Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 30 november 2011

När man sitter i glashus?

Jag trodde knappt mina ögon när jag såg vad min vän Sippo hittat på. Vilken kompis jag har, alltså! Och inte bara han, utan alla andra vänner, som också är med på det hela! Jag får knappt fram ett enda jam, så överraskad är jag. Och givetvis enormt stolt. Känns som om jag vunnit Nobelpriset. Eller hur jag tror att jag skulle känt mig, om jag fått det där telefonsamtalet av Horace. Att få det är väl ungefär lika ärofullt som Sippos överraskning, skulle jag tro? (Om någon inte har Facebook, har Sippo samlat en grupp som gillar min klokbok och vill resa en staty över mig.)


För övrigt har det varit en lugn dag hittills. I morse var samma skällis som invaderade min tomt härom dagen på hugget igen, planerandes ett nytt anfall här. Hans matte kom vrålande efter nu med. Men, snopet för hunden, den här gången var grinden stängd, och konstigt, men turligt nog, hoppade han inte över. Kan skvallra litet för er att jag tror han heter Sigge. Det bör han göra, för det ropar hans matte. Men alldeles säker är jag inte, för hunden verkar tro att matten kallar på någon annan?


Fast man kanske inte ska kasta sten....

28 kommentarer:

  1. Vissa skällisar ÄR korkade, så enkelt är det. Känner han inte igen sin matte som vrålar hans namn är han dummare än vanligt!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Så tror jag också förstås. OM han händelsevis inte använder en selektiv hörsel som...hm, vissa katter gör ibland? Men så smarta är nog inte hundar.

    SvaraRadera
  3. Kanske tycker han inte att han heter Sigge utan Vilgot. Eller Janos. Eller Hasse kanske. ibland har människor lite svårt att fatta att man måste FRÅGA vad djuren heter. Vill man inte vara en Sigge, så vill man inte. Dessutom är det tramsigt att ropa namnet och tro att en skällis (eller en katt för den delen) skall stanna, vända sig och och gå tillbaka. För det är ju inte det de tjoar om. De kanske bara tänker "jaha, det är mitt namn det! Och ditt är Matte."... Skällisar är rätt smarta. Ibland (titta bara på Aamor och den fina hunden som hittade kattungen!!).

    nosgos å fundilerande gottisar
    Maurice & Kajsa

    och det är ju SJÄLVKLART att du skall ha en staty!! Fattes bare ann't!

    SvaraRadera
  4. Att vissa Skällisar är korkade , det var ju tyvärr ingen nyhet Gustav ;-)
    Klart att det ska resas en staty AV dig , det är ju lite dumt att resa den över dig för då blir du nog rätt platt :)

    SvaraRadera
  5. MAURICE och KAJSA: Se filosofiskt resonerat av er! Naturligtvis är det just så. Och jag håller med om att det FINNS skällisar som är riktigt bra. Även om de inte vanliga, ska jag inte vara sämre än att jag kan erkänna vissas storhet. Och så tackar jag för det där sista!

    SvaraRadera
  6. KJELLE BUS: Ha-ha, nä, då skulle jag nog allt protestera. Såvida den inte vore av frigolit förstås!

    SvaraRadera
  7. Äschjam då kompis, du är en sådan klok katt och stor förebild för oss andra, att du helt klart förtjänar en staty och en egen dag, nu när jag tänker efter.
    Underlig skällis som inte verkar ge upp. Tur att den inte hoppade över grinden i alla fall.

    SvaraRadera
  8. Klart du ska ha en staty! Vi jamar med de andra. Skönt att inte skällisen kom in nu, märklig typ om han inte förstår vinken.Nosbnuff

    SvaraRadera
  9. Om det är en katt som det ska ha en staty är det du Gustav. Klokare katt får man leta efter (och man lär nog inte hitta någon)

    SvaraRadera
  10. Det är en ära att ha lärt känna så kloka, generösa och handlingakraftliga kompisar som du Gustav, och Sippo - och alla andra bloggkompisar!

