Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 22 mars 2016

Jag fick ett STORT brev!



Husse kom in med ett STORT brev. Det står "Katten Gustav" på, sa han förvånat, och gav det till mig. Fick hjälp av matte att öppna det, men sedan ville jag naturligtvis själv undersöka innehållet! Det är minsann inte alla dagar jag får egen post!

Den ena nallen tyckte jag var särskilt intressant. Men sen öppnade matte godispåsen, och mitt fokus förflyttades snabbt. Fick smaka några bitar, och de var helt perfekt tillagade, kan jag jama! Tack snälla Alice, Bosse och Hasse för mina nya kompisar, godiset och den sköna dynan! Ett tack också till matte Eva, som nog fått hjälpa till litet med att ordna auktionen till förmån får Södertälje Katthem, och som dessutom gett mig extra presenter! Nu har matte knyckt den lilla katten, men nallarna sitter vid min sovdyna och håller mig sällskap. Det stod ju faktiskt "Katten Gustav", och inte "Gustavs matte" på brevet!










12 kommentarer:

  1. Vilka fina saker plus godiset som kommit på posten till dig.
    Din matte måste också ha tyckt om dom när hon snodde den lilla katten. Har du kollat om det är Puffen som fick den?
    Nu kommer du att sova gott när du har så fint sällskap bredvid dig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu ligger katten bredvid en påskkärring på en bänk här. Puff har varit och nosat på den, så de får väl göra upp om vem som ska ha den? Kattdynan är litet varm att ligga på, det gillar jag! Klart tassen upp för sakerna jag fick!

      Radera
  2. Jasså... du fick också extra saker i paketet. Tänk, det fick vi med :)
    Visst är Alice, Hasse, Bosse och matte Eva gulliga som skickar med annat spinnande i paketen.
    Ha en fortsatt trevlig tisdag!

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en glad överraskning, särskilt godiset, måste jag jama! De är verkligen jättesnälla! :-)

      Radera
  3. Visst är det kul att få paket! Finfina nallar och gottisar är ju alltid rätt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt oväntat, åtminstone för mig! Det var en intressant stund jag fick där när jag jag undersökte allt!

      Radera
  4. Visst har Alice ordnat en väldigt fin auktion. Och tänk att jag och mina kompisar här på Södertälje Katthem får in pengar för att ni som bjudit på auktionen är så snälla!



    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en riktigt fin auktion, i alla fall var mina saker jamarfina, och vi är alla så glada för dem. Sen känns det förstås extra bra att någon katt kan bli hjälpt för pengarna också!

      Radera
  5. Vad kul att ni gillade paketet och kom ihåg att det är gottiset är ditt och du skall bestämma helt själv hur ofta och mycket du vill ha! Men vi tycker förstås att du skall dela med dig till Puffisen också. Den blå katten är ett grytunderlägg och är av tovad ull och faktiskt jamarbra till det. Men den är säkert lika bra som värmande liggunderlag också :)
    Men det är lite dåligt att en så klok katt som du och dessutom firmans ansikte utåt får så lite post att husse blir förvånad. Du borde ofta få post av alla som vill tacka för ett ypperligt bemötande tycker vi.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har stor tur att få behålla gottiset för mig själv, i alla fall just nu, för Puffen får bara äta sin dietmat! Som för övrigt är mycket godare än min mat, så det är inte mer än rättvist att godiset är mitt!
      Grytunderlägg? När det är så perfekt som kattunderlägg? Nä minsann, kastruller och annat får klara sig med andra saker!
      Människorna här är väl inte tillräckligt väluppfostrade, det måste vara därför de inte tackar för mina arbetsinsatser?

      Radera
  6. du har nog varit extra bra marknadsförare på auktionen Gustav då får man extra godis och mjukisdjur! glad påsk hoppas påskharen ger dig något extra i ett påskägg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin, vad kul att se ett nytt namn här! Inte vet jag om jag är så bra på marknadsföring, men glad för det jag fick i alla fall! Påskharen får gärna komma, helst i liten modell, och då behöver han inte ens ha med något ägg! ;-)

      Radera