Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 16 februari 2017

Har varit hos vettisen


Jag har varit hos vettisen igen. Det var ganska lindrigt. Fick
bara ställa mig på plattan som finns där på golvet. Skulle väga mig. De vill ju att jag ska öka i vikt, men det är inte så lätt? Kan inte göra mer än äta! Vettisen påstod att jag gått ner litet till. Att det ska läggas upp ny mat till mig många gånger om dagen. Sånt gillar jag att höra, förstås!  Att få beröm för min fina päls, och att jag ser så frisk ut, är också positivt. 

Nu ska jag tillbaka och väga mig i slutet av mars. Får kanske vara nöjd bara jag inte tappat fler hekton? Matte och husse lovar i alla fall att göra vad de kan för att hjälpa mig må bra så länge som möjligt. Sen är det ju så väl att som katt bekymrar man sig inte för morgondagen, eller ens nästa minut. Livet är ju precis just nu. Och i det nuet lever jag gott och njuter så länge jag kan.


 



10 kommentarer:

  1. Tänk om tvåbeningarna kunde se på livet som vi katter! Inte oroa sig så mycket för morgondagen - så mycket bättre de säkert skulle må :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Tänk så mycket oro som de håller på med, helt i onödan!

      Radera
  2. Klart att du ska ha mat mååånga gånger varje dag.
    Kan du äta vad som helst?
    För då kan jag tipsa dig om torrisar för ""Main Coon" kissar (Royal canin). Det är kulor med mycket kalorier i.
    Själv får jag bara äta 3 st om dagen (annars blir jag tjock säger min vettis).
    Kan du gissa varför jag äter dom?
    Jo, jag behöver gnaga riktigt mycket med mina tänder och detta är stora bitar.
    Kan bara jama att jag älskar dom.
    Om du inte kan äta dessa så hoppas jag att du får mycket god mat så du inte tappar mer i vikt.
    Idag har det varit inneväder kan man väl säga.

    Ozzy


    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, dumt nog kan inte äta vad som helst, för mina njurar är inte så bra längre. Men jag gillar min senior blötmat och torrfoder för njurarna. Så jag äter och äter, men ändå går jag ner. Men jag är ju snart arton år, så jag ju inte begära en ungkatts kropp!
      Idag har jag inte varit ute många minuter, jamartrist väder!

      Radera
  3. Åh, fina Gustav, se till att få den finaste vitfisken och gottigaste godiset så du ökar i vikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, jag äter så mycket jag kan, men jag får vara litet försiktig ändå med vad, så jag inte kräks upp det. Men huvudsaken är att jag känner mig skaplig i alla fall.

      Radera
  4. Ofta blir det ju så att man tappar lite vikt när man blir äldre. Ibland kan det ju vara bra, men ibland inte. Här i Stockholm pågår just nu nåt som heter Skreifestival. Det kanske vore nåt för dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skreifestival??????? VARFÖR bor jag inte i Stockholm?? *suckjam*
      Jag har gått ner en hel del senaste halvåret. Förut fick jag dietfoder för att jag vägde litet för mycket. Aldrig är de nöjda!

      Radera
  5. Du är ju stilig, alltid trevligt att få kattlimanger. Nu hoppas vi att du kan gå upp lite i vikt till nästa gång. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt, somliga ska gå ner och andra upp?! Själva känner vi oss väl alldeles lagom hela tiden?

      Radera