Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 2 november 2011

Berättade inte hela sanningen

Jag låg och sov mycket igår efter utearbetet natten innan. Men jag jamade inte hela sanningen. Matte upptäckte det när hon började undra, varför jag aldrig ville kliva upp? Jag sov och sov och sov. När klockan började bli kväll tog hon upp mig för att ge mig vatten. Då kunde jag inte dölja det längre. Att jag slagits för Mitt Område. Igen.

Jahajam. Inte nog med sår, jag var faktiskt helt slut i hela kroppen. Orkade knappt gå. Matte gjorde i ordning litet blötmat utspädd med vatten, så det blev en massa sås. Den slickade jag i mig, men bitarna fick vara. Sedan bar matte mig till sovfåtöljen, och jag var helt nöjd med att få fortsätta sova.

Innan det hade blivit ljust vaknade jag och kände mig mycket piggare. Måste genast berätta den glada nyheten för matte. Konstigt nog fick jag inte samma reaktion på min klotass på kinden idag, som igår. I morse såg hon glad ut, och klev upp med en gång. 

Nu kan jag tassa omkring som vanligt igen, och var till och med ute en liten stund på morgonen. Har dock hört att jag kommer få vara inne resten av dagen. Jag ska visst vara under någon slags observation. Matte tycker att jag är litet för trött och äter för dåligt. Hon skulle bara veta hur det tar på krafterna att försvara hus och hem.

22 kommentarer:

  1. Ojj. vad du måste ha kämpat för ditt område, Gustav!
    Skönt att du piggnade till relativt snabbt. Visst är det bra att våra mattar och hussar bryr sig om hur vi mår.
    Vi tror, att det är bra för dig om du gillar den där matte-observationen.
    Visst både tar det och tär på krafterna att försvara både hus och hem!
    Vila upp dig och krya på dig!
    Nosbuffar från
    M & V

    SvaraRadera
  2. Det är mycket nu tycker vi!
    Var rädd om dig vännen.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Oj, nu blev vi bleka om nosen igen. Tänk att du ska behöva slåss för ditt hem. *orolig* Visserligen verkar du ju återhämta dig, men du måste vara försiktig ju! *stampar*
    Se nu till att vila och dricka mycket, samt utnyttja ditt hems alla bekvämligheter, kräv fågel-tv och svansmassage.

    SvaraRadera
  4. Visst är det jobbigt att behöva försvara sitt område hela tiden. Vi är ju två om det så vi förstår om du som är ensam försvarare blir helt slut. Tur att du har matte som tar hand om dig och har dig under observation, det kan behövas ibland.

    SvaraRadera
  5. Gustav, även om det är svårt att erkänna det så blir vi faktiskt alla äldre. Du kanske skulle ta och skaffa en assistent istället för att göra allt jobb själv? Vi är många som blir oroliga när Gustav, eller nån annan av våra kompisar, inte mår bra.

    SvaraRadera
  6. MOZART och VINCENT: Jag hörde ju att Inkräktaren synts här medan jag var borta och jobbade. Typiskt att han tar sig friheter så fort jag vänder svansen till!

    SvaraRadera
  7. MAX och MÅNS: Ja, ni vet ju själva hur det är. Man vill ju bara ha sitt Område IFRED!

    SvaraRadera
  8. SIPPO: Jodå, jag tar det lugnt. Fågelteve och svansmassage ska jag genast beställa. Däremot ska jag avbeställa tussarna med äckligt blött matte duttar på mig stup i kvarten. Den servicen tycker jag ska utgå ur utbudet här i huset.

    SvaraRadera
  9. SKRUTTEN och SKORPAN: Jag förstår inte vad den där rackaren har här att göra med jämna mellanrum. Han har visst dålig fattningsförmåga? Att vara två om försvaret måste vara en klar fördel!

    SvaraRadera
  10. KATTSON: En assistent, nån riktigt maffig typ, det vore inte dumt. Tyvärr har ingen sökt det jobbet här. *suckar*

    SvaraRadera
  11. Har matte låtit undersöka, om du fått sockersjuka?

    SvaraRadera
  12. Klart att det tar på krafterna att försvara Området. Nu måste du ta tass om dig så du blir pigg igen. Tycker matte gjorde en klar förbättring när du kom på morgonen, det går nog att lära "gamla mattar att gå upp tidigt" Nosbuff

    SvaraRadera
  13. SAMUEL: Nä, men då blir man väl törstig? Och jag ska snart till vettisen ändå. Det är nog bara så att slagsmål blir allt jobbigare med åren...

    SvaraRadera
  14. DUI och DECO: Det är en tuff motståndare, den där. Minst lika stor som jag.
    Får nog testa 'tass på kinden' fler gånger innan jag höjer hennes betyg!

    SvaraRadera
  15. Hoppas du inte tycker att jag lägger min nos för mycket i blöt när jag nu jamar: Du måste vara rädd om dig, ta tass om dig! Tror inte det är läge att fightas nu när du precis har tillfrisknat efter din sjukdom. Så jag jamar med matte om att ligga lågt med utetassandet ett tag. Även om ordet "observation" kanske inte var så välvalt...
    Vila, njut och ät gott, så blir du snart redo att försvara ditt Område igen!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  16. Oj, nu blev vi allt lite oroliga igen. Att upprätthålla Områdesgränserna kräver sin katt. Hoppas att ingen av er blev skadad. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  17. Vilken skurk!!! Nu blev vi riktigt oroliga för dig! Du kan ju inte ha återhämtat dig ännu efter din vitfiskbrist, så den här fighten måste ha tagit all kraft!! Du får bli en kattelescent ett tag. Vitfisk, sås, gottisar, kanske du skulle gilla, eller vi menar KANSKE DU BEHÖVER sån där näringspasta utrörd till sås. Massage såg jag som förslag från någon och röstar ivrigt för det. Samt extra gos. Och t ex Piffs och Puffs ransoner av temptisar. Och kanske ett litet besök av din favvominis? Den där figuren verkar ju pigga upp dig.
    Var rädd om dig, så kommer du att bli pigg och jättefarlig för inkräktare på nolltid!
    nosgos å krya-på-dig-gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  18. FRASSE: Det blir nog inneliv några dagar har jag förstått. Rätt okej, som jag känner det just nu. Det blir nog värre framåt morgonen, när jag känner hur det börjar dra i ut-nerven...

    SvaraRadera
  19. FINDUS, ISAK och RASMUS: Har inte berättat för matte om hur den andre såg ut. Bäst så. Hon tycker litet synd om honom också. Det gör INTE jag.

    SvaraRadera
  20. MAURICE och KAJSA: Inte klokt vad många kloka råd ni kommer med! Faktiskt har jag fått ovanligt god mat idag. Mycket mer sås än vanligt. Och mycket kli bakom öronen. Att bli kattelescent låter behagligt. Ska allvarligt fundera på det. Minisen får jag tyvärr nästan aldrig hit mera, hans människor har affär, så de har aldrig tid. Suck.

    SvaraRadera
  21. Du har mycket att göra förstår vi,mjau
    Men du måste ju vila oxå, så du inte tröttat ut dig alldeles.
    Klart att din matte håler koll på ditt ätande, så du inte blir sjuk eller så.

    Tasskram på dig kompis

    SvaraRadera
  22. Klart att det måste ta på krafterna att hålla koll på ditt område och hålla det fritt från inkräktare !!!
    Hoppas du inte fick några allvarliga blessyrer av den där inkräktaren !!

    SvaraRadera