Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 6 oktober 2017

Inkräktarfria veckan




Igår eftermiddag var Inkräktaren här igen! Jag tänkte precis ännu en gång jama om mina regler och ge honom en omgång, när husse kom farande och hindrade mig. Upprörd och besviken blev jag förstås, men vad hjälpte det? 

Nu har jag upplysts om att jag ska slippa fundera på inkräktare ett tag. Två burar står här på golvet. Det brukar innebära antingen vettisbesök eller hotellvistelse. Lyckligtvis blir det hotell den här gången!  Och där får jag tassa ut hur mycket jag vill, och när jag vill, utan att riskera minsta påhopp. Och massor med mat har personalen uppmanats att ge mig. Tror jag kommer få det riktigt bra!

Jag och Lisa är tillbaka vecka 42.








7 kommentarer:

  1. Vilken tur att husse var nära dig när inkräktaren kom på besök igen.
    Om du gått i klinch med honom igen hade du kanske inte haft möjligheten att få njuta av din vistelse på hotellet.
    Nu får du semester på alla möjliga sätt för Lisa ska väl bo i annat rum?
    Ha de riktigt bra i veckan och hoppas att du får mycket god mat.

    Ozzy

    SvaraRadera
  2. Fyjam vad irriterande att bli avbruten sådär, men det kanske var lika bra med tanke på tidigare gånger.
    Jahajam, så husse och matte skall rymma igen? Tur att vi vet att ni har det bra på hotellet och skönt att du kan gå ut som du vill utan att stöta på inkräktare.
    Vi hoppas att både du och Lisa och era tvåbeningar får en härlig vistelse!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Du får INTE slåss med den där inkräktarbesten igen! Punkt slut!

    SvaraRadera
  4. Du kan verkligen behöva lite semester. Kanske lika bra att matte och husse passar på att resa bort lite samtidigt? Hoppas du och Lisa får det bra på ert hotell. De verkar ju förstå att man ska måna om gästerna på bästa sätt.

    SvaraRadera
  5. Typiskt att bli störd, men bra att husse kom ändå!
    Hoppas ni får det riktigt bra på hotellet och att husse och matte får det bra de med! Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Skönt med en veckas hotellvistelse, utan inkräktare!
    Ha en skön semester 😺

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
  7. Det blir skönt för dig att komma bort ett tag tror vi! Inga inkräktare att bekymra sig om och fritt tilltass till mat - det låter perfekt för en katt i sina bästa år som behöver koppla av och ha det bra <3 Sedan uppskattar man hemmet ännu mer också, när man kommer hem. Bra på alla sätt, alltså!
    Ha det riktigt bra och ta tass om dig så ses vi när du är hemma igen!
    Tassklappar

    SvaraRadera