Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 26 juli 2010

Retsticka med livet som insats

Oj, oj, vilken pälsblåst det var här i helgen! Varken Piff eller jag hade minsta lust att utsätta oss för risken att flyga iväg nånstans. Med andra jam har det varit en ganska trist och långtråkig helg. 

Idag var allt som vanligt igen. Har varit ute precis hela dagen, fast jag har mest hållit mig hemma i närområdet. På kvällen råkade jag ut för en sällsynt retsam koltrast. Jag låg i min vilgrop vid staketet och halvslumrade, när jag blev störd av en sån där svarting som hoppade alldeles bredvid mig. Fast på andra sidan staketet! Fram och tillbaka höll den på, och pep något jag inte förstod. Naturligtvis iakttog jag den noggrant. Vilken retsticka! 

Efter en stund hoppade den upp och satte sig ovanpå staketet, men vid det laget hade jag tappat intresset för den. Idkade litet stretching i stället. Matte kom ut för att få en bild på oss, men när hon kom nära flög retstickan sin kos. Men om ni tittar noga, ser ni kanske hur den sitter på staketet. Bäst den passar sig. Nästa gång är jag kanske på rätt sida staketet.

 

8 kommentarer:

  1. Vilken retsam fåntrast! Kan man tänka sig en nattlig, kattlig sabotagemanöver mot staketet? Gräva en tunnel under, så att nästa gång... Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Det där känner vi igen! Förbaskade retstickor men som du jamar: nästa gång så..men de törs förståss inte komma så nära.Skönt att vara ute igen förstår vi! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. FINDUS, ISAK och RASMUS: Tunnel låter utmärkt, kan säkert komma till nytta många gånger. Blir bra att ha som reserv den dagen jag inte kan hoppa mer...

    DUI och DECO: Ja, tänk att vara bara några decimeter ifrån och inte kunna dänga upp den. Men den kan inte vara säker! Buff, buff!

    SvaraRadera
  4. De där kolisarna är ena förargliga typer. Sitta på ditt staket, bara en sån sak. Och sen ha mage att flyga iväg när du vill ha lite närkontakt. Oförskämt är ordet!

    SvaraRadera
  5. KATTSON: När den hoppade fram och tillbaka precis bredvid mitt huvud var den verkligen mer än förarglig. Typiskt också att staketet var i vägen...

    SvaraRadera
  6. Skönt att du tog det säkra före det osäkra. Wikki jamade ju om en katt som fick en flygtur i den otäcka blåsten. Han klarade sig ju, men fyjam så otäckt! *ryser* Den där koltrasten ser verkligen retsam ut. Jamarfräckt att sätta sig där och kraxa, när du försöker vila precis intill.

    SvaraRadera
  7. Ja, du skulle sett vad nära mig den höll på. Den rackarn visste tydligen att jag inte hade nån chans. Men vänta bara....

    SvaraRadera
  8. En sån luring. Men som jamat. Nästa gång är du kanske på rätt sida staketet :D

    Nosgos

    SvaraRadera