Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 25 maj 2018

Men vad gör de??




Vad håller de på med??

Idag blev jag helt utan förvarning hämtad av husse när jag som bäst låg och vilade mig under hasselbusken? Och, värst av allt, jag fick utetassförbud hela eftermiddagen! Det var bekymmersamt! Från mitt fönster kunde jag se hur där kom en stor mackapär, och en av människorna åkte högt upp i luften med den. Sen började han stympa mitt klösträd! Jag följde allt noga från fönstret, men vad kunde jag göra?

Försökte länge uppmärksamma matte på min prekära situation, att jag absolut måste ut och få stopp på massakern, men hon ställde sig totalt kallsinnig och låtsades inte höra mig?  

Jag ger upp...

Till slut förstod jag det lönlösa i att försöka få nån rätsida på det hela. Det enda vettiga var att lägga sig och försöka glömma bort eländet.

Nu har de där människorna gett sig av, men maskinen står kvar. Jag ska visst inte få tassa ut i morgon bitti heller! Det enda positiva är att inte hela trädet ska bort, den viktigaste biten blir kvar. Husse vill nämligen ha någonstans att hugga ved. Mycket lämpligt. Ovansidan bryr jag mig inte om, huvudsaken jag får ha mina klössidor kvar!

Det blir alltså en litet annorlunda inledning på min helg, men den blir nog bra, bara gubbarna åkt iväg med maskinen. Och att er helg blir bra, hoppas jag också!




4 kommentarer:

  1. Ännu en obegriplig handling av våra tvåbeningar. Tänk om de kunde låta bra saker vara som de är? Nåjam, du får ju ha kvar din klöspelare i alla fall. Hoppas du kan acceptera förödelsen de åstadkommit med resten av trädet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår absolut ingenting? Inte fick jag tassa ut, ett väldans oväsen och fullt med skräp på marken nu. Ska det vara nåt? Du har rätt, en obegriplig handling, det är vad det är! Att de behåller min klösdel visar att de åtminstone har någon tankeförmåga kvar!

      Radera
  2. Först blev jag alldeles jamarkall i denna värmen.
    Sen blev det ju bättre när du talade om att du iallafall skulle få ha kvar klöseriet.
    Men att inte få gå ut?
    Det är ju det allra värsta för din del just nu.
    Men, som du jamar den där räliga apparaten försvinner ju till slut och då är det ju som vanligt för din del.
    Ha de skönt i skuggan i helgen

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev faktiskt riktigt irriterad på matte som spelade så dum att hon inte fattade något?! Men det är ju jobbigt att vara sur länge också. Ska bli skönt när det är i morgon eftermiddag. OM det inte blir blött då? Fast det kvittar, det får bli växthuset, inne vill jag då inte vara!
      Önskar dig och dina människor en härlig helg också!

      Radera