Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 27 december 2011

Min härliga jul

En riktig jul-klapp
Hallå där ute, hoppas ni är kvar allihopa? Man blir ju litet orolig att någon ska ha blåst iväg. Den här gången klarade jag mig, men jag misstänker att några kompisar har fått nya erfarenheter?

Jag har haft en riktig toppenjul. Hela mitt hus har varit fullt av människor, som jag gillar. Och minisen har varit här! Han till och med sov här på natten, så det var riktigt bra. Piff och Puff har inte fattat hur snäll han är. De springer och gömmer sig under sängarna så fort han nalkas. Fast jag måste erkänna att de där nästan-stora människorna är ett strå vassare än minisen. En av dem sitter jag med på bilden. Vi satt där i hörnet och gosade. Jättelänge. 

För mig kom julens höjdpunkt ändå på juldagen. Då fick jag det godaste jag ätit någonsin, tror jag. Något som varit inne i en kalkon. Jama om läckert! Vi blev nästan som tokiga, alla tre katter. Så nu har jag beställt kalkon litet oftare på menyn. En gång om året, hur torftigt är inte det?

Igår och idag har det varit riktigt bra väder. Solen, som jag trodde gått vilse, har hittat hit igen. Och varmt har det också varit. Det har varit skönt att få röra på sig igen, och inte bara sitta inne och dega. Nu är det dags för ett nytt arbetspass!

22 kommentarer:

  1. Åh va mysigt kompis! Här fick vi Sheba i olika varianter.. Mumsigt värre och lite annat gottigt också. Kan du tänka dig, vår mamma kunde hålla flera saker hemliga.. Vet då rakt inte hur det gick till.. *fniss*. Nospuss och Tassklapp

    SvaraRadera
  2. Stort välkommen-tillbaka-mjau på dig kompis. Det var nära att man blåste bort i stormen, men vi var jätteoroliga för dig, eftersom det skulle blåsa mycket värre där ner i söder.
    Vilken toppenjul med massa snälla människor som förstår att kela med en katt. Så lite extra gott till det också. Är det inte skönt att vara katt?

    SvaraRadera
  3. REBELLEN: Sheba är nog det näst bästa, om man inte har tillgång till det goda från kalkonen. Tror ingenting slår det. Inte ens vitfisk! Hemliga saker? Vad konstigt?

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Nä, den här gången var det nog norra landet som hade det värst. Särskilt där min husse brukar vara. Tur han var här hos mig.
    Den här julen var det helt perfekt att vara katt!

    SvaraRadera
  5. God fortsättning Kloka Gustav! Kul att du ät tillbaka :)
    VAD fanns det för gottis i er kalkon??? Vi blir sååå nyfikna.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Kalkoner lär vara ena ilskna rackare, men det hindrar ju inte att de är goda inuti!
    Hoppas, att dina människor lyckas fånga en och annan kalkon under året som kommer!
    TASS, tass
    M & V

    SvaraRadera
  7. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Tror det var njure eller lever jag åt. Doftade himmelskt och smakade ännu bättre!

    SvaraRadera
  8. MOZART och VINCENT: De får vara hur ilskna som helst, den här var väldigt lugn i alla fall. Låg helt stilla i ugnen i flera timmar! Jag ska minsann påminna matte varenda gång hon åker till affären!

    SvaraRadera
  9. Vilken toppenjul du verkar ha haft. Fint foto på dig med nästan-stora tvåbeningen, det märks att du gillar henne skarpt.
    Blir ju jamarns nyfiken på det där inuti-gottiset, det måste jag jama med matte om. Eller kanske hellre med särbon, har en känsla av att det ger bättre utdelning :-)
    God fortsättning på dig, min vän!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  10. FRASSE: Tycker ABSOLUT att du ska jama med särbon om att kalkon ska inhandlas. Sen ska du KRÄVA att få det som ligger inuti. Och bered dig på ditt livs smakupplevelse! God fortsättning till dig också!

    SvaraRadera
  11. Oj vilken fin julklapp du fått. En nästan-stor människa som avdelats till att gosa med dig. Såna julklappar borde delas ut varje dag till alla katter!

    SvaraRadera
  12. KATTSON: Ja, visst är det den allra bästa julklappen man kan få, en massa gos och kärlek! Borde ALLA få varje dag!

    SvaraRadera
  13. Skönt att höra att din jul varit bra! :-)
    Det där med kalkonmojänger måste vi jama om för husse...

    SvaraRadera
  14. MAX och MÅNS: Rekommenderas å det varmaste! Och de där mojängerna ligger inuti alla kalkoner!

    SvaraRadera
  15. Mysigt! Kalkon har jag också fått, och annat gott i massor.Mums! Och ket, flera stycken med gott i.
    Klappar i massor från alla tvåbenta som varit här för att beundra mig.De bästa klappar man kan få!

    SvaraRadera
  16. Härligt när så många gossugna besökare kommer! Det lät väldigt mumsigt, det där ni blev bjudna på. Får fråga matte vad kall kon är. Här pratades det mest om kall anka! :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig jul du hade! Och miniminisen också! Vi förstår Piff och Puff - vi flyr för livet när vi ser någon i den storleken. Det ska vara du som är så modig! Stora minisar - de är bra. De kan oftast sitta stilla jättelänge och klia mage och gosa!

    Kall kon sa du? Hmmmm. Kajsa får ibland rökt kall kon. Men det som finns inuti? Hmmm. vi får nog be lillie fånga en hel kall kon, så vi får kolla vad som finns därinne.
    nosgos å mellandagsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  18. PELLE: Låter som vi haft litet lika jul. Just det där med en massa tvåbenta som kommit för att klappa och kela med en, tycker jag är bättre än allt annat!

    SvaraRadera
  19. FINDUS, ISAK och RASMUS: Jag är nästan helt säker på att min kalkon var bättre än din kalanka. Nä, inte nästan. HELT.

    SvaraRadera
  20. MAURICE och KAJSA: Själva SKALET på kalkonen tycker jag inte är så värst. Alltså det som är runtom det verkliga godiset, långt därinne i magen nånstans. Helt onödigt med så jamarns tjockt skal.
    Kan hålla med er om de stora minisarna. De har mycket mer tålamod med kliandet än de små.
    Och inte är jag så modig. Det är bara så att min minis faktiskt är snäll. Fast det är bara jag som litar på det.

    SvaraRadera
  21. Mjau, det där med kalkon ska vi jama om för matte att vi vill oxå testa på hur det smakar.
    Jamarskul att du är tillbaka igen Gustav, vi har saknat dig jamrs mycket.

    Här har vi nästan blåst bort, nästan jamar vi. Vi har ju en rastgård, så där kan vi ju inte blåsa bort, *fniss

    Vi måste verkligen jama med matte, att vi vill visar bild på den till våren, när vi är inne i rastgården.

    Tass Tass på dig fina missevän

    SvaraRadera
  22. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Alla människor som var här ville bara äta det som var utanför det goda som vi katter gillade. Vi fick det som låg i påsar inne i magen. Absolut godaste maten! Fast matte kokade det först.
    Tur ni har rastgård, så att ni fortfarande är kvar! *pustar ut*

    SvaraRadera