Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 19 januari 2018

Äntligen har hon fattat grejen





Det har tagit många år, nästan hela mitt liv faktiskt, men äntligen har matte börjat leva litet som jag propagerat för i alla tider. Man ska inte köra på hela dagarna, utan lägga sig och vila rejäla stunder litet då och då. Nu är hon inte heller så bråkig och hoppig längre, kan ligga på henne utan att ideligen bli avkastad. Det är så mysigt att äntligen ha ungefär samma sovvanor som sin människa. Nu ska jag bara jobba litet på att få upp henne snabbare på nätterna när min magen är tom. Ibland är hon mer än lovligt svårväckt. Men det ska nog ordna sig med det också. 

Önskar alla en skön helg!

11 kommentarer:

  1. Så fin bild på dig! Så bra att du har fått ordning på matte fast det har tagit lite tid ;-). Ta tass om er alla i helgen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Trodde väl aldrig att jag skulle få matte att följa mitt vilandeschema, men där ser man, man ska aldrig jama aldrig!

      Radera
  2. Även om det tagit tid för dig att få din matte att förstå innebörden av att man ska ta det lugnt o koppla av, så är det ju bra att det äntligen börjat ge verkan.
    Jama till henne att hon ska göra som vi katter, njuta av livet istället för att rusa genom det i alldeles för hög hastighet.
    Ha en härlig o lugn helg med dina människor o Lisa.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte har jag sett att hon har rusat förut, förstås, men det har ändå varit svårt att få henne att ligga i sängen lika mycket som jag tycker är lagom varje dag. Tyvärr har det idag visat sig en oroande tendens, hon höll mig inte sällskap i sängen på eftermiddagen. Men det bättrar sig kanske till i morgon...

      Radera
  3. Hoppas det här betyder att matte mår bättre nu - givetvis tack vare din omsorgsfulla vård. Bra att hon äntligen lärt sig det du kunnat hela livet, att ta det lugnt. Hoppas ni alla får en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Lisa och jag har ställt upp allt vi kunnat, det är förstås därför hon inte låter så mycket längre. En värmande katt på magen är bästa medicinen har jag hört. Bättre, men långt ifrån bra, säger matte. Fast jag tycker hon är precis som vanligt.

      Radera
  4. Vad glada vi blir av ditt inlägg, både för att matte börjar bli bättre men framför allt för att hoppet är aldrig ute för att lyckas med att uppfostra sin matte! Men tänk att det skall ta sån tid? Nu har inte vi hållt på lika länge som du men det känns ändå tröstingivande att veta att kanske en dag....
    Vi önskar dig och de dina en riktigt skön helg!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag måste passar på att njuta så länge som det varar att hon är i sängen så mycket? Har märkt vissa tendenser till att hon vägrar ligga kvar, trots att jag inte vilat färdigt?!

      Radera
  5. Snyggt jobbat! Tänk om människor bara kunde lyssna på oss katter från första början.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det vet ju både ni och jag är en omöjlig önskan!

      Radera
  6. Så glada vi blir att matte är bättre och att era sovvanor matchar så bra <3 Och jamarbra att ni tar det lugnt båda två och är rädda om varandra.
    Jättefin bild på dig, käre vän!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera