Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 19 oktober 2017

Lisa: Vardagslycka




Något av det bästa med att bo på hotell är att få extra egentid med matte och husse efteråt. Här fick matte sitta länge, länge och vänta på att jag skulle mysa färdigt. Det tog tid! 
En annan sak som är bra med att vara hemifrån ett tag är att känna hur ljuvligt det är att komma hem igen! Jag menar, inte är jag sådär lycklig varenda morgon över att få vara hemma? Men det borde man kanske vara?


 

8 kommentarer:

  1. SötFia , vilken underbart rofylld bild på lilla du! Och tänk att du nu som vuxen? kan ligga stilla och bara njuta, man behöver inte härja runt HELA tiden, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju mer än ett och ett halvt år, jag är jättevuxen! Och om någon beskyllt mig för att härja runt hela tiden är det INTE sant! Däremot har jag en väldigt stark jaktinstinkt, och då måste man ju springa mycket, eller hur?

      Radera
  2. Det blir nog lätt så att man tar vardagen för given. Har man det bra tror man att det är självklart att det ska vara så, men jag tror man ska tänka på att vara tacksam över varje dag som man får vara där man trivs och med de omkring sig som man trivs med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen är det nog extra lätt att komma ihåg att vara glad och nöjd när man saknat det braiga? Som när jag kom hem från katthotellet. Och förresten njöt både matte och husse också över att vara hemma igen med oss!

      Radera
  3. Välkommen hem Lisa.
    Kan bara jama som Kattson, man ska vara väldigt tacksam för varje dag man får vara hemma och må bra och att allt är som vanligt.
    Det kan låta tråkigt för många "att allt är som vanligt" och att inget händer.
    Men, det är väldigt skönt när det är så jamar mina människor.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jo, jag vill nog ha det som vanligt, varenda dag, alltid! Det är inte tråkigt ett enda dugg, för blir det trist ser jag till att något händer! Men det blir svårare och svårare att lura mina människor?!

      Radera
  4. Åh, det FINNS inget mysigare än ett riktigt långt, mysigt MYS!! Välkommen hem, kära vän, jamvisst är det så att man uppsKATTar hemmet ännu mer när man har varit på semester <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, men myset ska vara förstås ske när man själv är på humör och har tid! Men det är sånt man måste lära sina människor, så de väljer de rätta tillfällena! Håller också med om att hemmet verkligen känns nåt alldeles extra när man varit borta. Jag var nästan tokig av glädje första dagen!

      Radera