Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 27 februari 2012

Om hon är snäll...

Jam på er, hur har ni haft det i helgen? Hoppas ni fick litet sol på era nosar i går, antingen ute eller inne i något fönster! Jag fick inte vara ute så mycket som ville i helgen, för matte rymde och rymde. Det var visst någon affär hon måste passa, för de som skulle varit där hade blivit sjuka. Tyvärr var det inte en kattgodisaffär. Då hade jag lätt kunnat överse med hennes frånvaro. För i så fall hade hon givetvis kommit hem med kassar fulla av stickisar, dentisar och allt möjligt annat smarrigt jag ännu inte upptäckt. Suckjam, vilken dröm...
Jag hann i alla fall sola litet igår innan matte åkte iväg
Idag har matte varit hemma, men då har det minsann inte varit minsta solgnutta. Tvärtom, det har kommit ner både vitt och blött, så jag har valt att värma mattes säng litet. Bredvid mig står radion på. Hör just nu vilket väder jag ska få. Regn och blötsnö. Dis och dimma. Ett par plusgrader. Matte får nog en varm och skön säng i kväll! Om hon är snäll, kan jag maka på mig, så att hon också får plats.

14 kommentarer:

  1. Tänk att ställa upp som sängvärmare fast matte inte kom hem med kassar fulla med godis! Det kallar jag generöst. Och som om inte det var nog - du funderar på att eventuellt låta henne sova hos dig också. Man blir alldeles varm inombords över sån generositet.

    SvaraRadera
  2. Mmm, kanske det? Matte säger alltid att jag är en ovanligt snäll katt. Fast jag är ju bara som jag är.

    SvaraRadera
  3. Helgen har varit underjam. Mycket sol på våra nosar. Jamars kallt i natt bara...
    Typiskt att solen försvann när din matte äntligen höll sig hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det kallt i natt? Jam, ni vet ju. Själv låg jag inne i värmen i min fåtölj hela natten. Visst, matte har dålig soltiming. Eller tvärtom.

      Radera
  4. I lördags lyckades jag släpa ut min matte på en liten promenad runt ägorna :)
    Igår var hon nåt som 2-benta kan vara dagen efter dom varit på fest , så då gick det inte att släpa henne nånstans.
    Idag har vi samma sk.tväder som du :(
    Så jag värmer oxå min mattes säng och jag får se om jag flyttar på mig sen så hon oxå får plats precis som du det oxå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att du lyckades dra med matte ut i lördags medan hon ännu var släpbar! Och visst är vi hyvens kissar som agerar sängvärmare!!

      Radera
  5. Synd att det inte var kattgodis hon skulle vakta. Tänk vilken dröm.
    Hoppas det där diset och blöta bara blåser förbi dig, så att du kan få tassa runt ute i det fria och ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att hon borde passa en sån affär i stället. Det måste ju vara någon som blir sjuk i såna affärer också?
      Jag var ute en liten stund, men inte var det skönt. *hutter*

      Radera
  6. Mjau du fina Gustav, mjau ja vi trodde här oxå att det var VÅÅÅÅR? MEN idag ser det inte ut så :(
    *suckjam
    snö kom ner fallandes :(
    Hoppas på bättre väder såvi får vara i vår rastgård snart igen

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, våren rymde, den också. Men den ska snart komma har jag hört...

      Radera
  7. Cool bild! Förstår att du är lite besviken på matte men är varm och go säng och en massa mys är inte så dumt det heller! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog var det en litet trist helg, men jag är inte långsint. Just idag är sängvärmande en perfekt syssla!

      Radera
  8. Det var förstås väldigt snällt av din matte att passa affären när någon blev sjuk, men din berättelse fick oss att reflektera över den märkliga fördelningen av butiker. Nog borde det finnas fler kattgodisaffärer? Hälften sådana, hälften andra sorters butiker, tycker vi. Snopet att solen trilskades när matte var hemma, men sådana humörsvängningar får vi nog står ut med. Åtminstone kan vi inte göra så mycket åt dem. Hoppas att du hade en bra dag som förste sänguppvärmare! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en skrämmande brist på kattgodisaffärer! Jag vet inte om enda, faktiskt. Borde vara kiosker i varenda samhälle. Med ett brett sortiment att välja på. Helst plockgodis. Varför finns sånt bara för tvåbeningar?

      Radera