Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 29 november 2011

Jag svarar på frågor

För några dagar sedan fick jag en award av Hjulia, Smulan och Amanda. Att få känna sig uppskattad och omtyckt gör livet gladare. Sen vet jag förstås inte om jag är visast i världen, men visast på min gata i alla fall. Det vågar jag nog påjama.

Så var det då frågorna.

1. Varför började du blogga?  Det var längesedan. Jag bara kom på det en dag. Kände ett behov att skriva av mig, tror jag. Det var rätt i början när Piff och Puff ockuperat mitt hus, och jag behövde få förmedla mina känslor kring bland annat detta.

2. Vilka bloggar följer du?  De som är på min blogglista följer jag varje dag.

3. Favoritfärger? Vitfiskvitt och leverkorvsgrått.

4. Favoritfilm?  "Ekorrboet" är en de bästa filmerna någonsin. Och så gillar jag TV-serien "Katt söker mus".

5. Vilka länder drömmer du om att besöka? Helt klart Leverkorvslandet! Övrigt resande får vara för mig.

Tycker att Nea kom på en jamarfin idé, att ge vidare awarden till alla kompisarna här. Alla är ju lika förtjänta av ett pris! Och så är det bara roligt om någon mer svarar på frågorna. Alltid får man veta något nytt.

Ska förresten passa på och förvarna att min sekreterare kommer smita från sitt jobb. Det kan bli si och så med kommentarer och annat både onsdag och fredag kväll. Får ingen riktig pli på henne. 

 

16 kommentarer:

  1. *stampar takten* Gustav! Gustav! Gustav! Hurrjam för Gustav!Du har verkligen förtjänat awarden och många fler därtill. Jag är även övertygad om att du är en av de klokaste katterna i världen!

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Tack så mycket jamar jag till dig Sippo, en av mina äldsta kompisar här! *gladsvans*

    SvaraRadera
  3. Jamar som Sippo att du Gustav förtjänar verkligen denna awarden !
    Jag är oxå övertygad om att du är en av dom klokaste katterna som finns i hela världen !!
    Du är inte den enda som har dålig pli på din sekreterare , det har jag med emellanåt :(

    P.S Det var jamarns synd att du hade besök just i lördags när jag var i "din" butik hela dagen.

    SvaraRadera
  4. Du, liksom alla andra katter, är värd en fin award. Jag har också fått en av Sippo. Han är en annan katt som är väl värd sin award. Jag noterar att det är svårt att få pli på tvåbeningar på många ställen. Hoppas nu bara att du får ha det lugnt i hennes bortovaro, om du inte kan hitta nån vikarie förstås.

    SvaraRadera
  5. Vi jamar med, du är den klokaste katten vi känner! Väl värd en award, det är så svårt att bara ge awarder till några när man vill ge till alla.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. KJELLE BUS: Tack, tack! Har förstått att du också har en svåruppfostrad sekreterare. De tar inte sitt jobb på riktigt ALLVAR. Och visst var det otur i lördags. Men jag tror att det kommer flera tillfällen!

    SvaraRadera
  7. KATTSON: Att hitta vikarie här blir nog omöjligt. Husse kommer vara här i morgon kväll, men han har inga som helst sekreterartalanger. Men han har en skön mage, så det kan jag överse med.

    SvaraRadera
  8. DUI och DECO: Jag tycker det är lika svårt varje gång med awarderna, att välja ut några. Men det blir ju bra så här också.

    SvaraRadera
  9. Mjau, vi fick oxå en Award, jamars kul att alla vi katter har fått varsin sådan, Tassarna upp
    Vi fick den av Dui och Deco

    Vi tycker oxå det var svårt att välja ut ngn speciell katt, så alla får ju den ändå.
    Den har ju *vandrat* runt på våra katters bloggar.

    Tass tass

    SvaraRadera
  10. Grattis! Vi är verkligen inte mycket för att resa, men kanske vi också skulle ändra oss om vi fick åka till leverkorvslandet? *funderar* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  11. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Vilket väl betyder att vi är väldigt fina katter allihop?

    SvaraRadera
  12. FINDUS, ISAK och RASMUS: Mmmm, tänk er ett helt land där det ligger leverkorvar överallt...*drömmer*

    SvaraRadera
  13. Stort grattis till priset! ♥

    Du är en verkligt klok katt som vi är stolta över att få jama med! :D

    Linnsen, Frank och Lurrvar

    SvaraRadera
  14. Grattis till awarden, jag kan bara jama med föregående jamare - en så klok katt som du är självskriven som pristagare :-)
    Och du, om du känner för ressällskap så tassar jag gärna med dig till Leverkorvslandet :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  15. LINNSEN, FRANK och LURRVAR: Tack så mycket! Jag är också stolt över att få jama med er!!

    SvaraRadera
  16. FRASSE: Klart jag vill att du kommer med! Då blir det ju dubbelt så roligt!

    SvaraRadera