Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 6 december 2011

Min sparringpartner

Du å ja', girmusen, du å ja'
Jag, som så länge väntat på en jämbördig kamrat att kämpa mot, blev givetvis överlycklig när jag första gången hittade girmusen hemma på mitt egna golv. Somliga kallar den något annat, men nog känner jag igen en girmus när jag ser den! Tror för övrigt bara det är vi katter som inser vilket djur det är. Eller vilka, kanske man ska jama.

När det blåser för mycket i pälsen ute, passar jag på att ta några ronder med girmusen. Under tiden det varit fint ute har den praktiserat på Piff och Puff, så den har inte legat av sig på något vis. Tur det, för vem vill ha en avdankad sparringpartner? 

22 kommentarer:

  1. Smart med en sparringpartner!
    Det är inte alltid som vi vill slåss mot varandra, så vi får nog fortsätta tjata på husse om en sådan.
    Nu fick vi ju ännu ett argument. :-)

    SvaraRadera
  2. Det var en sån matte letade efter i lördags, men när det inte fanns köpte hon bauta muslingen till oss...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Måste testa att tassa en rond mot en girmus. Om du gillar den tror jag att det kan vara något för mig också.
    Ska tassa ner det på min julklappsönskelista direkt.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  4. Äschjam, husse har fortfarande inte hittat en sån till mig. Han får leta hårdare tycker jag. *stampar* För jag blir jamarns avundsjuk på dig som har en sån att träna på. Jag har ju Tindra visserligen och hon är verkligen inte avdankad, men ändå...

    SvaraRadera
  5. MAX och MÅNS: Ja, och det allra bästa är förstås att den varken bits eller rivs, så man slipper åka till sticktanten efteråt!

    SvaraRadera
  6. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Bautamuslingen är nog av ungefär samma familj, så förmodligen kan ni lära upp den. Hoppas det i alla fall!

    SvaraRadera
  7. FRASSE: Jag är ju, som du vet, inte mycket för leksaker. Behöver något RIKTIGT, något som inte är på låtsas bara. Tror absolut det är något för dig!

    SvaraRadera
  8. SIPPO: Nä, och så tror jag ABSOLUT INTE att jag rekommendera den sortens träning på Tindra. Kan sätta min sista mus på att hon skulle bli sur.

    SvaraRadera
  9. Jag har aldrig haft nån sån där girmus, så jag vet inte hur den fungerar, men du verkar nöjd, och det räcker för mig!

    SvaraRadera
  10. Åh, en sån ska vi önska oss i julklapp för de verkar så bra! Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Jamar precis som övriga missevänner här
    sådan vill vi oxå ha
    Har jamat till matte om det, men hon säger att hon har inte heller hittat ngn girmus, *suckjam*, man kanske skulle tassa iväg själv, för att tassa hem en sådan, *fniss*

    Den verkar ju jamars rolig.

    Tass på dig, Gustav

    SvaraRadera
  12. KATTSON: Hoppas, hoppas att du får en sån när du äntligen får en egen människa att sköta om!

    SvaraRadera
  13. DUI och DECO: Bästa julklappen om ni frågar mig! Allt annat tröttnar vi på här, men den håller ställningarna!

    SvaraRadera
  14. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Ni är ju fyra stycken, så ni får väl ge er ut på jakt på varsitt håll. Fast jag hoppas er matte hittar en, det är nog bättre.

    SvaraRadera
  15. Och känner du för att byta frisyr på sparringpartnern så är du välkommen att skicka den till Salong Kickeroo hos Kolfart så fixar jag det i ett nafs eller krafs...

    SvaraRadera
  16. Girmusen den är bra den , den ställer alltid up på en match ;-)
    Jag gillar min Girmus jättemycket oxå !!
    p

    SvaraRadera
  17. Verkar fin den där. Min sparringpartner saknar frisyr men doftar gott och e alldeles lagom tung o tassa runt. Matte har gjort den o några till som hon sålt på nån marknad sa hon,till andra tassvänners människor.

    SvaraRadera
  18. Skall helt klart önska mig en sådan sparringpartner i julklapp. Matte tycker jag kunde sparra med Simba men det tycker inte jag!

    Så bra att syrrorna håller i gång girmusen när du inte är hemma. Den får ju inte ligga och slöa till heller.

    Nosgos

    SvaraRadera
  19. KOLFART: Har sett dina talanger i det avseendet. Om jag känner för förnyelse, vet jag vart jag ska vända mig!

    SvaraRadera
  20. KJELLE BUS: Det är trevligt med en kompis som alltid ställer upp, antingen det gäller gos eller kamp!

    SvaraRadera
  21. PELLE: Vilken duktig matte du har! Något sådant skulle min matte aldrig kunna göra. Den är säkert jamarsnäll, din sparringpartner också!

    SvaraRadera
  22. NEA: Tror aldrig Simba skulle gå med på de greppen, skulle inte vara bra för husfriden. Bättre med en girmus. Den hålls igång dagligen, nästan så den klagar litet ibland!

    SvaraRadera