Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 15 september 2014

Jag är ju katt!



Det blev som planerat en riktig hasselbuskshelg! Nu är det som allra mest liggvänligt där under. Lagom varmt, lagom mycket gräs, lagom skugga. Från morgon till sena kvällen. Husse och matte förvånas över att jag ofta ligger kvar där, trots att det börjar skymma? Men så förstår de sig inte på hasselbusksliggande heller.

Mina människor har varit hyfsat duktiga på att hålla sig hemma. Och inte bara hemma, utan också ute, vilket jag uppskattar, och jag brukar ha väldigt bra koll på var de håller hus. Matte har många gånger undrat hur jag kan veta att hon är i växthuset? Men, snälla nån, jag är ju katt!!

Så har jag en liten fråga. Är det någon som lyckas få i sig Seraquin glukosamintabletter? I så fall kan ni få en förpackning med 58 tabletter (800 mg), för jag vägrar äta något dylikt! Det står att man kan ge det som godis eller krossa det och blanda med mat. Matte försökte lura mig med att gömma det i äggula, som är bland det bästa jag vet. Fyjam för att förstöra äggula på det viset! Men är det någon som tycker det är gott, så skicka ett mail till matte, så får du med varm tass alltihop! Skulle det vara flera som hör av sig, så blir det den som skriver först som får det. Vi vill inte ha något betalt, men det vore toppen med en slant till något katthem!

gustavsmatte@gmail.com





10 kommentarer:

  1. Jamar som du, det har varit en toppen helg (jag slapp ju även åka till Hbg denna helgen).
    Förstår att du ligger under din hasselbuske så mycket du kan o så länge du kan.
    Näh, jag behöver inte din medicin ännu, jag är bara 3 år.
    Men du kanske skulle försöka pilla i dig det, för det är bra för dina leder jamar min matte.
    Du kommer att kunna springa o hoppa mycket bättre om du äter det.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att du också kunde vara hemma och njuta, Helsingborg kan man gott vara utan, anser jag.
      3 år, det var jag när jag kom hit. Längesen nu...
      Aldrig att jag äter såna där tabletter, matte har försökt lura mig två gånger, men det finns inte en chans! Och att hålla på och luras varenda dag i fortsättningen, nä, då skulle jag nog bli sur på henne!

      Radera
  2. Tänk om det blir sånt här väder hela vintern! Åh, vad bra i så fall. Tänk att fira jul och nyår under hasselbusken. Jaså, du gillar inte Glukosamin. Har matte testat att gömma i t ex räkost?

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET är något att drömma om minsann, jul under hasselbusken! Jam, bara det inte kommer sånt där vitt, kan jag faktiskt ligga där om solen är framme.
      Matte gömde både i blötmaten och äggulan. Äggula är en älsklingsrätt, men nu fick den vara! Och jag gillar varken ost eller räkor. Nä, hon får allt försöka nåt annat...och förresten har jag jamat att mina leder är helt okej. Hoppar jag inte över staketet kanske??

      Radera
  3. Häärligt att du fick en riktig Hasselbusks helg !
    Här har mina 2-benta också varit ute en hel del , men jag var "bara" med ute ena dagen :)

    Har inte provat sånna där Seraquin glukosamintabletter , beror nog på att jag inte är så gammal ännu och har stela leder.
    Men kan ju vara bra att veta att dom smakar blää om nu matte hade fått för sig att hon skulle köpt sådana :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, oj, vad jag har legat under min buske! Snart blir det väl en djup grop där?
      Du måste bara se till att slippa såna där tabletter, jag rekommenderar varmt Dentisar eller något annat gott i stället!

      Radera
  4. Dom däringa tabletterna låter inget gott, Gustav, vi håller oss nog till Dentisar och annat gott istället, tassarna upp!
    Den verkar spännande den där hasselbusken, som brukar att vara i ibland, mjausan

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk, ändå står det att man kan ge tabletterna som godis?? Undrar just vilken typ av smaklökar man ska ha då?

      Radera
  5. Hehe, vi tror inte att vi heller hade gillat de där pillerna, så vi låter med varma tassar någon annan få överta dem :-) Hasselbusken låter som ett underbart ställe för både spaning och avkoppling! Klart vi vet var våra människor håller hus, det ingår ju i baskunskaperna för varje katt :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ni är ju så unga, era leder är säkert helt perfekta!
      Jam, det är svårt för någon som aldrig haft en hasselbuske att förstå hur underbart det är att ligga under en! Jag nästan bor där nu!

      Radera