Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 16 november 2011

Men i morgon...

Det går nog lika bra inifrån? 
I morse var matte uppe för tidigt. Måste erkänna att hon väckte mig. Nåjam, det gjorde väl inte så mycket. Efter litet stretching och några lammbullar kände jag mig mogen att ta itu med dagens arbete. 

Det var när matte öppnade dörren, som jag upptäckte, att det var för tidigt. Stack ut nosen, och kände genast att något var fel. Det var kallt! Jag behövde inte någon betänketid, det var bara att vända på tassen och återvända till den sköna värmen. Det går ju faktiskt att fönsterspana också.

Måste också berätta att min favoritgäst har lämnat mig. Jag väntade hela natten i hennes säng, men nu fick jag sova där ensam. Riktigt tråkigt. Men hon har lovat mig att komma tillbaka, och fattas bara annat. Hon tillhör ju min familj numera.

När matte varit länge i badrummet i morse, kände jag, att jag ändå måste ut en sväng. Med "en sväng" menar jag "en sväng". Bara en liten stund senare skulle matte ge sig iväg, och då skyndade jag mig in igen. Något jag faktiskt skulle ångra senare, för matte var borta hela dagen. Och ute sken solen som allra soligast. Men, som jag tidigare jamat, ibland får man bita i den sega ödlan. Inget att göra åt saken. 

Det blir säkert sol i morgon också, och då har hon lovat hålla sig hemma, min matte. 

21 kommentarer:

  1. Det var jamarfint väder idag också... vi har haft solsken i flera dagar på raken nu. Lagom pälsvarmt i rastgården, härligt!
    Hoppas att det blir lika soligt imorrn.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Det var ju ändå ganska kallt ute idag så det var nog ett bra val att hålla sig inne. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Här var det också kallt i morse. Hutterjam! Trist att din gäst har lämnat dig, men med tanke på vilket kanonjobb du gjorde, lär hon ju snart komma tillbaka för mer gos.
    Husse säger att det var jättekallt ute, trots den fina solen, så du missade kanske inte så mycket ändå.

    SvaraRadera
  4. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Ja, det var ju det det var...jamarfint! Och här satt jag INOMHUS. *Suckjam*

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Njaaa, jag känner på mig att jag nog kunnat ligga under min hasselbuske i solen. Men det kan bli i morgon om jag har tur.

    SvaraRadera
  6. SIPPO: Jag tror inte gästen kan hålla sig borta så länge, hon kommer längta jamarmycket efter mig.
    Jag tror inte det var så kallt här nere i Skåne. Det var åtminstone riktigt varmt i fönstret. Men det blir säkert fint i morgon med.

    SvaraRadera
  7. Kallt och jäkligt var det ute i morse här också! Vi nosade lite i balkongdörren, men sen ångrade vi oss och kröp ner i sängen under täcket igen. Världen kan snurra bäst den vill ibland tycker vi. Faktum är att Maurice inte kröp ut från under täcket förrän lillie kom från duschen och det var så där bastuhett därinne. mmmm så skönt! Man blir lite fuktig i pälsen, men om man ligger på de rena handdukarna, så ordnar det till sig ganska snabbt!

    Så synd att din adoptivmänniska försvunnit. Hoppas att hon kommer tillbaka snart - ens människor ska hålla sig hemma, även de extraadopterade människorna (vi har några sådana också).

    nosgos å adoptivgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  8. En smart katt måste kunna fatta snabba beslut. Precis som du gjorde när det var kallt ute - helt om! Trist att din nya kompis inte sov i din säng i natt. Hoppas hon snart återkommer. Det tror jag hon gör för hon saknar säkert dig.

    SvaraRadera
  9. Jamarstur att du gick in igen, eftersom din matte skulle åka bort under hela dagen.
    Så synd att din gäst inte sov i din säng i natt. Hon saknar dig säkert.
    Hoppas hon kommer tillbaka tillo dig.

    Tass tass

    SvaraRadera
  10. MAURICE och KAJSA: Jag är i alla fall tacksam att hon gick med på adoptionen, för det gjorde hon. Tänk att ni också har adoptanter eller vad det kan heta? Det är väldigt trevligt att själv lägga till familjemedlemmar. Ni har rätt i att de ska hålla sig hemma, så man har glädje av dem!

    SvaraRadera
  11. KATTSON: Så småningom kanske man vänjer sig litet, men just nu kändes nosen inte uppgraderad för klimatet. Nä, det var kanske värt det att avstå soldagen idag när det säkert kommer flera snart.

    SvaraRadera
  12. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Kanske var det bäst så, fast jag hade nog tyckt annorlunda om jag fått ligga ute i solen. Möjligen. Nä, jag tror att marken var kall. Klart jag fattade rätt beslut.

    SvaraRadera
  13. Tänk så fel det kan bli ibland när människorna inte kan hålla sej hemma på sin plats och då tänker jag i första tass som dörröppnare och matskålspåfyllare. En sån hemsk tanke att gula lampan varit tänd hela långa dagen och du har tvingats vara inne *suck*

    SvaraRadera
  14. TROLLUNGARNA: Klart det var frustrerande att sitta i fönstret och känna solen bli allt varmare. Men nu har den gått och lagt sig, och då är jag HELT nöjd med att vara inne!

    SvaraRadera
  15. Vi adopterade lillies ena syster och yngsta systerdotter. De är lagom kattifierade och vet sin plats i rangskalan. Och är fenomenala på att klia mage! Däremot är de usla på att passa tider. Vi säger till dem att de inte får vara ute längre än till kl 21, och så kommer de hem (visserligen före kl 21) 3 månader senare... hrmpf

    SvaraRadera
  16. MAURICE och KAJSA: 3 MÅNADER??? Det var den märkligaste tidsuppfattning jag hört talas om! Tur er lillie kan sköta sig i alla fall!

    SvaraRadera
  17. ja hon skulle aldrig våga göra något sådant!

    SvaraRadera
  18. Vilken osis att du bara var ute en sväng Gustav , nu när det visade sig att din matte var borta hela dagen :(
    Men som du jamar så kommer det ju fler soliga dagar :)

    SvaraRadera
  19. MAURICE och KAJSA: Nä, ni har väl uppfostrat henne ordentligt!

    SvaraRadera
  20. KJELLE BUS: Ja, det var obetänksamt. Och inte blev det nån sol i dag heller. Sånt som händer.

    SvaraRadera
  21. Förstår att det kan vara svårt att avgöra om vädret tillåter en längre patrullrunda eller ej. Själv tassar jag som du nog förstår inte alls ut i onödan när det är kallt men en van utetassare som du gör naturligtvis helt andra bedömningar.
    Trist att gästen for sin kos, hoppas att hon snart är tillbaka vid din sida i sängen igen!
    Tassklappar

    SvaraRadera