSA: Men, det hoppas jag VERKLIGEN att de inte menar att man kan låta gammal mat ligga kvar när lukten har stängts inne av locket? Då blir det ju ännu värre! Håller helt med er...nyupplagd, ljuvligt doftande mat ska det vara!

    SvaraRadera
  19. FRASSE: Nu menar jag förstås en alldeles tyst fläkt. Kanske kunde man ställa in den, så att den stannar när katten närmar sig. Huvudsaken är att alla ljuvliga dofter sprids i hemmet!
    Ska kolla om jag har någon användbar bild.

    SvaraRadera
  20. Jamarsbra gustav, med en fläkt som för matlukten vidare i hela huset.
    Tvåbeningar är så känsliga som förstår inte varför det ska lukta jämt

    Tass tass

    SvaraRadera
  21. Min mat blir inte kvar så länge att det behövs nåt lock. Och att den skulle lukta illa!? Dumheter,tvåbenta dumheter! De där marknadsföringsnissarna saknar en expert på doften av kattmat!

    SvaraRadera
  22. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Jobbar för fullt på min nya uppfinning. Det är marigt att få den tyst, bara.

    SvaraRadera
  23. PELLE: Nä visst, fräsch kattmat luktar GOTT, och skulle den lukta illa ska den kastas och inte gömmas under ett lock!

    SvaraRadera
  24. Jag håller faktiskt med dig! :D Kramiz

    SvaraRadera
  25. KATTMAMMAN: Bra! Jag gillar att bli medhållen!

    SvaraRadera