Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 3 november 2011

Vad gör man inte?

Det har varit aningen långtråkigt idag. Matte och husse övergav oss på förmiddagen, och har inte kommit hem förrän nu. I morse tänkte jag ett ögonblick att jag skulle propsa på att få tassa ut, men jag måste erkänna att det mest av princip. Sitter man framför en ytterdörr kommer jamet liksom automatiskt. Rätt snart kände jag att litet vila i gästsängen kändes mer berättigat. Och som varande boss här i huset var jag förstås fri att fatta egna beslut. 

Hörde på avstånd att det pratades om vettisbesök, så när mina människor kom hem, demonstrerade jag hur alldeles utmärkt jag mådde. Tog en dust med Girmusen, jagade en tygråtta (under min värdighet, egentligen, men vad gör man inte), och åt litet mat. Hoppas nu att eventuella vettisbesök ställs in tills vidare.

Tror att jag har något riktigt mumsigt att se fram emot till kvällsmat. Det ligger tre påsar med någon slags delikatessmat på en bänk här. "Gourmet" står det på påsen. Inuti ska det ligga minifiléer av kanin, med sås. Låter inte det smaskigt, så jama? 

Kanske till och med att det var värt att släppa iväg dem idag, när de kommer tillbaka med sådana läckerheter?

17 kommentarer:

  1. Du har så rätt - vad gör man inte för att slippa ett vettisbesök. Jag håller tassarna för att det inte blir nödvändigt, men bättre med ett vettisbesök för mycket än ett för litet. Trots allt.

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat med Girmusen och tygråttan, du har med all säkerhet avvärjt ett hägrande vettisbesök. Hm, gourmetmat jamar du. Kanin? *dregel*

    SvaraRadera
  3. *nickar, man gör vad som behövs för att slippa eländesvettisen. Se till att de ger dig massor av deli-katt-esser! :)
    nosgos å krya-på-dig-gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Klokt att göra en taktisk manöver där med girmusen!
    Självklart skulle du jama till om du behövde åka dit på riktigt. Och det behöver ju inte du.

    SvaraRadera
  5. Mjau, vi tror inte du behöver åka till den däringa vettisen så som du håller på att leka och äta, vad tror dom där dina tvåbeningar?

    Håller tass på att det var bara ett skämt?
    *Fniss*

    Tasskram på dig

    SvaraRadera
  6. Vilka fiffiga avledande manövrar du ordnade med girmusen och råttan! Nu måste väl matte och husse inse, hur kurant du är? Kaninmaten lät jättegod. Hoppas att det är MYCKET sås. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. KATTSON: Är det så? Jag tycker förstås att varenda vettisbesök är ett för mycket. Men så klok som du är har du säkert rätt.

    SvaraRadera
  8. SIPPO: Jag hoppas jag slipper. Har åtminstone gjort det jag kunnat. Snart ska gourmetmaten serveras. Synd jag inte kan bjuda dig!

    SvaraRadera
  9. MAURICE och KAJSA: Det finns bara inget värre än det där förfärliga stället med den hemska lukten. Stanken.
    Vill inte! Snart ska det i alla fall bli smaskens. DET vill jag!

    SvaraRadera
  10. MAX och MÅNS: Nä, jag vidhåller bestämt att jag mår alldeles prima. Litet hösttrötthet råkar väl alla ut för?

    SvaraRadera
  11. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Jag tror precis som ni. Helt onödigt med vettisbesök. Absolut.

    SvaraRadera
  12. FINDUS, ISAK och RASMUS: Tror de blev litet överraskade när de såg min vitalitet. Bra! Snart ska påsen öppnas. Hoppas också på myyycket sås!

    SvaraRadera
  13. Våra människor har sina ljus stunder - ibland! I synnerhet då de shoppar gourmetmat till oss gourmander

    Vi önskar dig en riktigt mysig kväll och hoppas, att kaninen var av en god årgång!
    M & V

    SvaraRadera
  14. Kanin i sås *slickar sig runt munnen* Mmmmm, smaskigt! Bra avledande manöver där. Man åker inte till vettisen om man absolut inte behöver.

    SvaraRadera
  15. Åh vad kurrigt du får idag Gustav, det är du värd! ♥

    SvaraRadera
  16. Visst gör man vad som helst , bara man slipper ett vettisbesök !!
    Små filéer av kanin det lät mums det :)

    SvaraRadera
  17. Självklart ska du bara tassa iväg till vettisen om behovet är trängande. Annars tycker jag att du ska göra precis som du gör, koncentrera dig på att må bra och äta gott. Den där kaninmiddagen låter delikatt *slickar sig om munnen*
    Tassklappar

    SvaraRadera