Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 27 juli 2010

En rymling i familjen

Ännu en dag med perfekt värme i pälsen. Dessutom hade blåsten gett sig av nån annanstans. Precis som tidigare dagar har jag hållit mig mest hemma, och hos min favoritgranne förstås. Tycker att det är onödigt mycket folk, brummisar och framför allt skällisar överallt nu. Men snart är allt som vanligt igen, säger matte. Hoppas det.


Piff har varit på rymmen. Stack iväg i går morse, och sedan såg vi inte svanstippen av henne på hela dagen eller kvällen. Jag kom in rätt sent, och matte frågade mig om jag sett Piff, men det hade jag förstås inte, eftersom jag bara varit utanför mitt hus. Försökte sedan sova i min sköna fåtölj, men blev ideligen störd av matte som gick och kollade efter rymlingen. Vid halvfem gav jag upp, och påfordrade att få bli utsläppt. Förresten är det en utmärkt tid att jaga, precis i gryningen, så det var rätt bra att jag blev väckt.

Först på morgonen kom hon tillbaka, Piff, och låtsades att hon  bara varit borta en kvart, ungefär. Fast hon var väldans hungrig. Hon har nog fortfarande inte fattat hur fullt med restauranger det är där ute. Annat är det med mig. Min matkostnad är verkligen minimal för tillfället. Räknar naturligtvis med att jag därmed sparar ihop till diverse extra gott när uteserveringarna slår igen.

6 kommentarer:

  1. Usch så jobbigt det måste vara med massa otrevliga brummisar och ännu otrevligare skällisar. *ryser* Jag tycker att du borde kräva skadestånd faktiskt. Tänk vilket enormt lidande du utsätts för av allt oljud. Piff kan ju inte vara klok i bollen som bara försvinner utan att meddela matte först. Tror hon behöver lära sig lite disciplin från dig.

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Nja, jag bidar min tid här hemma. Har ett flertal sköna gropar att meditera i, så det är rätt okej. Även om det blir härligt att få tillbaka hela Mitt Område. Piff ÄR inte klok i bollen, men det har jag ju vetat länge!

    SvaraRadera
  3. Ett oskick av Piff att försvinna så där. Dels blir ju matte orolig, dels får du ingen hjälp att patrullera ditt Område. Tänk att du hittar så många restauranger, och Piff inga. Hon skulle kanske behöva få en krogguide nedtassad åt sig. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Lite skumt av Piff att försvinna sådär hon måste ju jama om vart hon tar vägen så ni inte blir oroliga. Dessutom missade hon väl sin tid för övervakning av Området? Klart att du måste få godsaker på hög nu när du är så sparsam med maten inne. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Gustav, du är en klok katt, men låt mig ändå ge dig ett råd: se till att få skriftligt på att du kompenseras när uteserveringarna slår igen. Tvåbeningar har en nästan överkattlig förmåga att glömma att man tjänat in mängder av vitfisk, Dentabits, räkor och annat under den tid man försörjt sig själv. Se till att du inte går i den fällan!

    SvaraRadera
  6. FINDUS, ISAK och RASMUS: Problemet med Piff är ju att även om hon hittar restaurangerna, så förstår hon inte att det är MAT de serverar. *suckjam*

    DUI och DECO: Ja, hon glömde totalt bort jobbet. Den enda jag kan lita på här är mig själv...

    KATTSON: Det har du naturligtvis rätt i, tack för den påminnelsen. Lätt hänt att man litar för mycket sina människor, men som du jamar, de har inte så pålitligt minne!

    SvaraRadera