Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 1 november 2011

Kanske en bättre idé?

I natt gjorde jag något jag inte gjort på ett tag. Avstod sovfåtöljens mjuka filt, och stannade kvar ute i mörkret. Man får ju passa på när det helt plötsligt blir nästan sommarvarmt igen. Mörker och värme är en oslagbar kombination. Alla sinnen skärps, och hela Området blir som förvandlat till en äventyrspark. Inte kan man ligga och sova då!?

Framåt morgonkulan var jag litet seg, förstås, och blev riktigt glad när husse öppnade dörren. Nöjd tassade jag in, och hoppade upp i mattes säng för att meddela att jag var inne. Jag brukar ju inte buffa när jag vill vara vänskaplig, utan jag klappar med tassen på kinden i stället. Konstigt nog hoppade matte till litet när jag gjorde det, och så flyttade hon huvudet bakåt. Då kunde jag ju inte nå henne så bra, alltså måste jag också flytta på mig. En ny kärleksklapp hade bara den effekten att hon drog täcket över huvudet. Mycket otacksamt. 

Kanske ska jag prova utan klorna nästa gång?
Pustar ut efter jobbet

22 kommentarer:

  1. Det låter som om du haft en jamarmysig natt ute i det fria. Men det var ju lite oförskämt att matte att dra täcket över huvudet. Ytterst märkligt beteende.

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt att tassa ute en hel natt !
    Inget jag har fått prova på då matte envisas med att jag inte får gå ut själv :(
    Kanske är lika bra det vid närmre eftertanke , så jag slipper råka på grannens dumma Skällisar !

    Min matte drar oxå täcket över huvudet när jag petar på henne med tassen.

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Det var härligt att få den möjligheten, ganska oväntat. Annars brukar det ju vara rätt kallt om nosen så här års.
    Tycker också matte var oartig när jag försökte vara snäll. Man förstår sig aldrig på deras reaktioner.

    SvaraRadera
  4. KJELLE BUS: Här finns ju skällisar, men inte på nätterna lyckligtvis. Då är det bara jag och alla jaktbyten. Inte dumt, kan jag jama!
    Mattar är obegripliga ibland. Eller rätt ofta. Men det är väl bara att acceptera...

    SvaraRadera
  5. Prova utan klorna nästa gång! Vi lovar att din matte inte gömmer sig då!
    Mysigt att vara ute på natten, vi tassar också ut i rastgården då. Det är ju den bästa tiden för att fånga muslingar ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Bäste Gustav!
    När jag (Vincent) vill påkalla mattes uppmärksamhet, använder jag alltid tass-med-klo.
    Kan lova dig, att det funkar alltid. Jag måste förstås påjama, att jag gör det på ett vänligt sätt.
    /Vincent

    SvaraRadera
  7. Matte kanske inte var vaken utan gjorde så där tokigt i sömnen? Klart man kan prova utan klor, men å andra sidan kan det behövas lite milt klös om det är så att matte sover.

    SvaraRadera
  8. *fnissjam*
    Just så där gör jag på husse, och konstigt nog gillar han inte alls när jag tassar efter.
    De är ju för softa våra hussar och mattar! ;-)

    SvaraRadera
  9. Vi tror att hon drömde något läskigt när du klappade henne lite. Det är väl bara mysigt att få en liten tassklapp på kinden!
    Skönt att höra att det bara var vitfisksbrist - det är ju lätt åtgärdat. se till bara att du får MER än du behöver - så du kan bygga upp ett litet reservförråd med vitfiskaminer i kroppen. Utifall att det blir vitfiskbrist i landet!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  10. Tycker att matte borde uppskattat klappen och gosat lite också när du tassade kom och visade att du var inne..Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Vi var också ute hela natten, det är ju som du säger lite ovanligt att det är så här varmt och skönt den här tiden på året så det är bäst att passa på.

    Jag, Skrutten, brukar också väcka matte med en tassklapp på kinden (utan klor).

    SvaraRadera
  12. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Jo, hon brukar säga så, att jag ska ta in klorna. Men jag tycker det känns litet mesigt...

    SvaraRadera
  13. MOZART och VINCENT: Jag tycker nog att jag gjorde det på ett vänligt sätt. Jag menar, med tanke på hur jag kunnat göra. Och nog fick jag uppmärksamhet, åtminstone så länge som hon befann sig utanför täcket!

    SvaraRadera
  14. KATTSON: Hmm, nä jag tror inte hon sov. Hon är nog bara någon slags prinsessan på ärten, fast på kinden, om du förstår vad jag menar?

    SvaraRadera
  15. MAX och MÅNS: Och då har ju hussar ändå någon slags inbyggt motstånd i sina kinder??

    SvaraRadera
  16. MAURICE och KAJSA: Blev alldeles kall när jag läste "vitfiskbrist i landet". *ryser* TÄNK om detta inträffar! Vilken tur att ni påjamade detta, så att vi får bunkra upp här. Inte kan det väl bli så illa att den TAR SLUT? *ryser igen*

    SvaraRadera
  17. DUI och DECO: Just precis! Det tycker jag med. Hon har ingen riktig hyfs ibland, min matte.

    SvaraRadera
  18. SKRUTTEN och SKORPAN: Jaså, ni hade också nattpatrull? Ja, då vet ni vilken härlig natt det var.
    Du är nog smart som inte använder klorna, få se om jag testar det någon gång. Bara på kul.

    SvaraRadera
  19. Mjau på dig Gustav, så gör jag Tarzan ibland, att jag använder klorna när jag vill klappa matte när hon sover, MEN då tar matte bort tassen från sitt ansikte, iofs kan jag förstå henne, för matte sa att jag höll på att träffa hennes öga med ena klon, kanske inte så jamars trevligt, stackars matte då :(

    Tass tass

    SvaraRadera
  20. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Klo i ögat är väl inte att rekommendera, så då kan jag förstå tassborttagande. Men en liten rispa på kinden ser väl bara pikant ut?

    SvaraRadera
  21. Tänk att tvåbeningar ska vara så känsliga för lite klor... *undrande*

    SvaraRadera
  22. LINNSEN: De har för litet päls...tror jag?

    SvaraRadera