Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 22 november 2011

Det ena värre än det andra

Vet inte om jag måste sluta sitta med matte och läsa tidningen på förmiddagarna? Ena dagen får jag syn på en annons om en matskål det inte ska kunna dofta om, och nu har jag hittat en annan av samma kaliber. Nä, värre.

Ni vet säkert alla att det är årets viktigaste helg, den som kommer. Det är då vi ska firas allihop. Som jag har förstått det, ska våra människor då servera oss alla läckerheter vi beställer, avsätta tid för extragos, lekar och samvaro. Med andra jam, det är vår egen helg. 

Därför blir man förstås glad, när man hittar en stor annons i tidningen "Fira kattens dag med oss!". Man studerar intresserat annonsen, för att få veta vart man ska bege sig för att få i sig litet vitfisk, räkor och annat smått och gott? Och jodå, visst handlar det om mat. Men alla tankar på ett eventuellt deltagande får ett abrupt slut, när man fortsätter läsandet. "De 14 första kunderna som handlar minst 3,5 kg kattmat får.." Ja, vad tror ni? Ett kilo strömming? En skön sovfilt? Ett klätterträd? Nä, håll i morrhåren: En kattbur!!!

Vad är detta för en miserabel present på kattens dag? Man häpnar! Jag har uttryckligen förbjudit matte att åka på det "firandet". Hemskt gärna vill jag bli uppvaktad i helgen, men då ska det vara på mina villkor!

22 kommentarer:

  1. Du har rätt igen. Det känns som ett ryck i svansen. VILKEN katt tycker att en kattbur är en bra present? Egentligen borde du lägga ut namn och bild på affären så vi får varna andra från att åka dit.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle då aldrig ens tänka tanken och ge mina katter en bur i present, hur skoj skulle det vara för människor och få en bur att leka med till sig? Jag håller med dig, det ÄR en usel present..

    SvaraRadera
  3. Det var det värstaste present man kan få som katt :(
    Hade varit mycket bättre med vilket av dina förslag som helst!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. *chockade *får dåndimpen. *vaknar och läser bloggen igen. *chockade. igen. *får dåndimpen. Igen

    SvaraRadera
  5. Whoa! En kattbur i present?? Pffft! Då kan de behålla sina presenter tycker jag. Du gör helt rätt att du förbjuder dina människor att åka på det där. Hoppas du får vitfisk istället för bur.

    SvaraRadera
  6. KATTSON: Ja, vilken katt?? Det kan man verkligen fråga sig. Och vet du, som man kanske kan tänka sig är det något så lömskt som djursjukhuset som annonserar. Det är som jag alltid trott, det är ett ytterst suspekt ställe. Man ska passa sig noga för att komma dit, man blir bara inburad. Känner jag väl till. Men att dela ut kattburar som present är ju ändå botten av botten.

    SvaraRadera
  7. KATTMAMMAN: Hur skumt som helst. Alla katter som bor med människor har väl redan en dylik tingest stående på lur nånstans? Jama om dålig presentfantasi!

    SvaraRadera
  8. Måste varit en tvåbening som kom på det, vad då fira? kattbur?!! jam man upphör aldrig att förvånas.Nosbuff

    SvaraRadera
  9. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Ett klösträd hade väl varit en bra mycket roligare present? Eller någon kul leksak. En 'undercover mouse' eller så. Men en BUR?!

    SvaraRadera
  10. MAURICE och KAJSA: Helt naturlig reaktion! Visar att ni är normala katter!

    SvaraRadera
  11. Det var nog det värsta vi har hört, snacka om dålig present. Måste som sagt vara någon 2-bening som har kommit på den idén. *ryser*

    SvaraRadera
  12. SIPPO: Matte har lovat att inte åka. Här finns minsann burar så det räcker och blir över. Tycker vi kunde skänka dem till tippen.
    Tror säkert det kommer bli något smarrigt till helgen.

    SvaraRadera
  13. Men vad i jam!!
    En kattbur??
    Det var det dummaste vi hört på länge.

    SvaraRadera
  14. MEN vad ska alla katter med burar till, när det säkert finns burar hos alla katter?
    Måste finnas ngt som är roligare att köpa till sin misse? *Funderar*
    Mat t.ex

    Tass på dig och tackjam för påhälsningen hos oss.

    SvaraRadera
  15. MAX och MÅNS: Eller hur? Bra att ni håller med mig!

    SvaraRadera
  16. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Jag kan räkna upp MASSOR med roligare saker än en bur. Det mesta, faktiskt.

    SvaraRadera
  17. Nä, hu! Vi kunde väl ha fått välja, säg räkor, fisk, en leksak eller nåt istället för en tråkig bur.En mjuk väska har jag, ingen bur för mig tack så mycket.

    SvaraRadera
  18. PELLE: Är glad att ingen verkar tycka att kattbur är en strålande idé! Kattburspresent på Kattens Dag = tassen ner!

    SvaraRadera
  19. Jisses vilken usel present , hoppas det inte var i butiken som jag ska vara i som har ett sånt uselt erbjudande ??!!
    Jag röstar oxå på 1 kg Vitfisk !!

    SvaraRadera
  20. KJELLE BUS: Ingen fara Kjelle! Det var Djursjukhuset i Helsingborg!

    SvaraRadera
  21. Puh , vilken tur att det inte var "min" butik , då hade man ju fått skämma ögonen ur sig !!

    SvaraRadera
  22. KJELLE BUS: Ja, och jag hade aldrig låtit matte handla där mer heller!

    SvaraRadera