Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 28 maj 2010

Och dit får jag aldrig komma



Bara en snabbkoll...snääälla matte??

Matte skulle misshandla gräset. Därför behövde hon något från källaren. Det är det absolut mest spännande rummet i huset. Ändå får jag aldrig komma in där. Matte säger att det är för att där finns hål så man kan komma in under huset. Jaha. Och??? Tänk bara att få krypa in där och undersöka ställen som ingen varit på förut, utom mössen. Vaddå fastna nånstans? Löjligt, man är väl smidig och vältränad?!

Som vanligt fann jag mig i situationen, och väntade utanför dörren. Sedan måste jag jama att jag faktiskt hade en ganska intressant stund. Matte plockade fram gräsmisshandlaren och började köra med den fram och tillbaka. Jag tyckte det var riktigt spännande, och tittade noga på allt hon gjorde, ända tills hon var färdig. Det är sällan jag har så mycket tålamod med trädgårdsarbete.

Sedan började det komma blött uppifrån, så vi gick in allihopa. Piff hoppade upp i husses säng och somnade, men jag hade ingen ro. Kände mig inte alls färdig med arbetet där ute. Därför ville jag kontrollera med jämna mellanrum om det fortfarande blötade på ute. Till slut blev jag riktigt frustrerad på att det aldrig slutade, och mellanrummen mellan kontrollerna blev kortare och kortare. När jag hade begärt väderkontroll sjutton gånger på en kvart sa matte att "nu får du gå ut", och så lyfte hon helt sonika ut mig. Men det gjorde inget, för strax efter sken solen igen.

Hoppas nu att vi får litet sol också i helgen. Man får tydligen inte ha så stora krav nu för tiden, bara vara glad så länge som det är uppehåll. Ha det så skönt, alla kompisar! Vi tassas på måndag!

11 kommentarer:

  1. Klart att man vill kontrollera alla utrymmen i reviret. Prexis som om du skulle gå in någonstans och fastna, skulle inte tro det! Vi hoppas också på sol så vi kan gå ut! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. DUI och DECO: Jamsuck...det gäller bara att få mina människor att fatta det! Hoppas också att ni ska få gå ut!

    SvaraRadera
  3. Har matte inget förtroende för dig som smidig kisse? Klart att du skulle klara dig igenom alla underliga hål och fällor under huset. Men jag måste jama att det var ovanligt fräckt av din matte att bara köra ut dig så där. 17 gånger på en kvart är väl inget? Människor är så känsliga.

    SvaraRadera
  4. Nä, jag tror inte hon inser hur klok och försiktig jag är, att jag bara skulle tassa på säkra platser. Men hur sjutton övertyga henne om det?
    Ja, ibland fattas det en del när det gäller tålamod. Tur för henne att solen kom strax efter!

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen en brist i människornas karaktär, det där med att alltid stänga till om de riktigt spännande platserna. Hål under huset låter ju underbart! Och inte tror vi heller, att du skulle fastna. Nåjam, det är väl inget att göra åt det. Många viktiga arbetsuppgifter du har. Blir det inte stressigt att hinna att övervaka både mattes misshandel av gräset och vädret? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Den där källaren låter som ett oerhört spännande ställe att vara på.
    Men självklart måste man vara försiktig. Jag får heller inte gå ner i källaren för det finns så mycket o-katt-säkra saker där ner

    SvaraRadera
  7. FINDUS, ISAK och RASMUS: Turligt nog behövs inte väderövervakning samtidigt som gräsmisshandel. De verkar som det senare bara kan utföras när det är bra väder. Annars har jag förstås simulkattkapacitet nog att göra flera saker samtidigt! Tass!

    MAYA: Samma hos dig, alltså. Jag tror att dom har förväxlat osäkra och spännande saker. Tycker att vi själva skulle få göra den bedömningen, OM det nu skulle finnas något farligt där.

    SvaraRadera
  8. Människorna är ju ofta dåliga på samarbete. Om du nu åtagit dig att utföra det krävande arbete du har utomhus tycker man ju att matte borde inse att hon måste öppna dörren så många gånger som behövs för att du ska kunna kontrollera vädret, för att sedan avgöra om du ska jobba ute eller inne. Hur svårt kan det vara att fatta det?

    SvaraRadera
  9. Ja, jag förstår inte alls, hon lät påskina att det arbete hon höll på med gjorde att hon inte hade tid att öppna åt mig varannan minut. Precis som om det kan vara viktigare att stirra på en dator! *tar tassen för pannan*

    SvaraRadera
  10. Vänta nu här. Har på morrhårskänn att vi har kommit något viktigt på spåren. Din matte lyfte ut dig och då blev det fint väder. Har du upptäckt detta fenomenet tidigare eller de var bara i fredags de blev så?

    Kan din matte ha en vädermanick någonstans?

    Nosgos

    SvaraRadera
  11. Nu måste jag ta mig en ordentlig funderare. *tänker skarpt* Hur jag än försöker så kan jag inte komma ihåg att hon lyft ut mig förut. Tänk om det är som du skriver! Det finns bara ett sätt att finna ut det. Jag måste bli ännu mera ihärdig att jama vid dörren nästa gång det regnar, så att jag provocerar fram en utslängning. Detta måste testas!!

    SvaraRadera