Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 2 augusti 2018

Smarta jag





Förr, för väldigt länge sedan känns det som, brukade jag använda bilen som ett effektivt paraply. Den senaste veckan har jag kommit på ett nytt användningsområde. Bara där under har jag kunnat hitta total skugga! Hasselbuskar och annat i all ära, men hundra procent skuggtäckande är de ju inte. Mina människor är inte så förtjusta i mitt val av liggplats, men det struntar jag i. De får väl se sig för!

Sedan sist har det väl inte hänt så mycket. Men en kväll kom Inkräktaren, precis i skymningen, när husse kom ut för att hämta in mig. Jag hann i alla fall jaga iväg honom först. Inkräktaren, alltså, inte husse! Och ett par dagar har jag tvångskommenderats att vara inomhus, med motiveringen att sådan hetta inte är bra för gamla katter? Om detta har vi inte på något sätt varit överens, men som vanligt har det varit stört omöjligt att få dem att lyssna på min vilja.

Nu hoppas jag att de heta dagarna är slut, så att jag kan ligga där ute från morgon till kväll, spana litet ibland, sova dessemellan, och då och då bli serverad mat framför nosen. En riktigt skön pensionärstillvaro!

Och en skön helg önskar jag er alla!




12 kommentarer:

  1. Du ÄR smart! Vi måste ju hitta lite svalka på egen tass i denna tropiska värme.
    Ha en jättemysig (och svalare) helg. Hälsa Lisa, matte å husse!

    😻 Nosgos 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte och husse vill att jag ska vara rädd för bilen? Konstigt, va? Jag som har så mycket nytta av den! Verkar inte bli så mycket svalare, men inte 34 som i tisdags i alla fall! Hoppas ni också får det skönt!

      Radera
  2. Tänk att du kan använda bilen till olika saker vid olika tillfällen.
    Dina människor kan bara använda den till en sak och det är att köra med den.
    Måste jama att jag förstår dina människor när dom ansåg att du inte skulle vara ute i hettan.
    Själv blev jag inburen från altanen några gånger med samma motivering.
    Idag har det varit behagligt, fast igår var inte så kul.
    Först åska rakt över oss, och rätt glädjande 4 mm regn men efter det blev det så hett o fuktigt att min päls nästan krullade sig.
    Ha en härlig och någorlunda svalkande helg med de dina.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det är bra att ligga under den när det är sol är en ny upptäckt av mig. Bilen är min vän. Så numera måste någon vakta så jag inte är i närheten när den ska rastas. Och inte flyttar jag på mig när den kommer körande heller. De tycker att det är ett problem, men det tycker inte jag.
      Vi hörde också åskan, fast den var långt bort, tydligen hos dig?! Men litet regn fick vi, men det märks inte ett dugg. Och nu är allt som vanligt igen.
      Önskar er en fin helg också!

      Radera
  3. Smart användningsområde för en brummis! Här önskar vi också svalare väder, det är verkligen flämtvarmt! Idag hade vi Åskar på besök, han var fasligt arg och dundrade rakt ovanför oss i evigheter och det regnade i drygt 1 timme, efter det blev luften riktigt skön mot tidigare. Vi hoppas på att de håller vad de lovar och att det blir lite normala temperaturer nästa vecka
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är inte normalt ett enda dugg ännu. Idag bars jag in igen bara för att det är för varmt. Vi längtar såå mycket efter ett besök av Åskar, förstår inte varför han undviker oss hela tiden??

      Radera
  4. Det är ju märkligt att många tvåbeningar tror att de vet vad som är bäst för oss. Jag tycker det självklara beslutet borde vara att de hittar en sval plats till dig och sen sitter där och fläktar dig med nåt lämpligt, mellan måltider och vila.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett av de bästa förslagen jag hört på länge! Ska GENAST vidarebefordra det till husse!!!

      Radera
  5. Ta tass om dig och de dina i värmen och var lite extra försiktig under bilen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack! Och det där med försiktig tjatar mina människor också om...*suckjam*

      Radera
  6. Det är lika bra att stanna inne när det är så varmt att pälsen börjar ryka. *ryser* Fast akta så husse inte kör över svansen på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har kanske rätt, även om jag tycker det är jobbigt med tvångskommenderingarna här inne. Och husse skulle bara våga köra över svansen, då skulle jag faktiskt bli arg!

      Radera