Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 12 december 2017

Extra uppassning



Jag blir extra uppassad nu. Här får jag till exempel min laxolja serverad på sängen. Jag älskar min laxolja! Men...vanlig mat är jag inte så sugen på längre. Fortfarande är jag mest hungrig på nätterna. Och trots den eländiga snön vill jag gärna vara ute, åtminstone nån liten stund varje dag. 

Nu försöker matte och husse locka i mig mera mat på dagarna. När jag får nyupphälld mat i skålen blir jag faktiskt sugen, och tar några tuggor. Det är stor skillnad på mat som nyss lagts i skålen, och den som stått nån timme eller två!  Tur att människorna just inte har annat att göra än att passa upp mig?!


 

18 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att ha sina människor hemma alltid.
    Och deras uppgift är helt klart att se till att vi har det bra.
    Vet inte vad du har för dörrmatta, men både du o jag skulle ha denna som matte hittade på nätet.
    "Välkommen till mig och mina tjänare".
    Undrar om hon har köpt den?
    Fortsätt att äta även om maten stått framme några timmar.
    Du behöver det.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. En så fin dörrmatta har jag minsann inte! På min står det bara 'home', och hur kul är det?
      Jo, jag försöker så gott jag kan att äta, här tjatas det också! Men man måste ju vara hungrig också...

      Radera
  2. Vad skulle kunna vara viktigare än att passa upp på dig? Du har verkligen gjort dig förtjänt av lite service. Om man inte är ute för länge kanske det är skönt trots kylan? Men man ska inte vara ute så länge. Bättre att mysa inne i värmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan absolut inte finnas något viktigare, det är vi alla helt överens om. Det måste jag jama, att servicen bara blir bättre och bättre ju äldre jag blir, men det är väl så det ska vara också? För både två- och fyrbenta?
      Ett litet tag är det trevligt att sitta ute och speja, blir litet omväxling i alla fall!

      Radera
  3. Kan inte dina betjänter hälla lite laxolja på den vanliga maten? Så kanske den slinker ned fast du inte är så hungrig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju alltid testa hur det smakar? Tack för tipset!

      Radera
  4. Vi FÅR ha våra egenheter, som seniorer!
    Även serverade mat klockan-mitt-i-natten 😉

    😻 Nosbuffar /Amanda - strax 16 år ung 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, minst 3-4 gånger varje natt tycker jag är lagom! Tänk, bara 16 år...jag minns den ljuva tiden!

      Radera
  5. Vi förstår att husse och matte passar lite extra på dig för man måste ju äta!
    Ta tass om dig och de dina! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blir så bekymrade när jag inte äter? Jag förstår inte varför, för själv är jag helt lugn!

      Radera
  6. Det låter ju inte helt fel att bli upphetsad hela tiden. Passa på att njuta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae...upphetsad vet jag inte?? Att få mig upphetsad är minsann inte det lättaste, ska du veta!

      Radera
    2. Dumma autocorrect! *Fräser ilsket* Det skulle stå att det inte var helt fel att bli *uppassad* hela tiden.
      Milde tid så pinsamt det här blev. *tassarna för ansiktet*

      Radera
    3. Tycker det blev litet roligt! ;-D

      Radera
  7. Tänk att det skulle ta så många år att få den servicen som du är värd! Men det är skönt att läsa så vi vet att det finns hopp, men vår matte har långt kvar.
    Naturligtvis är ny mat godast! Nu äter ju jag mest torrisar men nyupphällda är bästast!
    Matte tycker Hasse är lite väl kinkig med mjukmaten. Hon häller upp och han börjar mumsa, men blir han störd av något och springer iväg och kollar och kommer tillbaka 30 sekunder senare så är maten gammal enligt honom
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, men det är väl för att tvåbeningar är så tröglärda? Eller vad det kan bero på? Lättja?
      Maten gammal efter 30 sekunder?? Då är han minsann ännu mer noga än jag! Tror nog att det skulle bli svårt att få upp matte var och varannan minut hela natten?

      Radera
  8. Självklart tycker dina människor som vi - att det är en ÄRA att få servera dig mat! Och lika glada som de blir när du smaskar i dig den med frisk aptit, lika ledsna blir de såklart när de har missat och du dissar mat som blivit för gammal.
    Härligt att se att allt är bra! <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag varit hungrig ett tag igen. Rent märkligt hur glada människorna blir för en tom matskål?! Fast jag gick kanske LITET över gränsen igår natt, när jag ville ha ny mat varje timme?

      Radera