Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 3 januari 2013

Jag och min KT



Kände ett behov att öva upp reflexerna, så jag bokade tid hos min KT (Kattlige Tränare).

Träningspasset börjar med att han gömmer sig under det gula skynket. Men han låter svansen sticka ut!

Själva hårdträningen sätter igång med att jag boxar till hans svans med en rak vänster.

Då gör han en luring; drar sig först längre bort, för att strax därpå dyka upp på andra sidan. 

Här gjorde jag ett misstag i träningen. Tog vänstern igen. Skulle förstås tagit högertassen, för att få så allsidig träning som möjligt!

Jag får börja om från början...

Fast nu kör jag stående jaktstart.

Eller förresten...det känns konstlat, det här. Tror hellre jag satsar på RIKTIG träning. Det här med gym är nog inget för mig.

8 kommentarer:

  1. Jag tror inte du behöver nån KT. Du har ju skapat din perfekta, vältränade kropp själv. Däremot kunde man kanske tipsa dig om en affärsidé: att DU blir KT till nån behövande tvåbening? Finns nog mycket godis att tjäna där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen dum idé! Skulle nog satsa på konditionsträning i så fall. Några intensivlopp över gräsmattan med efterföljande hopp över staketet skulle nog få upp pulsen på tvåbeningarna!

      Radera
  2. Inte för att du behöver träna möjligtvis för att få lite omväxling. Den såg ju rätt kul ut den där.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, litet kul är den allt. Som alternativ vid trist uteväder kan den duga.

      Radera
  3. Såg ju lite intressant ut. Menar de att någon gömmer sig under och har glömt svansen utanför? Lite som mössen när de tror att de inte syns, hi hii..du vet ju hur det brukar sluta. Jag har provat husses gymsaker nere i källaren med de verkar tunga även för honom, han pustar så. Håller mig nog till naturliga träningssaker.
    Och förresten är du ju i så fin form så nåt gym lär inte behövas, annat än som tidsfördriv om vädret är otjänligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där manicken är faktiskt kul. Emellanåt. Löjligt nog ska det föreställa en mussvans, det där! Skrattar på mig nästan. Matte har också nån slags gymsaker. Urtrista. Jag vidhåller att de bästa övningarna gör man helt naturligt utomhus. Den uppfattningen delar jag nog med dig.

      Radera
  4. Den däriga manicken ser ju jamars kul ut, kanske ska skaffa en sådan, men den ser jamars stor ut?

    Kanske som tidsfördriv, *funderar* kan den ju vara bra att ha. kanske man kan ha den i våran rastgård till våren, mjau
    Ska fråga matte om det.


    Tass i tass

    SvaraRadera
  5. Sån där manick har jag också nedpackad nånstans här hemma :)
    Tröttnade liksom på att leka med den !
    Kan du tänka dig att min matte har mage att påstå att anledningen till att den är nedpackad är att jag bitit av svansen på den stackars undercover musen ??!!

    SvaraRadera