Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 1 februari 2013

Pusselbiten



Och det finns väl inte så mycket att tillägga? Det finns förstås de som inte har tålamod att lägga pussel, likaväl som det finns människor som inte bör bo med katter.

Men om man gillar att lägga pussel, vill man naturligtvis att alla bitar ska finnas. Och om man tycker om katter, blir hemmet komplett först när katten finns där. Något som säkert de flesta som hälsar på här redan vet?

Nu börjar ljuset återvända, och åtminstone här i södern är det inte så kallt. Och jag har ingen snö! Inte minsta lilla! Till och med att några myggliknande insekter vaknat till liv där ute. Det verkar bli en härlig helg här. Hoppas ni får det också, alla mina vänner!

12 kommentarer:

  1. Man kan bara beklaga dem som inte inser att ett liv utan katt inte är ett fullständigt liv. Sen undrar jag - vad är det för katt på din bild? Jag känner inte igen honom/henne? Har du skaffat en ställföreträdare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att någon annan kunde få stå i centrum en gång. Jag vill ju inte att ni ska tröttna på mig! Men katten är litet blyg och har bett att få vara anonym, och det måste jag förstås respektera.

      Radera
  2. Du jamar så klokt. Utan oss så skulle det inte ens bli ett halvt pussel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, och sån tur att våra människor har insett det! :)

      Radera
  3. Så klokt, visst behöver man alla pusselbitar! Ta tass om er i helgen! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, vi är viktiga, vi! Ta tass om er också!

      Radera
  4. Alla pusselbitar måste ju finnas på plats, så jamars klart. Ett hem utan oss katter, är inget hem, säger matte.
    Matte gillar att pussla, om hon då hittar ngt bra pussel med katter på, så pusslar hon det på datorn, mjau

    Tass tass
    ha en jamars fin helg alla


    SvaraRadera
    Svar
    1. Att inte få bo med en katt går inte, tycker matte. Tur för mig! :)

      Radera
  5. Tänk, precis vad husse o matte sagt, att jag var den biten som fattades för dem.
    Du e klok som en...katt!
    Förlåt min sekreterare, hon lånade dina kloka ord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det fri utlåning på allt! Det är bara kul om andra uppskattar mina bilder och annat!

      Radera
  6. Min matte är pusselbiten på alla sätt, och hon skulle bli våldsamt upprörd om den viktigaste pusselbiten av alla saknades - det vill jama MIG :-)
    Hoppas du har haft en fin helg, käre vän. Visst är det skönt att kylan inte längre är så bister och att snön är borta - även om det regnar i Malmö i dag...
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag gott förstå, att hon skulle bli upprörd, för det finns ju bara en endaste bit som du!! Och regnat har det gjort här med. :(

      Radera