Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 13 december 2011

Ingen rädder för...

Jodå, den är igång!


Jag satt på golvet i matrummet och filosoferade i godan ro. Då fick matte för sig att det skulle snabeldrakas! Hon har absolut inget sinne för takt eller hänsyn. Nu är jag ganska bestämd av mig, så kände jag för att sitta där, tänkte jag fortsätta med det. Min taktik var att helt enkelt nonchalera vrålmaskinen. Och det gjorde jag.Ibland är det roligt att imponera på matte. 

För övrigt är det bara blåst och regn ute. Allt utejobb är otänkbart. Men ikväll kommer husse! Det blir dagens höjdpunkt!

18 kommentarer:

  1. Munnen då? Var du inte ens rädd för den?
    Modig är du i alla fall!

    SvaraRadera
  2. MAX och MÅNS: Klart jag håller den under uppsikt, jag är ju inte dum, men jag bryr mig faktiskt inte särskilt mycket om den.

    SvaraRadera
  3. Beundrar ditt mod, du måste ha nerver av stål. Jag kan stå ut med draken så länge den är tyst, men när den börjar vråla är det jag som tassar in under sängen *darrande morrhår*
    Tassklappar

    SvaraRadera
  4. FRASSE: Piff och Puff är likadana. De gömmer sig bara den kommer ut ur skåpet. Jag vet att jag är litet ovanlig, men draken har hittills uppträtt lugn och städat mot mig. Men jag håller ögonen på den när den närmar sig.

    SvaraRadera
  5. Himmel!!!
    Du är inte bra det klokaste vi vet utan den MODIGASTE också!!!
    Vi drar ut i rastgården så fort vår kommer fram...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Oj, det var modigt gjort av dig att bara sitta där och vara cool. Undra om jag skulle våga mig på det. *funderar*

    SvaraRadera
  7. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Ja, det är litet konstigt. Jag kanske tillverkade snabeldrakar i ett tidigare liv?

    SvaraRadera
  8. SIPPO: Du och jag är ganska lika, så varför inte? Fast du har ju inte så många reträttplatser, förstås, utifall att den trots allt skulle anfalla...

    SvaraRadera
  9. Snabeldraken går an nu sedan den fick en egen coatch. Det har liksom blivit lite ordning här. Vi vet, att snabeldraken drar igång varje onsdag kl.10 och sen tystnar den kl.11. Det går liksom lite lättare när man är förberedd och vi undviker att vara där draken är.
    Men det är hemskt, hur fort tiden går från onsdag till onsdag!

    SvaraRadera
  10. Jisses så modig du är Gustav !!
    Hade min matte startat Snabel Draken i min närhet så hade man bara sett ett par sladdspår efter mig och 2 sekunder senare hade jag legat under täcket i mattes o husses säng !!
    På denna sidan Åsen regnar och blåser det oxå en massa :(

    SvaraRadera
  11. "Chockade" Att du vågar!! Vad tuff du är!Själva flyttar vi på oss så långt bort vi kan.Nosbuff

    SvaraRadera
  12. samma otäcka väder här! vi har bestämt oss för att inte sätta ut några tassar så länge det blöta, blåsiga pågår hälsar Mizzan

    SvaraRadera
  13. KJELLE BUS: Oj då! Men när du blir så gammal som jag har du sett och hört en nystartad snabeldrake så många gånger, att du nog sladdar litet mindre. Tror jag. Och förresten, vi bor väl på samma sida om åsen? I alla fall om du bor i Halmstad.

    SvaraRadera
  14. DUI och DECO: Liiitet tuff kanske jag är. Eller så BORDE jag vara rädd? *fundersam*

    SvaraRadera
  15. MIZZAN: Nä, det GÅR faktiskt inte att vara ute i det här. Så det gör ni klokt i.

    SvaraRadera
  16. Jamars, att du inte är rädd för den däringa snabeldraken, tuff du är. Vi är fortfarande lite rädda när den sätter igång och väsnas, *suckjam*
    Förstår inte varför den ska väsnas och ha sig.
    Tror den att den blir mättare om den väsnas??

    Tass på dig kompis/

    SvaraRadera
  17. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Ja, jag tror det hör ihop på nåt sätt. Tror drakar är konstruerade på det viset...

    SvaraRadera
  18. MOZART och VINCENT: Tänk att veta exakt när snabeldraken kommer! Måste vara en klar fördel att kunna planera in tillbrakadragande så precis!

    SvaraRadera