Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 26 september 2017

Min lömska matte



Om jag nu måste äta det här ska jag i alla fall äta UTE!


Jag har utsatts för en form av bedrägeri. Tidigare har jag berättat att jag provätit rätt många olika sorters mat som ska vara bra för mina njurar. Tyvärr smakade nästan alla illa. En enda sort kunde jag till nöds ta litet av. Vet ni vad min illasinnade matte gjorde då? Mosade den maten och blandade med den goda! Det blev nästan omöjligt att putta undan den! På så vis har jag tvingats äta hälften god mat och hälften med tvekan godkänd mat. Idag provade matte att inte mosa den sämre hälften. Trodde att jag kanske skulle äta den ändå? Tji fick hon! Jag såg förstås min chans att demonstrera vilken mat jag vill ha, om jag får bestämma!

För övrigt mår jag bra. Husse har åkt norröver, men det gör inte så mycket, för i morgon kommer min favoritklierska. Hon älskar att kela med mig, och jag är förstås inte ett dugg nödbedd! Ser fram emot en härlig vecka!



14 kommentarer:

  1. Näh, vad jamar du?
    Har du en matte som lurar dig medvetet?
    Nåjam, jag anar att hon gör det med god tanke bakom, för att dina njurar ska må bättre.
    Att du dinerar utomhus förstår jag väl, vilket väder vi har,
    Bättre än i somras om jag får jama vad jag tycker.
    Solen steker inte i pälsen på samma sätt som då.
    Härligt att du mår bra och att din kliekompis kommer till dig.
    Hoppas att din matte också börjar må bättre.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan aldrig riktigt lita på sina människor, det har åren lärt mig! Ibland smider de otrevliga planer för en som man inte alls är beredd på.
      Jag har verkligen blivit en uteätare. Maten smakar mycket bättre på bron, fast jag måste vakta den. Både de svarta och svartvita gillar den också.
      Jo, nu har jag det bra på kvällarna, med någon som säkert kom hit bara för att klia mig!
      Och matte, hon ska bara vänja sig vid att inte må så bra, så blir allt bra igen!

      Radera
  2. Försöka lura en katt? *skrattar så morrisarna nästan trillar av*
    Hur tänkte din matte där?
    Hoppas du får en härlig vecka med din favoritklierska!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, hur skulle man kunna lura en katt? Med våra känsliga smaklökar och doftsinne? Helt tokigt!!
      Och tack, det kommer bli jamarbra dagar framöver!

      Radera
  3. Vi kommer aldrig att förstå varför specialmat för än det ena än det andra ofta inte smakar så bra som 'vanlig' mat - det är ett mysterium??!....

    SvaraRadera
  4. Hi-hi, vad bra att du fick sista jamet när det gäller vilken mat du ska ha! Trodde verkligen matte att du skulle äta av den äckliga maten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon trodde nog det, eftersom jag inte kunnat putta undan det där moset förut. Men de stora fyrkanterna var ju hur lätta som helst att ta åt sidan!

      Radera
  5. Ibland är de verkligen lite för kluriga för sitt eget bästa. Bra att du har koll! Hoppas det blir riktigt mycket kli nu! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kluriga, det var ett snällt jam för lömsk och bedräglig! Men mycket kli, det är bara positivt!

      Radera
  6. Men vilket sätt. Så där kan man väl ibte göra mot en hårt arbetande bloggkatt?? Du behöver ju styrka för att orka ha koll på ditt revir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har försökt påjama detta självklara faktum för matte. Men tror du hon bryr sig?? Tur jag har ditt stöd i alla fall!

      Radera
  7. Besvärliga människor! Här får man jama i hjäl sig innan det kommer mat i skålen. Burkar och påsar är placerade så man inte har en chans att komma åt dom själv. Och stup i jamet kommer dom med den där eländiga klosaxen och ska försöka knipsa verktygen av en också. Fast dom är ju rätt bra att ha ibland ändå de där människorna. Speciellt den där sorten som kliar gosigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen det där med maten från när jag var yngre! Men klosax har jag dessbättre aldrig fått uppleva. Så mycket har människorna förstått att jag behöver försvarsredskap. Alltid något!

      Radera