Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 4 december 2018

Lisa: Bästa tiden på dagen



Morgongoset det bästa är...
Jag blir lika lycklig varenda morgon när matte äntligen vaknar, och särskilt när hon sätter sig på sängkanten. Det är stunden jag längtar efter. Fort, innan hon hinner resa på sig, kryper jag upp i hennes knä och rullar ihop mig i en skön ställning. Låter mig klias mellan öronen, på hakan och klappas över hela kroppen. Det kallar jag en perfekt start på dagen!

Ibland får jag ligga kvar så tills jag är nöjd, men för det mesta blir njutningen avbruten i förtid. Matte påstår att hon bara måste stiga upp?  Då brukar hon muta mig med en godisbit, innan hon skyndar sig in i rummet där min låda står.

Det är härligt med morgnar!


 

6 kommentarer:

  1. Du har ordnat en perfekt start på dagen för både dig själv och matte. Synd att inte matte har möjlighet att låta dig avgöra när den där stunden är över, men du får vara tacksam över den stund du får i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förr kunde jag bli riktigt irriterad på matte när hon avbröt min sköna stund, men nu kan jag överse med det. Åtminstone när jag får godis!

      Radera
  2. Tror att din matte tycker det är lika skönt som du med morgongoset.
    Jamar instämmande med dig, finns inget bättre än att ligga bredvid matte på morgonen och bli klappad (erkänner, jag ligger hos matte på natten också bredvid hennes huvudkudde).

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart hon gör, särskilt som jag är generös med att visa min uppskattning genom att spinna det högsta jag kan! Jag brukar komma till matte framåt morgonkvisten, och då lägger jag mig vid hennes fötter i avvaktan på något livstecken!

      Radera
  3. Oj! lilla busLisa har blivit liiiite? normal - kan ligga och ta det lugnt och gooosa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, förstår inte vad du menar?? Jag är HELT normal vill jag påjama! Och jag är jättebra på att gosa!

      Radera