Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 11 december 2018

Lisa: Plikten framför allt



Komsi, komsi, lilla musen!

Helt plötsligt har jag fått ett heltidsjobb. Om inte mer än det, dessutom mest koncentrerat till nattetid. I hörnet där bakom dörren försiggår otillåten aktivitet. Ingen annan är jag märker det. Matte hör ingenting. Husse hör ingenting. Hur är det möjligt att inte höra ljudet av alla fötter som springer omkring??

Ofta står jag helt beredd på att slå till, men hittills har de hållit sig där under golvet. Mitt arbetspass brukar börja på allvar runt nio-tio på kvällarna. Sen har jag fullt upp. Innebär att matte får avstå mitt sällskap tills vidare. Plikten framför allt!


 

7 kommentarer:

  1. Jag ser hur koncentrerad du är, fast jag inte ser ditt ansikte.
    Det är den där lutningen på huvudet lite framåt som avslöjar dig.
    Då har du fullt upp nu då innan du får fångat dom.
    Jamar instämmande att tvåbeningar har kass hörsel.
    Jag märker direkt (mitt hus har krypgrund) när jag fått objudna gäster våningen under mig.
    Då sätter jag mig rakt upp o ner o stirrar i golvet.
    Då blir det fart på husse, ut med musfällor under huset och vips på morgonen sitter där oftast två stycken fast.
    Lycka till med jakten.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag är koncentrerad, du vet ju själv hur det är, det är vad man måste vara när man har att göra med såna gynnare!
      Och jag är säker på att du skulle göra processen kort om någon av de två visade sig inne i huset!

      Radera
  2. Det syns på hela kroppen vilket fokus du har på din uppgift. Att tvåbeningar varken ser eller hör nåt hör nog till vanligheterna. De förstår sällan vilken tillgång vi är förrän vi inte finns där längre. Men det är långt dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir rätt trött av allt nattarbete, tur man har möjlighet till litet vila på dagarna!
      Vad är sämst hos dem, syn eller hörsel? Lutar åt hörsel...helt obegripligt att de inte kan höra sånt oväsen!

      Radera
  3. Åh tänk att du har en riktig musling att jaga! Önskar att vi hade det vi också, hoppas att du får tag i den snart! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. En?? Jag tror det finns ett större gäng där under. Hoppas de hittar ut på altanen. Då vet jag en katt som är beredd!

      Radera
  4. Oj, det e minsann ett riktigt viktigt uppdrag. Tänk om muslingarna försöker invadera! Det e verkligen tur att du tar din plikt på så stort allvar. Vi antar att Gustav håller kollen på eventuella skåpmonster samtidigt.

    SvaraRadera