    SvaraRadera
  11. Vi håller med Sippo både om statyn och givetvis måste en så klok katt ha en egen dag!
    Vi föreslår den 6/6, som ju dessutom är din namnsdag. Då flaggar man ju redan överallt (vilket man inte gör på kanelbullens dag) och husse och matte är lediga, så de kan fira dig jamarmycket och ståndsmässigt hela dagen.
    Sen den där skällisen, har nog inte alla hönsen hemma (iofs inte många skällisar, som har). När han inte ens har fattat, att det är ditt område och att där har han inte tillträde.
    Trots att både du och hans matte talat om det.
    Jama om låg IQ!
    Nosbuffar
    M & V

    SvaraRadera
  12. Klart som jam att den klokaste av de kloka ska han en FB-grupp!
    Vi är stolta medlemmar i den. :-)

    Sigge?? Hmm....

    SvaraRadera
  13. En staty av dig vore en himla snygger staty! Bröderna Bus & Busan håller med om det också.
    Puss på nosen snygging! / Rozie

    SvaraRadera
  14. måste genast jama till vår människa att titta in på den där fejsboken...vi har missat det...suckar Trazzel

    SvaraRadera
  15. Klart som jam, att du Gustav ska ha en stay, ingt jam om det!
    Vi är oxå medlemmar på Sippos grupp, vi som gillar dig, Tassarna upp!

    En del skällisar förstår inte så mycket, så därför gör dom väl som dom vill, *funderar*
    Tur ibland att det finns ngn matte i andra änden av snöret, *fniss*

    Tass tass på dig du bästaste katten bland oss bloggande katter!

    SvaraRadera
  16. Alla galningar heter visst Sigge.... :-/
    Men nog katten borde väl skällisen sitta ihop med sin tvåbening med ett koppel??

    Tassjam från Bullen

    SvaraRadera
  17. SIPPO: Du jamar så snälla saker...Om skällisen har jag en stark känsla av att det nog blir flera repriser. Nu vet han var jag bor.

    SvaraRadera
  18. DUI och DECO: Jag höjer svansen och tackar!

    SvaraRadera
  19. SKRUTTEN och SKORPAN: Än en gång, tack och tack och tack! :)

    SvaraRadera
  20. KATTSON: Ja, tänk vad jamarmånga trevliga kompisar det finns här!!!

    SvaraRadera
  21. MOZART och VINCENT: Den 6 juni är en utmärkt dag. Det är den dagen jag själv utsett till min födelsedag, eftersom ingen talat om för mig när jag föddes.
    Skällisen har nog möjligtvis bara en liten kyckling hemma, och den sitter nog i ett hörn och flaxar vilset.

    SvaraRadera
  22. MAX och MÅNS: Nu blir JAG hedrad...ni som är såna coola och tuffa typer!

    SvaraRadera
  23. BRÖDERNA BUS och BUSAN: *rodnar*

    SvaraRadera
  24. TRAZZEL: Inte så konstigt...jag hade själv missat det förut!

    SvaraRadera
  25. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: I just det här fallet fanns det ju inte matte kopplad :(
    Och ALLA katter är ju bäst!

    SvaraRadera
  26. BULLEN: Rätt märkligt, min skällhundsgranne kallas också Sigge. Och hans matte får också springa runt och vråla jätteofta...

    SvaraRadera
  27. Matte och jag är såklart med i fb-gruppen, det är så spinnande - jag kan se dig som jättestaty, så pampigt det kommer att bli!
    Skällisar som inte begriper att de inte får inkräkta på andras områden bör defintitivt hållas i kort koppel. Någon bör ta ett allvarligt jam med skällisens husse och matte, tycker jag.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  28. FRASSE: Jag känner mig så hedrad! Nästan generad. Men glad!
    Ska påjama matte att hon måste gå ut nästa gång skällisen inkräktar här. Basta.

    SvaraRadera