Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 9 november 2018

Om man skulle



Torsdag kväll, rätt sent

Hördu, matte...

...jag funderar på om jag skulle tassa ut en sväng?  

Till min förvåning öppnar matte dörren, jag tittar ut och tar mig en allvarlig funderare.

Nä, det här var väl inte riktigt vad jag hoppats på? Kändes inte det minsta skönt. Typiskt, när dörren för en gångs skull öppnats så här dags!
Jag vänder mig om, tassar in i sängkammaren och lägger mig i husses säng.

"Det var bättre förr", kan människorna säga ibland. Det var inte alls länge sen det var bättre, tycker jag! Jag minns väldigt väl hur härligt det var att kunna tassa ut nästan när som helst utan betänkligheter. Nåjam, jag har ju i alla fall alternativet hussesängen, så jag ska väl inte klaga? Bara litet...

Hoppas ni får en trevlig helg!


 
    

4 kommentarer:

  1. Förstår att du inte ville gå ut sent igårkväll.
    Det var verkligen råkallt i luften o inte alls så skönt som för bara några veckor sedan.
    Men du tänker väl här på "den gamla goda tiden" när du var ute nätterna igenom o passade tomten för att inga inkräktare skulle ta sig in.
    Nåjam, att ligga o dra sig i husses säng är det näst bästa alternativet tycker jag nog.
    Hoppas att du också får en lugn o skön helg.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev förstås litet besviken när dörren öppnades och det inte alls kändes skönt. Jo, tänk den tiden när jag var ute hela nätterna, det var en härlig tid! Även om människorna oroade sig ibland, helt i onödan. Jag hade förstås alltid läget under full kontroll.
      Blir nog rätt lugnt här. Hoppas både ni och vi får litet sol på oss!

      Radera
  2. Klart du hade rätt att bli besviken, men den här gången var det ju inte mattes fel att det blev tokigt. Hon agerade ju precis efter dina instruktioner. Och värmen i husses säng är ju bra mycket bättre än dåligt väder där ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt, och faktiskt klagade jag inte till matte heller. Vet inte vem man ska klaga hos när det gäller kylan???

      Radera