Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 27 februari 2017

Måste få klaga litet



Jag måste få klaga litet på det dumma regnandet. Det ställer till det för mig. Ingen kan påstå att jag inte har försökt, för det har jag. I lördags kväll kallade matte mig för 'tapper' när jag till slut tassade ut i ösregnet och blåsten. Men då hade jag först gjort otaliga besök vid ytterdörren för att få en bild över läget. Suttit där och funderat, tills matte eller husse menat att det blev kallt där inne. Till slut måste jag inse att det dessvärre inte skulle bli bättre än sådär.

Ska vi ha det så här, undrar jag? Och det frågar jag mig rätt många gånger varje natt nu. Kan lova att ingen i grannskapet kan undgå att höra mig! Människorna säger att det är tur att vi inte bor i lägenhet, vad de nu menar med det?

För att avsluta i litet positiv anda, så har jag faktiskt kunnat vara ute flera timmar på förmiddagen idag. Det är riktigt varmt, + 8 grader. Kanske finns det hopp i alla fall?


  

10 kommentarer:

  1. Tror det vore nyttigt om även grannar i lägenheter fick höra vad du anser om vädret. Hur ska de annars kunna hjälpa till att förbättra läget? Tror inte riktigt det är dags för den där oavbrutna våren ännu, men snart kommer den. Då är det väl bara att slå upp dörrarna till ditt växthus på vid gavel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte och husse tvivlar på att mina klagosånger skulle uppskattas? Vi längtar nog alla till varmare tider när jag kan tassa ut som jag vill, utan att frysa. Och särskilt längtar jag till när växthuset står öppet alltid. Då ska de få sova där inne som de vill!

      Radera
  2. Jamar instämmande i klagolåten om regnet.
    Förstår inte vad din matte o husse menar med det om lägenhet?
    Du måste väl som alla andra få ge utlopp för vad du känner.
    Idag tassade jag inte ut mer än på altanen.
    Småspik i luften kändes det som.
    Men matte o husse klagar inte.
    Dom vill att det ska regna så mycket som möjligt för annars blir det bevattningsförbud alla redan i vår jamar dom.
    Det var det dummaste jag hört, är det inte viktigare att alla vi katter kan gå ut o slippa bli blöta?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror de tycker att utloppen är i mesta och kraftigaste laget? Det är inte klokt vilka röstresurser jag fått på äldre dagar?! Den styrkan var jag aldrig ens i närheten av förr!
      Här har vi bevattningsförbud året om, så det kunde lika gärna vara sol varenda dag. Naturligtvis är vårt välbefinnande det viktigaste!

      Radera
  3. Visst har det varit konstigt med vinter, varmt och så lite regn och kallt och vinter igen.. nu är vi klara med det och vill ha vår och självklart utan en massa blött i pälsen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt är jag väldigt less på allt kallt och blött i alla former! Uschjam!

      Radera
  4. Det är verkligen ett märkligt väder vi har. Häromdagen snöade det och ett par timmar sedan så regnade och blåste det istället. Förstår mycket väl att du inte vill gå ut i onödan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är JAMARJOBBIGT! Jag VILL ju vara ute och spana! Nu blir det mest att ligga inne och dega. Fast det är onekligen skönt, det med.

      Radera
  5. i vår har matte lovat att hon ska bygga vår rastgård, då får vi också tassa ut i det gröna, jamans skönt det ska bli
    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att ni längtar! Hur bra man än har det inomhus så tillför det något extra att få komma ut!

      Radera