Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 17 november 2011

Känner mig litet mallig

Jag ska försöka fortsätta vara den vanlige Gustav. En som inte är märkvärdig alls. Men litet mallig känner jag mig allt, sedan jag fått veta, att jag bor nästan granne med...hör och häpna...världens finaste katt!! Va!? "World Winner" Inte illa!

Läste i tidningen igår, att det varit en jamarstor tävling i ett land som heter Polen, World Cat Show, med ettusenfemhundra katter från hela världen som visade upp sig. Och då vann en abessinierkille, som bor bara en bit bort!

Nu är det förstås inte utan uppoffringar man får sådana priser. Duschning och andra hemskheter ingår i paketet. Men det har sina fördelar. Mängder med tjejer står på kö för att få gifta sig med honom, och han har varit på många bröllopsresor. Bigami är tydligen inte förbjudet, utan till och med uppmuntras. Men jag gissar att loppet är kört för min del. Förresten skulle jag nog inte klara av varken dusch eller bröllopsritualer. Och dessutom är jag ju redan "Area Winner" och "Best in House". Så det så.

Vill ni se honom? Han finns här.

26 kommentarer:

  1. Han är verkligen stilig. Blev riktigt förtjust trots jag är en katterad.

    *funderar* Måste vara jobbigt att ha så många fruar att hålla reda på bara.

    Det är fin titlar du tagit hem Gustav. AW och BiH är inte illa alls.

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Han var ev stilig kille, men definitivt inte lika snygg och gullig som du!!!

    =^.^=

    Nosbuffar Snygging!

    SvaraRadera
  3. Kan bara säga att det var en väldig tur för din granne att inte du ställde upp i den där tävlingen, för då hade det varit den katten som bodde granne med Världens Finaste Katt. Men jag tycker det är bra att du försöker vara den gamla vanliga Gustav. Honom gillar jag.

    SvaraRadera
  4. NEA: Tror också det kan vara knepigt med alla fruarna. Ser ju hur det är med bara två tjejer i huset. Nä, det är nog bäst att låta allt vara som det är.

    SvaraRadera
  5. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Men så ni smickrar...Men tack i alla fall! *röd om nosen*

    SvaraRadera
  6. KATTSON: Oj, ännu mera smicker, men det är faktiskt rätt trevligt att höra. *gladsvans*

    SvaraRadera
  7. Tur för honom att du inte ställde upp i tävlingen Gustav, för då hade han alddrig vunnit. :) Fast vi skulle aldrig vilja ha så många fruar, vi förstår inte riktigt det där med tjejer faktiskt.

    SvaraRadera
  8. Det behövs ingen tävling för att förstå att du är den bästaste katten i området, utan tvekan. Sen verkar det lite otäckt med att bli duschad, har blivit det en gång - aldrig mer! *stampar*

    SvaraRadera
  9. SKRUTTEN och SKORPAN: Det gör ju inte jag heller, om jag ska vara riktigt ärlig. Men det LÅTER ju macho...

    SvaraRadera
  10. SIPPO: Han bor inte på min lilla gata, så vi kan ju jama så här: Jag är bäst på min gata, så får han vara bäst i resten av världen!

    SvaraRadera
  11. Mjau vi skulle nog inte gilla att bli duschad jämt och ständigt. Vi tycker att du är den finaste katten där i din omgivning.
    Alla katter är fina på sitt lilla vis, säger matte.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  12. Blev det inte ett syftningsfel där? Det är väl HAN som bor granne med världens bästa katt och inte tvärt om?!?!
    nosgos å fundilerande gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  13. Matte har redan sett den där World Winnern hos Wikki :) Jag jamar som Kattson att det var ju jamarns tur för honom att inte du ställde upp i tävlingen !!

    SvaraRadera
  14. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Duschning är uschning brukar jag jama. Klart ALLA katter är fina. Vi är ju KATTER!

    SvaraRadera
  15. MAURICE och KAJSA: I Mitt Område är jag kung, men jag måste jama att i konkurrens med 1499 andra katter...hmm..något tveksamt. Fast jag är fullt nöjd med att matte korat mig till bästa killen i världen!

    SvaraRadera
  16. KJELLE BUS: Han kanske hade blivit förvånad?

    SvaraRadera
  17. Stilig kille men det finns bara en Gustav. Både snygg OCH klok. Nosbuff

    SvaraRadera
  18. Varje medalj har sin bakksida och aldrig har det framgått tydligare än nu. Duscha! *ryser* Resa! *ryser igen*
    Jamar med Kattson, klart du hade vunnit om du hade ställt upp. Men jag är glad att du inte gjorde det, vill ha dig på plats här hemma hos oss!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  19. DUI och DECO: Snällt av er att jama så! :)

    SvaraRadera
  20. FRASSE: Det har du rätt i, det är inte bara duschandet som är förfärligt. Att resa långt bort till andra länder...ja, det skulle vara till leverkorvslandet, då. Men tänk om man inte får äta leverkorv när man är en så fin katt, man kanske bara får äta specialmat? Det är nog bäst här hemma ändå.

    SvaraRadera
  21. *bah* vad är väl en abbäsn *eh*abbesn *hm* abbesinier mot en präktig bonnkatt...som dessutom är "best in house" och "area winner". det är ju faktasstiskt inte han...

    SvaraRadera
  22. TROLLUNGARNA: Nä, åtminstone inte efter MIN strand! Och bonnkatt, DET är FINT!

    SvaraRadera
  23. Du får väl tassa över och be om en tassograf, om han nu jamar med oss vanliga dödliga. ;-)
    Annars får du väl tassa till honom.
    *fniss*

    SvaraRadera
  24. Visst var han fin kissen, men vi håller med Nea, dina titlar är också jättetjusiga. Dessutom tycker vi att du är världens bästa Gustav! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  25. MAX och MÅNS: He-he, det är nog bäst att inte tassa till honom. Kan kosta många Dentisar...

    SvaraRadera
  26. FINDUS, ISAK och RASMUS: "Världen bästa Gustav" för Findus, Isak och Rasmus, vilken ärofull titel!

    SvaraRadera